مستربچ کمک فرایند چیست؟

استفاده از مستربچ‌ها باعث ایجاد ویژگی‌های خاص و همچنین رفع عیوب در محصول تولیدی خواهد شد. مستربچ افزودنی کمک فرآیند یکی از پر استفاده‌ترین مواد افزودنی در تولید محصولات ترموپلاست است. مستربچ افزودنی کمک فرآیند با اثر چند جانبه و عملکرد همزمان،‌ روند تولید را آسان‌تر و بهتر می‌کند. جهت کسب اطلاعات درباره مستربچ کمک فرایند، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

مستربچ کمک فرایند چیست؟

محصولات پلیمری و پلاستیکی با وجود ویژگی هایی مانند: شفافیت، زیبایی و منعطف بودن در صنایع مختلف کاربرد فراوانی پیدا کرده اند. به جهت اینکه این محصولات ویژگی های مورد نیاز و ویژه را کسب کنند نیاز به مواد دیگری دارند. مستربچ کمک فرایند با وجود ترکیبات خوب و مفید و با اضافه شدن به پلیمرها، موجب ارتقای سطح کیفی آنها می شود. کامپاند افزودنی علاوه بر افزایش سطح کیفیت، هزینه های تولید محصول و قیمت تمام شده آن را نیز می کاهد. مستربچ کمک فرایند در برخی از محصولات در حین فرایند شکل دهی به آنها افزوده می شود. اغلب جهت کمک فرایند محصول نیاز به مقدار اندکی مستربچ لازم است و درصد کمی از آن به محصول افزوده می شود.

مزایای مستربچ کمک فرآیند

مستربچ کمک فرایند چیست؟

در این بخش به طور خلاصه به مزیت های این افزودنی های پرکاربرد و مفید می پردازیم. مستربچ کمک فرآیند باعث کاهش دما و فشار ماشین آلات و افزایش طول عمر آنها می‌شود. همچنین افزایش راندمان و تولید محصول با کیفیت تر را به همراه دارد. همچنین می‌توان به ایجاد سطوح بسیار صاف و صیقلی، پخش مستربچ و فرآیند پذیری بهتر محصول، جلوگیری از اثر سوختن مواد برروی سطوح و از بین بردن رگه ها و خطوط و جلوگیری از به اصطلاح ابرو بادی شدن و پوسته پوسته شدن محصول اشاره کرد. از جمله مزایای مستربچ افزودنی کمک فرآیند موارد زیر را می‌توان برشمرد:

  • مستربچ افزودنی کمک فرایند در بهبود امر فرایند سازی محصولات، نقش ویژه ای را ایفا می کند.
  • کامپاندهای کمک فرایند در تلفیق بهتر اجزای معدنی با مواد آلی کمک می کنند.
  • فشار فرایند محصول توسط افزودنی های کمک فرایند کاهش می یابد.
  • دمای مورد نیاز جهت مذاب کردن و تولید محصولات که موجب استهلاک ماشین آلات و دستگاه ها می شود، با کامپاند کمک فرایند کم می شود.
  • مستربچ افزودنی کمک فرایند با به وجود آوردن لایه ای مناسب بین مواد مذاب پلیمری و دیواره فلزی ماشین آلات، از احتراق و سوختن و همچنین یکدست شدن سطح محصول ممانعت می کند.
  • این نوع افزودنی از رگه رگه شدن سطح محصول جلوگیری می کند.
  • راندمان تولید را افزایش می دهد.
  • باعث افزایش طول عمر ماشین آلات تولید محصول می شود.
  • موجب شفافیت بیشتر سطح فیلم های پلیمری می گردد.
  • قیمت تمام شده محصولات پلیمری را موجب می شود.

میزان اثرگذاری مستربچ کمک فرآیند بر روی محصولات

عملکرد مؤثر این نوع مستربچ‌ها در جهت افزایش کیفیت و کارایی محصولات تولیدی است.‌ یکی از انواع تأثیرات مستربچ‌ افزودنی کمک فرآیند ایجاد سطح صاف و مسطح در محصول تولیدی است. به این صورت که یک لایه نچسب در دیواره دستگاه ایجاد کرده و موجب کاهش اصطکاک و درگیری‌های بین سطح با دیواره فلزی می‌شود. در نتیجه می‌توان گفت این کاهش درگیری باعث تشکیل سطحی صاف و صیقل در محصول می‌شود.

کاربرد مستربچ کمک فرایند

مستربچ کمک فرایند در صنایع مختلف و وسایل گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد که برخی از آنها عبارتند از:

  • کاربرد کامپاند کمک فرایند در صنعت نساجی
  • در تولید انواع لوله های پلی اتیلن و پلی پروپلین
  • در تولید انواع سیم و کابل
  • جهت تهیه و تولید فیلم های پلیمری بسته بندی
  • در تهیه و تولید فیلم های پلیمری کشاورزی
  • تولید انواع گونی، کارتن پلاست، لوله های PP، پلی الفین ها و فیلم های معمولی و ضخیم

خرید مستربچ های کمک فرآیند

برای خرید این مستربچ‌ها لازم است اطلاعات کافی را در مورد آن‌ها به دست آورد سپس اقدام به خرید کرد. یکی از نکات مهم در مورد خرید مستربچ‌ کمک فرآیند، توجه به قیمت آن است.‌ قیمت افزودنی‌های کمک فرآیند بر اساس کیفیت و میزان کارایی آن‌ها تعیین می‌شود. سایر عوامل مؤثر در تعیین قیمت مستربچ‌های افزودنی، نوسانات دلاری و ارزی در کشور است. مشتریان برای خرید مستربچ‌ها می‌توانند به مراکز فروش حضوری و سایت‌های فروش معتبر مراجعه نمایند.

جمع بندی

همانطور که اشاره کردیم، مستربچ کمک فرایند پلیمری در فرآیند تولید به رزین پلاستیکی اضافه می شود و در نتیجه ذوب، پردازش و جابجایی پلیمرهای با وزن مولکولی بالا را بهبود می‌بخشد. این افزودنی با اثرات خوب و موثر خود فرایند تولید را آسان و بهینه می کند. در این مقاله از شرکت سی وان پلیمر به بررسی جامع مستربچ کمک فرایند پرداختیم.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مستربچ کمک فرایند چیست؟" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مستربچ کمک فرایند چیست؟"، کلیک کنید.