ادامه گفت وگوها برای تبادل اُسرا/ رییس موساد فردا به قطر می رود

ادامه گفت وگوها برای تبادل اُسرا/ رییس موساد فردا به قطر می رود

به گزارش آیت البرز به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد رییس موساد در راستای ادامه تلاش برای دست یابی به توافق مبادله اسرا، فردا برای دیدار با طرف های واسطه راهی قطر خواهد شد.

دفتر نتانیاهو تاکید کرد که رییس موساد قرار است در این سفر با رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، نخست وزیر قطر و رییس سازمان اطلاعات مصر دیدار کند.

وب سایت شبکه الجزیره دیروز به نقل از رسانه های عبری زبان اعلام کرد که گروهی از خانواده ها و نزدیکان اُسرای صهیونیست حاضر در نوار غزه امروز چهارشنبه بزرگراه اصلی شهر تل آویو را مسدود کردند تا این پیام را به کابینه بنیامین نتانیاهو ارسال کنند که برای تبادل اُسرا با حماس توافق کند. معترضان بنرهایی را با این عبارت حمل می کردند که بر روی آنها خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی نوشته شده بود «این وظیفه شماست، بدون توافق (آتش بس) از قطر برنگردید.»

به گزارش آیت البرز، در ادامه تلاش ها برای برقراری آتش بس در نوار غزه، دیروز سه شنبه برخی منابع عبری زبان فاش ساختند که اختلافات میان مسیول ارشد هییت مذاکره کننده اعزامی به قطر با کابینه جنگ برای چانه زنی بر سر افزایش اختیارات برای مذاکرات آتش بس افزایش یافته است. شبکه 13 تلویزیون رژیم صیهونیستی به نقل از منابع آگاه از اختلاف بین مسیول پرونده اسرای اسراییلی در ارتش و وزرای اسراییلی بر سر گسترش اختیارات هییت مذاکره کننده این رژیم در دوحه خبر داد.

منبع مذکور اشاره کرد که مسیول پرونده اسرای اسراییلی در ارتش رژیم صهیونیستی گفته مسیولان سیاسی حدود اختیارات هییت مذاکره کننده را به شدت کاهش دادند.

منابع آگاه اسراییلی همچنین تاکید کردند که مسیول پرونده اسرا در ارتش گفته مذاکرات بدون دادن اختیارات گسترده به هییت مذاکره کننده شکست خواهد خورد.

در همین راستا، شبکه خبری الجزیره درباره دورنمای آتش بس در غزه به نقل از روزنامه واشنگتن پست نوشت: مقامات آمریکایی فاش ساختند که در میان اعضای دولت بایدن در مورد چگونگی پایان جنگ در غزه، ناامیدی و عدم اطمینان شدید وجود دارد.

310310

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ادامه گفت وگوها برای تبادل اُسرا/ رییس موساد فردا به قطر می رود" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ادامه گفت وگوها برای تبادل اُسرا/ رییس موساد فردا به قطر می رود"، کلیک کنید.