پیگیری برای ارایه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می کند
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا از تاسیس موسسات خدمات هوشمند ترافیک در کشور با مشارکت پلیس راهور، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری های کشور و شرکت های دانش بنیان تا خرداد ماه خبر داد.
به گزارش آیت البرز، سردار سید تیمور حسینی در سی و پنجمین نشست کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران که در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار شد با گرامی داشت یاد و خاطره شهید استاد مرتضی مطهری و تبریک روز معلم گفت: مجموعه مدیریت حمل و نقل و ترافیک کلانشهرها به نوعی مدرسه تربیت کاربران ترافیک است. رانندگانی که در جاده ها تردد می کنند کسانی هستند که در شهرها و کلانشهرها شخصیت رانندگی آنان شکل می گیرد و اگر ما بتوانیم در شهرها و کلانشهر یک قواعد درست و منظمی را حاکم کنیم، محصول این محیط منظم کاربرانی هستند که می توانند در هر جایی رفتارهای درست از خود بروز دهند و بنابراین تصمیماتی که در این گونه جلسات گرفته می شود می تواند برای ارتقای ایمنی حمل و نقل کشور چه در سطح جاده ها و چه در سطح شهرها موثر باشد.
تاسیس موسسات هوشمند ترافیک در کشور
رییس پلیس راهور فراجا در ادامه از تاسیس موسسات خدمات هوشمند ترافیک در کشور خبر داد و گفت: تمام مراحل راه اندازی این موسسات انجام شده و در حال اخذ مجوز از مراجع قانونی و ذی صلاح هستیم و به عبارتی می توان گفت که پلیس راهور شاید اولین دستگاهی خواهد بود که با این کار به شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم جامه عمل می پوشاند.
حسینی ادامه داد: این موسسات توسط کارشناسان بازنشسته پلیس راهور که دارای تجربه های فراوان هستند و همچنین کارشناسان مجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری های کشور و همچنین توسط شرکت های دانش بنیان در کل کشور راه اندازی می شود و یک بخش جغرافیایی در معابر شهری و در جاده ها به این موسسات واگذار می شود و آنها در موضوع اجرای مقررات و کنترل تخلفات با ابزارهای هوشمندی که ما در اختیار آنها قرار می دهیم به ما کمک می کنند.
وی تصریح کرد: به عنوان مثال بزرگراه شهید خرازی در کلانشهر اصفهان را به یکی از این موسسات واگذار می کنیم و این موسسه موظف است در طول بزرگراه به طور رفت و برگشت به تعداد مورد نیاز و کافی دوربین هوشمند دستی که مجهز به سیم کارت است دریافت کرده و با استفاده از آنها تخلفات رانندگی در این محدوده را ثبت، آن را به راننده متخلف پیامک و دیتای آن را نیز به سرور ما در تهران ارسال کند.
رییس پلیس راهور فراجا عنوان کرد: علاوه بر این موسسات مذکور می توانند با جذب کارشناسان پلیس راهور که به افتخار بازنشستگی نایل شدند و تجهیز آنها به تبلت های هوشمند مخصوص ترسیم کروکی در جمع آوری تصادفات هم به ما کمک کنند.
رییس پلیس راهور فراجا ادامه داد: همچنین نرم افزاری شبیه به نرم افزار تاکسی های اینترنتی طراحی می شود و در این نرم افزار هرکس که تصادف کرد می تواند یا مانند سابق با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس بگیرد یا از این نرم افزار استفاده کند. سازو کار حق الزحمه کارشناسی که در خدمت آن موسسه است را هم با بیمه مرکزی توافق کردیم.
تغییر در نحوه پرداخت حق بیمه خودروها
حسینی با بیان اینکه براساس توافقی که با بیمه ها صورت گرفته دیگر حق بیمه افراد براساس یک فاکتور تصادف نخواهد بود گفت: این عادلانه نیست که یک فرد زرنگی در سال ده ها و صدها تخلف کند اما تصادف نکند او یک میزان حق بیمه پرداخت کند و یک فرد بدشناس و بخت برگشته ای که در اولین تخلفش تصادف می کند هم یک میزان حق بیمه بدهد و آن وقت تاوانش را بیمه بدهد.در همین راستا با بیمه ها هماهنگ کردیم، سامانه ها و دیتاها را در اختیارشان قرار دادیم و از این پس حق بیمه براساس نمره منفی و تعداد جریمه ها باید پرداخت شود.
وی افزود: کمک دیگری که موسسات خدمات هوشمند ترافیک می توانند انجام دهند پوشش ترافیکی پیرامون مراکز تجاری است و در این خصوص مصوبه آن را از هییت دولت می گیریم که مراکز تجاری موظف شوند با یکی از این موسسات قرار داد ببندند تا کارشناسان این موسسات با دست افزاری که از ما می گیرند ترافیک پیرامونی آن مرکز تجاری را پوشش دهند و ان شاء الله این اتفاق به زودی رخ می دهد.
حسینی خاطرنشان کرد: ان شاء الله به زودی و نهایتاً تا خرداد ماه راه اندازی این موسسات رابه صورت رسمی اعلام کرده و فراخوان آن را هم می دهیم. انتظار ما این است که حداقل در کلانشهرها شهرداری ها به میدان بیایند و این اتفاق را رقم بزنند.
رییس پلیس راهور فراجا با تاکید بر اینکه نگاه و رویکرد پلیس راهور فقط سلبی و مجازاتی و متکی به جریمه نیست گفت: ما به دنبال این هستیم که با ابزارهای تشویقی و ایجابی و سازوکارهای هوشمند تخلفات را کنترل کرده و در یک نظام دقیق تشویق و تنبیه در اصلاح رفتار کاربران ترافیک تلاش کنیم.
رتبه بندی رانندگان و پیگری برای اعطای وام براساس تخلف و تصادف هر راننده
وی با بیان اینکه موضوع رتبه بندی رانندگان را به جد دنبال می کنیم تصریح کرد: معتقدم اگر این کار به سرانجام برسد یک انقلاب بزرگ در اصلاح رفتار ترافیکی رانندگان رخ می دهد و ما می توانیم به راحتی در یک بازه زمانی دو تا سه ساله حداقل به میزان 50 درصد از تصادفات، جانباختگان و مصدومان را کاهش دهیم و حتی با انجام درست همین چند کار کشته های حوادث رانندگی را به زیر 10 هزار نفر برسانیم.
حسینی همچنین از توافق با بانک مرکزی مبنی بر ارایه تسهیلات بانکی به رانندگان براساس میزان تخلفات و تصادفات آنان خبر داد و گفت: در این طرح سوابق تخلفات افراد را در اختیار بانک مرکزی قرار می دهیم و مطمیناً وقتی فردی ببیند با رفتار درست رانندگی توانسته با آسان ترین راه ممکن تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کند و فردی که تخلفات زیادی کرده برای گرفتن تسهیلات بانکی باید مرتب پله های بانک مرکزی و پلیس راهور را طی کند در رفتار ترافیکی خود تجدید نظر کرده و باعث می شود که ما به اهدافی که در این حوزه داریم، دست پیدا کنیم.
پایان خبر آیت البرز
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پیگیری برای ارایه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می کند" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پیگیری برای ارایه تسهیلات بانکی براساس تخلف و تصادف رانندگی/ نحوه پرداخت حق بیمه تغییر می کند"، کلیک کنید.