جابجایی روزانه ۱۸هزار مرسوله پستی در استان قزوین

جابجایی روزانه ۱۸هزار مرسوله پستی در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری آیت البرز از قزوین؛ «ناصرمرادی نرگسی» مدیرکل پست استان قزوین به مناسبت ۱۸مهر روزجهانی پست در گفتگوی اختصاصی با آیت البرز با اشاره به نیاز جامعه امروز به خدمات پستی اظهارکرد: به منظور پوشش خدمات پستی ۸۳مامور در استان و ۴۰نفر مستقر در شهر قزوین و ۱۴مامور در سطح روستاها نیز به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند.

وی تعداد مرسولات وارده و ارسالی پست قزوین را بصورت روزانه ۱۸هزار مرسوله عنوان کرد و افزود: طی ۶ماهه سال جاری، یک میلیون و ۳۲۱هزار و۴۳۰ فقره مرسوله از سایرنقاط کشور وارد استان قزوین شده و یک میلیون و ۲۴۲هزار و۲۰۸فقره مرسوله نیز از سوی پست استان به سایر استانها ارسال شده که نشان دهنده افزایش حجم مرسولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

مرادی نرگسی با اشاره به اجرای پروژه جی نف (GNAF) خاطرنشان کرد: شرکت ملی پست برای خدمات‌رسانی بهتر و دقیق‌تر نیازمند آدرس‌های جزئی و دقیق است. این نیاز باعث شد که پروژه جی‌نف(رهگیری مرسولات پستی) از سال۱۳۹۴ در کشور و در استان قزوین از اول بهمن ماه سال۱۴۰۲ آغاز بکار کند و در حال حاضر تکمیل این طرح عمده ترین پروژه اداره کل پست استان قزوین تا سال آینده است.

مدیرکل پست استان قزوین با بیان اینکه پروژه جی نف جزو طرح های اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: طرح جی نف امکان بررسی، بخش بندی و سنجش صحت یک نشانی به همراه موقعیت و ویژگی های جغرافیایی را مشخص می کند و با راه اندازی این پایگاه علاوه بر افزایش کارایی و دقت، داده های موجود از قابلیت اطمینان بالاتری نیز برخوردارند.

مرادی نرگسی تصریح کرد: هوشمندسازی شبکه پست اقدام جدی جهت رفع نیازهای مردم و ارائه خدمات بهینه و کاهش هزینه ها می باشد که این مهم در سه سال اخیر به خوبی انجام شده است.

 مدیرکل پست استان قزوین با بیان اینکه ۴۰۰هزار رکورد مکانی استان (اطلاعات مکانی) را با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان جمع آوری کردیم، افزود: در مناطق روستایی هم این طرح اجرا شده و مشکلی نداریم اما در نقاط شهری منتظر همکاری شهرداری ها هستیم تا این نیاز شهری برطرف شود.

مرادی‌نرگسی با اشاره به اجرای طرح پلاک هوشمند و جی‌نف (رهگیری مرسولات پستی) اظهارکرد: از ۲۸شهر استان، در ۱۱شهر طرح پلاک هوشمند و جی‌نف انجام شده است.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح دنبال سود اقتصادی نیستیم زیرا شرکتی دولتی محسوب می شویم و هدف ما ارائه خدمات پستی با کیفیت به مردم است و تلاش می کنیم در ایجاد نظم شهری سهیم باشیم.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: اعتماد و اطمینان خاطر شهروندان به مجموعه اداره پست، پشتوانه محکمی برای این مجموعه خدماتی است و انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی برای مرسولات خود پیک منصوب نکنند چراکه این اقدام هزینه‌های دیگری برای کشور ایجاد می‌کند در صورتی که اداره پست امکانات و تجهیزات لازم را در اختیار مردم قرار داده و از این طریق بسیاری از هزینه ها کاهش می یابد.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جابجایی روزانه ۱۸هزار مرسوله پستی در استان قزوین" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جابجایی روزانه ۱۸هزار مرسوله پستی در استان قزوین"، کلیک کنید.