لطف الله نسبی: سطح انتظار مردم باعث خوشحالی و ناراحتی است/ با تیم تنیس روی میز ایران اتفاقات بزرگ‌تر دور از دسترس نیست

لطف الله نسبی: سطح انتظار مردم باعث خوشحالی و ناراحتی است  با تیم تنیس روی میز ایران اتفاقات بزرگ‌تر دور از دسترس نیست

مربی تیم ملی تنیس روی میز گفت: با ظهور بنیامین فرجی نابغه نوظهور تنیس روی میز جهان و دیگر استعدادها و تجربه امثال نوشاد و نیما عالمیان، ثبت اتفاقاتی بزرگ‌تر دور از دسترس نیست.  

جمیل لطف الله نسبی در گفت‌وگو با خبرگزاری آیت البرز، در خصوص عملکرد تیم ملی تنیس روی میز ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان اظهار کرد: تیم ملی در بخش تیمی به سخت‌ترین قرعه ممکن خورد. بلاتردید بهترین تیم تنیس روی میز جهان تیم چین است. با این وجود در اولین دیدار بنیامین فرجی ۱۴ ساله نتیجه‌ای گرفت که در تاریخ بی سابقه بود و توانست وانگ چو کین که تمامی عناوین برجسته جهانی و آسیایی را در اختیار دارد و نفر اول رنکینگ جهانی است به پیروزی رسید. بنیامین از اعتبار و نام بزرگ چین نترسید و همه دنیا را شگفت زده کرد. بازی دوم هم نوشاد عالمیان اگر سِت دوم هم برنده می‌شد و در نهایت شکست نمی‌خورد، به لحاظ روحی روانی وضعیت بسیار خوبی پیدا می‌کردیم و می‌توانستیم همانند بازی‌های آسیایی هانگژو که چین را بردیم برابر چین هم برنده شویم.

اگر هفتم می‌شدیم هم تفاوتی نمی‌کرد

وی ادامه داد: در بازی پنجمی ششمی مقابل ژاپن خوب نبودیم و تنها بنیامین فرجی مقابل هاریموتو عملکرد خوبی داشت که با اختلاف اندک شکست خورد و در مجموع نتیجه را به ژاپن واگذار کردیم. در بازی هفتمی هشتمی، چون جایگاه‌ها زیاد مهم نبود به نوشاد عالمیان استراحت دادم و به قزاقستان هم باختیم، البته هدف ما موفقیت در بخش دوبل و انفرادی بود. ضمن اینکه ۶ تیم برتر آسیا در مرحله بعدی مسابقات سال بعد شرکت نمی‌کردند و ما اگر هفتم می‌شدیم هم تفاوتی نمی‌کرد. در بازی‌های تیمی از تمامی نفرات استفاده کردیم تا یکایک بچه‌ها برای بخش انفرادی و دویل آماده شوند. سهرابی و موسوی در حد انتظار ظاهر شدند، اما هدایی اگر سهمیه المپیک می‌خواهد نتیجه خوبی نگرفت.

بنیامین در آینده دچار ترس از شکست نمی‌شود

مربی تیم ملی تنیس روی میز افزود: در بخش انفرادی بنیامین فرجی مقابل لین شیدونگ می‌توانست برنده باشد و در ست پنجم از این حریف مطرح چینی ۶ امتیاز پیش بود ولی به گفته خودش ناگهان ترسید که نتواند به ۲ امتیاز بعدی برسد و حریف بازی را مساوی کند که چنین اتفاقی قبل از رسیدن به امتیاز ۱۱ افتاد تا در نهایت بازی برده را واگذار کند. البته او قبلاً هم با ۵ امتیاز اختلاف از وانگ چو کین پیش بود که آن مرتبه حریف به بازی برگشت ولی بنیامین ۱۴ ساله در نهایت برنده شد، این بار تمرکز خود را از دست داشت و آن ترس ناگهانی تأثیر منفی گذاشت ولی قطعاً این نابغه در آینده با تجربه بیشتر دچار چنین ترسی از شکست نمی‌شود. بنیامین اگر بازنده نمی‌شد و به پیروزی می‌رسید، در ادامه مسیر می‌توانست سهمیه مسابقات جهانی ۲۰۲۵ را بگیرد.

بالاترین رنکینگ آسیای میانه در اختیار برادران عالمیان است

وی خاطرنشان کرد: البته نوشاد عالمیان که تجربه بالایی دارد با عبور از حریفان خوب خود از جمله حریف نامدار چینی، به جمع ۱۶ نفر برتر رسید، در مرحله یک هشتم از حریف ژاپنی جلو افتاده بود، اما در نهایت روی بدشانسی شکست خورد تا شانس صعود به فینال را از دست بدهد. با عبور از نماینده ژاپن مسیر برای نوشاد بسیار هموار می‌شد، خوشبختانه او سهمیه مسابقات جهانی را به دست آورد. در بخش دوبل این شانس را داریم تا سهمیه مسابقات جهانی ۲۰۲۵ را در قطر بگیریم. با توجه به قوانینی که هست باید از هر منطقه‌ای یک تیم به مسابقات برود، چون قزاقستان شانزدهم شد و ۱۵ تیم برتر می‌روند، احتمال حضور تیم دوبل نوشاد و نیما عالمیان بسیار زیاد است. بالاترین رنکینگ آسیای میانه در اختیار برادران عالمیان است ولی رنکینگ هفته هشتم سال ۲۰۲۵ ملاک عمل است و در آن زمان باید این رتبه اول حفظ شده باشد.

مردم پذیرفتند برابر بهترین‌های دنیا می‌ایستیم

لطف الله نسبی در واکنش به انتقاداتی که به نتایج تیم ملی تنیس روی میز در مسابقات قهرمانی آسیا می‌شود، تصریح کرد: از اینکه مردم ما بابت شکست برابر چین و ژاپن ناراحت می‌شود باید خوشحال بود، چون ایران به بهترین تیم‌های جهان باخته و مردمش ناراحت هستند. سطح انتظار بالا رفته و ما موظف هستیم تا پاسخگوی انتظارات باشیم. مردم ما پذیرفتند که تنیس روی میز ایران به جایی رسیده که برابر تیم‌های برتر دنیا می‌ایستد و بازی قابل دفاعی ارائه می‌کند. ناراحتی ما از این است که فکر می‌کنند اگر یک بار ژاپن را برده‌ایم همیشه می‌توانیم ببریم و حتی چین را هم باید ببریم. اصلاً چنین نیست، چون این کشور‌ها بهترین در دنیا هستند و سند آن هم مدال‌های برتر مسابقات جهانی و المپیک است. پدیده‌ای مانند بنیامین فرجی که تمام رسانه‌های حاضر در مسابقات از او نوشتند برای تداوم تاریخ سازی باید با برنامه ریزی عالی‌تر و حضور در کمپ‌های تمرینی برتر دنیا در بالاترین سطح بماند و افت نکند.

نیازمند مرکز پینگ‌پنگ در ایران هستیم

مربی تیم ملی تنیس روی میز خاطرنشان کرد: تنیس روی میز ایران در جنگی نابرابر با بهترین تیم‌های دنیا هستند، چون از لحاظ امکانات در سطح یکسانی نیستیم، پشتوانه و عقبه تنیس روی میز ایران قابل قیاس با این کشور‌ها نیست و این مورد در بحث امکانات هم صدق می‌کند. میز‌ها و توپ‌های آنها را نداریم، وسایل مورد نیاز را نمی‌توانیم برای همه ملی‌پوشان تهیه کنیم از بس که گران هستند. ما نیازمند مرکز پینگ‌پنگ در ایران هستیم و این خواسته را از کیومرث هاشمی وزیر سابق ورزش خواستیم و این خواسته را از احمد دنیامالی وزیر ورزش داریم تا بتوانیم در چنین کمپی اردو‌های مشترکی با تیم‌های برتر دنیا داشته باشیم ولی رفت و آمد باعث شرمندگی می‌شود، چون زیرساخت‌ها و امکانات آنها را نداریم. باز هم امیدوارانه جلو می‌رویم و هدف ما درخشش در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ ناگویای ژاپن و المپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس امریکا است. حمایت کنند با ظهور بنیامین فرجی نابغه نوظهور تنیس روی میز جهان و دیگر استعدادها و تجربه امثال نوشاد و نیما عالمیان، ثبت اتفاقاتی بزرگ‌تر دور از دسترس نیست.  

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "لطف الله نسبی: سطح انتظار مردم باعث خوشحالی و ناراحتی است/ با تیم تنیس روی میز ایران اتفاقات بزرگ‌تر دور از دسترس نیست" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "لطف الله نسبی: سطح انتظار مردم باعث خوشحالی و ناراحتی است/ با تیم تنیس روی میز ایران اتفاقات بزرگ‌تر دور از دسترس نیست"، کلیک کنید.