پیرغلامی که پدر و مادرش روضه‌خوان اباعبدالله بودند

پیرغلامی که پدر و مادرش روضه‌خوان اباعبدالله بودند

حجت‌الاسلام سید حامد رضازاده ذاکر و مداح خراسان جنوبی می‌گوید: اگر مردم و جامعه ما را در این لباس می‌شناسند، به این خاطر است که نشان خادمی را به برکت وجود مبارک امام حسین (ع) دریافت کرده‌ام.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آیت البرز، سیدحامد رضازاده متولد ۱۳۳۵ از شاعران و خادمان جلسات و محافل حضرت سیدالشهدا (ع) و اهل‌بیت (ع) و زاده شهر دارالمؤمنین بیرجند است.

این پیرغلام درباره مداح شدنش به خبرنگار آیت البرز گفت: با توجه به اینکه پدر و مادرم روضه‌خوان اباعبدالله بودند، این سنت حسنه به من نیز رسید و ۵۵ سال است که مداحی می‌کنم. عشق و علاقه‌ای که از اهل‌بیت (ع) در وجودم نهفته بود، از پدر و مادرم به من انتقال یافت و این انگیزه‌ای شد که من هم در این لباس توفیق داشته باشم و به ساحت مقدس اهل‌بیت (ع) عرض ادب کنم.

رضازاده از حس وحال پیرغلام بودنش گفت: همین که امام حسین (ع) عنایت فرموده و مرا به پیرغلامی برگزیده، خدا را شاکرم و تا جان در بدن دارم، خادم این خاندان خواهم بود. باتوجه به برنامه‌هایی که در استان خراسان جنوبی و سطح شهرستان بیرجند جهت عرض ادب و ارادت به ساحت اهل‌بیت (ع) هم در بُعد تبلیغ و هم در بعُد شاعری و مداحی داشتم، مفتخر به خادمی اهل‌بیت (ع) شدم. اگر مردم و جامعه ما را در این لباس می‌شناسند، به این خاطر است که نشان خادمی را به برکت وجود مبارک امام حسین (ع) دریافت کرده‌ام.

وی درباره آیین‌ها و مراسم خاص این روز در بیرجند پاسخ داد: براساس رسم دیرینه‌ای که داریم، این مراسم در دهه اول محرم در بیرجند و دیگر شهر‌های استان آغاز می‌شود. در بعضی از مناطق در روز عاشورا نخل حرکت می‌دهند که نمادی از خیمه‌های حضرت علی‌اکبر (ع) و حضرت قاسم بن حسن (ع) است.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پیرغلامی که پدر و مادرش روضه‌خوان اباعبدالله بودند" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پیرغلامی که پدر و مادرش روضه‌خوان اباعبدالله بودند"، کلیک کنید.