آنروا: بدترین ها برای ساکنان غزه هنوز در راه است

آنروا: بدترین ها برای ساکنان غزه هنوز در راه است

کمیسر کل آژانس کار و امداد به آوارگان فلسطینی (آنروا) تاکید کرد که به رغم تمام جنایاتی که ساکنان غزه تجربه کرده اند به نظر می رسد که بدترین ها هنوز در راه است.

به گزارش آیت البرز، فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس کار و امداد به آوارگان فلسطینی (آنروا) درجریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل خاطرنشان کرد که آنروا به نقطه فروپاشی رسیده است و قدرت این آژانس برای وفاداری به تعهداتش به طور ویژه درمعرض تهدید قرار گرفته است.

براساس گزارش روسیا الیوم، لازارینی همچنین تصریح کرد که تعداد شهدای غزه حیرت آور است و گزارش ها حاکی از آن است که بیش از30 هزار فلسطینی تنها در 150 روز شهید شده اند و این امر بدان معناست که 5 درصد از ساکنان غزه، شهید، مجروح یا مفقود هستند. توصیف میزان درد و رنج ساکنان غزه محال است. پزشکان بدون بیهوشی دست و پای کودکان زخمی را قطع می کنند، گرسنگی و قحطی در تمامی مکان ها وجود دارد.

وی در ادامه افزود: بیش از 100 نفر چند روز پیش در حالی که به شدت در جستجوی غذا بودند، جان خود را از دست دادند. کودکان چند ماهه از سوء تغذیه و تشنگی جان خود را از دست می دهند. سرنوشت حدود 300 هزار نفر از ساکنان غزه که به شمال پناه برده اند که از کمک های بشردوستانه محروم هستند، چه خواهد بود؟ چند نفر هنوز در سراسر نوار غزه زیر آوار هستند؟ سرنوشت حدود 17 هزار کودکی که بیمار هستند چه خواهد شد؟

کمیسر آنروا هشدار داد به نظر می رسد که حمله به رفح، جایی که حدود 1.4 میلیون آواره در آن متمرکز شده اند، قریب الوقوع شده است.

وی تاکید کرد ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر دست داشتن کارکنان آنروا در حملات هفتم اکتبر با هیچ سند و مدرکی تایید نشده است.

لازارینی همچنین گفت: ما به سختی روز خود را مدیریت می کنیم. سرنوشت آنروا و میلیون ها نفری که به آن وابسته هستند، معلق و نامشخص است.

وی هشدار داد تعطیلی آنروا که رژیم صهیونیستی خواستار آن است، منجر به قربانی شدن «یک نسل کامل از کودکان» و «کاشتن بذر نفرت و کینه» و آغاز درگیری ها در آینده خواهد شد.

پیشتر رییس مجمع عمومی سازمان ملل وضعیت غزه را «فاجعه بار»، «ناعادلانه» و «شرم آور» توصیف کرد.

روز پنجشنبه، نیروهای صهیونیست به روی جمعیت فلسطینی که منتظر کمک های بشردوستانه بودند در میدان النابلسی در خیابان الرشید، جاده ساحلی اصلی در غرب غزه، آتش گشودند که دست کم 112 فلسطینی شهید و 760 تن زخمی شدند.

در حملات رژیم صهیونیستی به غزه حداقل 30534 فلسطینی در میان ویرانی های گسترده و کمبود وسایل ضروری شهید و 71920 نفر دیگر زخمی شده اند. این رژیم همچنین محاصره فلج کننده ای را بر نوار غزه اعمال کرده است که جمعیت آن، به ویژه ساکنان شمال غزه را در آستانه گرسنگی قرار داده است. به گفته سازمان ملل، جنگ 85 درصد از جمعیت غزه را به آوارگی داخلی در میان کمبود شدید غذا، آب سالم و دارو سوق داده و 60 درصد از زیرساخت های غزه آسیب دیده یا ویران شده است. این رژیم در دیوان بین المللی دادگستری به نسل کشی متهم است. یک حکم موقت در ژانویه به تل آویو دستور داد تا اقدامات نسل کشی را متوقف کند و اقداماتی را برای تضمین ارایه کمک های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه اتخاذ کند.

پایان خبر آیت البرز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آنروا: بدترین ها برای ساکنان غزه هنوز در راه است" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آنروا: بدترین ها برای ساکنان غزه هنوز در راه است"، کلیک کنید.