وضعیت ذخایر خونی در تهران با آغاز فصل سرما

وضعیت ذخایر خونی در تهران با آغاز فصل سرما

مدیرکل انتقال خون استان تهران ضمن توضیح وضعیت اهدای خون با آغاز فصل سرما، گفت: روزانه ۱۵۰۰ واحد خونی در مراکز درمانی توزیع می‌کنیم اما میزان خون اهدایی روزانه، ۱۲۰۰ واحد است.

دکتر سید منتظر شبَّر در گفت‌وگو با آیت البرز، درباره وضعیت اهدای خون در استان تهران، اظهار کرد: میزان مراجعه برای اهدای خون با آغاز فصل سرد سال به دلیل مسائل مختلف مانند شیوع بیماری‌های تنفسی کاهش می‌یابد. در حال حاضر، وضعیت اهدای خون در استان تهران خوب است اما میزان توزیع فرآورده‌های خونی با اهدای خون روزانه حدود 300 واحد اختلاف دارد. 

وی با اشاره به مراجعه از سراسر کشور به پایتخت برای پیگیری درمان گفت: به طور معمول، شهروندان ایرانی برای درمان و عمل‌های جراحی به شهر تهران مراجعه می‌کنند و به همین دلیل، میزان توزیع خون در مراکز درمانی استان تهران نسبت به جمعیت استان بیشتر است. 

شبر با بیان اینکه میزان توزیع خون در مراکز درمانی نسبت به اهدای خون بیشتر است، توضیح داد: در حال حاضر، توزیع واحدهای خون نسبت به اهدای خون بیشتر است؛ به نحوی که برآوردها بیانگر این است میزان توزیع واحدهای خون در مراکز درمانی نسبت به اهدای خون به صورت روزانه ۳۰۰ واحد بیشتر است. روزانه، به طور میانگین ۱۲۰۰ واحد خون در پایگاه‌های اهدای خون استان گرفته می‌شود؛ این در حالی است که به طور میانگین ۱۵۰۰ واحد خون در مراکز درمانی توزیع می‌کنیم.

 مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به ضرورت مراجعه برای اهدای خون گفت: مراجعه برای اهدای خون یک امر ضروری است و مردم نباید تصور کنند که اهدای خون یک امر فوق‌ برنامه است. تمام افرادی که می‌توانند خون اهدا کنند در نظر داشته باشند که ممکن است در هر لحظه خود یا یک نفر از اعضای خانواده آنها ممکن است به خون نیاز داشته‌ باشد. اگر شرایط کنونی اهدای خون ادامه‌دار باشد ذخایر خونی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: نکته مهم و اساسی این است که خون برای عمل‌های جراحی ضروری است و هیچ جایگزینی ندارد. با توجه به وضعیت مراجعه برای اهدای خون، از مردم می‌خواهم که برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه‌ کنند. 

پایان خبر آیت البرز

وضعیت ذخایر خونی در تهران با آغاز فصل سرما

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "وضعیت ذخایر خونی در تهران با آغاز فصل سرما" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "وضعیت ذخایر خونی در تهران با آغاز فصل سرما"، کلیک کنید.