قاچاقچیان عتیقه در بوشهر دستگیر شدند

قاچاقچیان عتیقه در بوشهر دستگیر شدند

آفتاب‌‌نیوز :

اسماعیل سجادی‌منش صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره‌کل اطلاعات استان بوشهر با اشراف کامل از تحرکات قاچاقچیان اشیا عتیقه و تحت نظر گرفتن مجرمین و رصد اطلاعاتی دقیق با اقدامات پیچیده اطلاعاتی و امنیتی، این تیم را با کمک همکاران انتظامی در حین معامله در استان فارس به دام انداختند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر افزود: این تیم با قاچاق اشیای عتیقه و تاریخی با قدمت بیش از ۲ هزار سال از استان‌های جنوبی به شهر شیراز، قصد فروش آن را داشتند که با تلاش و رصد دقیق اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) استان بوشهر و حضور به موقع نیرو‌های خدوم انتظامی دستگیر و اشیا تاریخی به بوشهر عودت داده شد.

او اضافه کرد: یکی از اشیا کشف شده با قدمت بیش از ۲ هزار سال، نقابی از جنس طلا بوده که در معامله قاچاقچیان چند ده میلیارد در حال معامله بوده است.

سجادی‌منش ضمن تقدیر و تشکر از هوشیاری و اشراف اداره کل اطلاعات استان بوشهر و فرماندهی انتظامی استان بوشهر و دستگاه قضائی خاطرنشان کرد: ابنیه‌ها، آثار و اشیا عتیقه بخش مهمی از تاریخ، تمدن و فرهنگ این آب و خاک بوده و بدون تردید هر شخصی که سودای تعرض به این تاریخ و فرهنگ را در سر داشته باشد با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج)، نیرو‌های جان برکف انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی در چنگال قانون و دستگاه مقتدر قضائی قرار خواهند گرفت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قاچاقچیان عتیقه در بوشهر دستگیر شدند" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قاچاقچیان عتیقه در بوشهر دستگیر شدند"، کلیک کنید.