اقدامات ایمنی برای دستگاه تزریق پلاستیک

ایمنی در عملیات تولید بسیار مهم است و فرآیند  دستگاه تزریق پلاستیک  مجموعه ای از خطرات و نگرانی های ایمنی خاص خود را ارائه می دهد. دمای بالا، مدارهای هیدرولیک با فشار بالا و دودهای خطرناک همگی خطری برای اپراتورها ایجاد می کنند و محبوبیت  دستگاه تزریق پلاستیک  فرصت های زیادی را برای تصادفات فراهم می کند. روش هایی برای جلوگیری از نقض ایمنی وجود دارد، اما همه آنها شامل آموزش در مورد نحوه عملکرد  دستگاه تزریق پلاستیک  و خطر در این فرآیند است.

این مقاله با کمک سایت شرکت بولین میخواهیم شما را با جزئیات اقدامات احتیاطی ایمنی مختلف برای  دستگاه تزریق پلاستیک ، پوشش ماشین و روش های عملیاتی، به آموزش خوانندگان کمک می کند.

اقدامات ایمنی برای دستگاه تزریق پلاستیک

خطرات  دستگاه تزریق پلاستیک

قالب گیری تزریق پلاستیک شامل منابع خطر مکانیکی و حرارتی است که در آن کاربران می توانند سوختگی، له شدن، ضربه و سایر خطرات را تجربه کنند. رویه های ایمنی نامناسب نه تنها طول عمر ماشین ها را به خطر می اندازد، بلکه می تواند منجر به آسیب اپراتور شود، بنابراین تعریف یک پروتکل کاری برای تمام جنبه های فرآیند  دستگاه تزریق پلاستیک  ضروری است.

موسسه استاندارد ملی آمریکا (ANSI) یک استاندارد ایمنی را برای تمام ماشین های  دستگاه تزریق پلاستیک  گیره افقی و عمودی در ANSI / PLASTICS B151.1-2017 – ماشین آلات پلاستیک – الزامات ایمنی برای گزارش  دستگاه تزریق پلاستیک  تعریف می کند. این مناطق خطر بالقوه  دستگاه تزریق پلاستیک  را تعریف می کند که به طبقه بندی هایی تقسیم می شوند که به عنوان خطرات مکانیکی/حرارتی، الکتریکی و سایر خطرات تعریف می شوند.

خلاصه ای از این مناطق خطر بالقوه برای هر طبقه بندی در زیر آمده است:

خطرات مکانیکی / حرارتی

منطقه قالب

منطقه مکانیسم بستن

نواحی مکانیزم درایو هسته و اجکتور

منطقه نازل

مساحت واحد تزریق

قیف خوراک / منطقه باز شدن

نوارهای بخاری/مناطق منبع گرما

منطقه تخلیه قطعات

شیلنگ ها و منیفولدها در داخل / اطراف دستگاه

داخل محافظ و خارج از نواحی قالب

قسمت های درج و برداشتن

خطرات الکتریکی

اختلالات اجزای الکترومغناطیسی

مناطق ذخیره شده / انرژی باقیمانده

خطرات دیگر

بخارات و گازها

اقدامات ایمنی برای دستگاه تزریق پلاستیک

این استاندارد همچنین بیان می کند که مسئولیت ریسک ماشین های  دستگاه تزریق پلاستیک  به چندین طرف نسبت داده می شود، اما اساسا با استفاده یا عدم استفاده از دستگاه تعیین می شود. ماشین های موجود در حال استفاده باید توسط کاربران (شرکت سازنده، کسب و کار و غیره) ایمن نگه داشته شوند و این شامل همه چیز از نصب گرفته تا بهره برداری و نگهداری می شود. مسئولیت ماشین هایی که در حال حاضر در حال تعمیر، تولید یا ارتقا هستند، هم بین کاربر و هم توسط تکنسین/تعمیرکار/تامین کننده خدمات مشترک است.

اقدامات احتیاطی ایمنی دستگاه تزریق پلاستیک

دستگاه  دستگاه تزریق پلاستیک  باید به طور مداوم از نظر ایمنی ارزیابی و نگهداری شود. انجام اقدامات احتیاطی مناسب از آسیب رساندن دستگاه جلوگیری می کند و هرگونه مشکل ایمنی اولیه را از بین می برد. لیست زیر شامل ملاحظات لازم است که باید توسط اپراتورها هنگام بررسی دستگاه  دستگاه تزریق پلاستیک  قبل، حین و بعد از استفاده بررسی شود:

دستگاه و پلت فرم آن عاری از زباله ها، مواد گذشته، روغن، آب و غیره است و هیچ تجهیزات/دستگاه ایمنی حیاتی از بین نمی رود.

تمام تجهیزات ایمنی (به ویژه محافظ چشم) وجود دارد، آسیب ندیده و فعال است.

کپسول های آتش نشانی، کیت های کمک های اولیه و تجهیزات حفاظت شخصی در مقادیر مورد نیاز بر اساس تعداد کارکنان کار وجود دارند و به راحتی در دسترس هستند.

محیط اطراف دستگاه تمیز و عاری از خطرات لغزش مانند نشت روغن یا آب روی زمین است.

تمام ابزارها و تجهیزات در شرایط خوبی هستند (این به عوامل خاص تعمیر و نگهداری دستگاه شما بستگی دارد).

تمام دماهای موجود در بشکه، هیدرولیک و قالب مطابق با مشخصات پروژه هستند و در طول یک چرخه نگهداری می شوند.

تمام فشارهای موجود در بشکه و قالب مطابق با مشخصات پروژه بوده و در طول یک چرخه نگه داشته می شود.

قبل از شروع کار، هیچ ماده پلاستیکی در داخل، روی یا اطراف دستگاه باقی نمانده است و هیچ اسپرو، رانر، دروازه و غیره در بشکه، نازل یا حفره قالب وجود ندارد.

تمام شیلنگ ها و سیم ها کاملا سالم هستند و هیچ آسیبی به عایق یا روکش آنها وارد نمی شود.

تمام مراحل راه اندازی قالب همانطور که در برگه/روش راه اندازی قبل از  دستگاه تزریق پلاستیک  ارسال شده است، دنبال می شود.

اطمینان از اینکه دستگاه  دستگاه تزریق پلاستیک  شما کاملا عملیاتی است و مطابق با ملاحظات فوق برای اقدامات احتیاطی ایمنی حیاتی است. این یک دفاع اولیه در برابر مسائل پیش بینی نشده را برای اپراتورها فراهم می کند و تجهیزات را از حالت های تخریب طولانی مدت که در صورت عدم مراقبت در نهایت یک پروژه را متوقف می کند، حفظ می کند.

اقدامات ایمنی عملیات  دستگاه تزریق پلاستیک

نیمه دوم (و مسلما مهمتر) ایمنی  دستگاه تزریق پلاستیک  مربوط به نحوه تعامل اپراتور با دستگاه است. اپراتورها معمولا ملزم به باز کردن دروازه اپراتور و بازیابی یک قطعه تمام شده از قالب هستند، یک کار خطرناک اگر مثلا زمانی که بین دو قالب عظیم با اندازه و وزن یک وسیله نقلیه کوچک انجام می شود.

آنها همچنین کنترل پنل را اداره می کنند، تغذیه دستی مواد را ارائه می دهند، و همچنین سرویس و نگهداری دستگاه را با استفاده از روش های قفل/برچسب گذاری و اقدامات اضافی انجام می دهند – که همه اینها می تواند آنها را در معرض خطرات قرار دهد.

با ورود اتوماسیون به حوزه  دستگاه تزریق پلاستیک ، این ملاحظات ممکن است به سرعت منسوخ شوند. با این حال، هنوز هم درک خطرات عملیاتی  دستگاه تزریق پلاستیک  مهم است.

لیست موجود در زیر نمی تواند تمام ملاحظات را برای هر اپراتور  دستگاه تزریق پلاستیک  در بر بگیرد. با این حال، مراحل کلی را برای اطمینان از اقدامات احتیاطی ایمنی مناسب در حین کار با دستگاه قالب تزریق ارائه می دهد:

حتی قبل از دست زدن به دستگاه، همه اپراتورها باید به اندازه کافی در عملکرد ماشین، مدیریت فضای کاری و پروتکل قفل/برچسب گذاری مناسب آموزش دیده باشند.

اپراتورها هرگز نباید به بالای یا زیر محافظ های دستگاه برسند، زائده ها را به قیف/گرانول بچسبانند یا مستقیما زیر یک قالب معلق بایستند.

PPE مانند عینک ایمنی، کفش ایمنی، و ماسک های تنفسی (در صورت نیاز) همیشه باید در حین عمل پوشیده شوند و تکنیک های مناسب بلند کردن (به عنوان مثال، پشت عمودی، لیفت با پاها) باید یاد گرفته شوند.

اپراتورها هرگز نباید آزادانه روی دستگاه بالا بروند، اسب بازی کنند یا در صورت نیاز به بالا رفتن از دستگاه، راهروها/سکوهای ریلی را ترک کنند.

آموزش باید در مورد خطرات شیمیایی مرتبط با فرآیند  دستگاه تزریق پلاستیک ، هم با توجه به مواد و هم از نظر مواد شیمیایی پشتیبانی مانند انتشار قالب، روان کننده و غیره که در فرآیند  دستگاه تزریق پلاستیک  استفاده می شود، ارائه شود.

اقدامات ایمنی نباید به خاطر مصلحت در هر یک یا همه تجهیزات ایمنی دور زدن، اصلاح یا تغییر کند.

هر کارگری باید مکان و مسیر کپسول های آتش نشانی، خروجی های آتش نشانی و سایر ابزارهای اضطراری را بداند.

اپراتورها باید قبل از قالب گیری دوباره بررسی کنند که نوک نازل محکم در جای خود قرار دارد و به درستی در مرکز قرار گرفته است.

هنگام تغییر مواد، اپراتورها باید واکنش های شیمیایی احتمالی و مسائل مرتبط بین این دو ماده را درک کنند (برخی از ترموپلاستیک ها هنگام مخلوط شدن گازهای سمی تولید می کنند).

هنگام تمیز کردن/انجام تعمیر و نگهداری، هیچ ابزار فولادی روی هسته های قالب استفاده نمی شود، در عوض ابزارهای مسی، آلومینیومی یا بامبو را انتخاب می کنید که قالب را خراش نمی دهند.

در صورت خاموش شدن، بخاری ها باید خاموش شوند و پلاستیک موجود در سیلندر پلاستیک ساز نباید بیشتر گرم شود.

اپراتورها باید مراقب پین ها و گوشه های اجکتور تیز و سیم های فرسوده در نزدیکی نوارهای بخاری نازل باشند.

باز کردن درب ایمنی در زمان های غیرمجاز برای اپراتورها اکیدا ممنوع است. گیت جلو باید دارای وسایل مکانیکی، الکتریکی و هیدرولیکی باشد تا از بسته شدن در هنگام باز بودن دروازه جلوگیری شود.

دوباره بررسی کنید که قالب محکم روی صفحه و صفحه سر قرار گرفته باشد.

هر گونه مشکل را به سرپرستان مربوطه گزارش دهید، از جمله جعبه های اتصال باز، نشتی، سیم های فرسوده، آب شل یا جراحات.

اقدامات احتیاطی ایمنی بسیار بیشتری برای مدل خاص وجود دارد که باید انجام شود – این لیست فقط یک نمای کلی از حداقل الزامات ایمنی هنگام انجام  دستگاه تزریق پلاستیک  ارائه می دهد. مطمئن شوید که الزامات و توصیه های ایمنی خاص دستگاه خود را درک کرده اید و اگر مطمئن نیستید، برای پروتکل های ایمنی با سازنده یا ارائه دهنده خدمات تماس بگیرید.

اقدامات ایمنی برای دستگاه تزریق پلاستیک

خلاصه

در این مقاله خلاصه ای از اقدامات احتیاطی مختلف ایمنی مرتبط با فرآیند  دستگاه تزریق پلاستیک  و استفاده از ماشین های  دستگاه تزریق پلاستیک  ارائه شده است. امیدواریم این مقاله به خوانندگان کمک کرده باشد تا خطرات موجود در این فرآیند تولید و نحوه کاهش آنها را با نگهداری، هوشیاری و دقت لازم از سوی اپراتور درک کنند.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اقدامات ایمنی برای دستگاه تزریق پلاستیک" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اقدامات ایمنی برای دستگاه تزریق پلاستیک"، کلیک کنید.