معرفی بهترین هدفون گیمینگ بازار

از مزیت‌های هدست گیمینگ می‌توان به‌راحتی استفاده و تنظیمات اشاره کرد. این هدست‌ها به‌گونه‌ای طراحی می‌شوند که بدون نیاز به کمترین تنظیمات، با بازی هماهنگ شوند و همچنین راحتی استفاده و جابه‌جایی هم در طراحی آن‌ها لحاظ می‌شود. طراحی هدست‌های گیمینگ ابتدا با تمرکز زیاد روی زیبایی‌شناسی‌های دنیای بازی صورت می‌گرفت، اما گزینه‌های امروزی با طراحی‌های کلاسیک‌تر هم به فروش می‌رسند که هدست گیمینگ را به انتخابی مناسب برای کاربرد روزمره هم تبدیل می‌کند. خرید هدست گیمینگ برای کاربرانی که به‌دنبال هزینه‌ی بیشتر برای تجهیزات جانبی همچون میکروفن نیستند، تصمیمی منطقی به نظر می‌رسد.

از نقاط ضعف احتمالی هدست‌های گیمینگ می‌توان به ضعف کیفیت صدای آن‌ها نسبت به هدفون‌های مخصوص موسیقی در بازه‌ی قیمتی مشابه اشاره کرد. البته در سال‌های اخیر کیفیت هدست‌های گیمینگ هم به میزان قابل‌توجهی بهبود یافته است، اما به‌هرحال همیشه هدفون حرفه‌ای مخصوص موسیقی، کیفیت صدا و موسیقی بهتری نسبت به هدست مخصوص بازی دارد. در برخی موارد، کیفیت ساخت هدست گیمینگ هم به اندازه‌ی هدفون مخصوص موسیقی نیست. البته قطعاً در نمونه‌های گران‌قیمت، گزینه‌هایی با کیفیت ساخت بسیار بالا هم به چشم می‌خورند.

اگر به دنبال فروشگاهی مطمئن میگردید پیشنهاد ما به شما تکنولایف، تاچ تل و دیجیکالا است.

در انتخاب هدست گیمینگ، حتی سبک بازی و بازی‌هایی که بیشتر انجام می‌دهید نیز اهمیت دارد. به‌عنوان‌مثال، گیمرهای حرفه‌ای بازی‌های بتل‌رویال، نیاز به هدست‌هایی با کیفیت بالا در صدای فراگیر دارند تا دشمنان را در موقعیت‌های گوناگون شناسایی کنند.

پلتفرم گیمینگ یک گیمر، روی انتخاب بهترین هدست گیمینگ تأثیر دارد. گیمرها در دسته‌های متعدد از پلتفرم‌های ویندوز، ایکس ‌باکس، پلی ‌استیشن، نینتندو و در برخی موارد مک استفاده می‌کنند. با وجود اینکه اکثر هدست‌های گیمینگ با رابط ۳/۵ میلی‌متری امکان اتصال به همه‌ی پلتفرم‌ها را دارند، برخی از قابلیت‌ها شاید محدود به گزینه‌های نرم‌افزاری باشد که امکان بهره‌برداری از همه‌ی امکانات را در هنگام اتصال به کنسول بازی، غیرممکن می‌کند.

پلتفرم‌های ایکس باکس و پلی‌استیشن، گزینه‌های محدودی را ازلحاظ پشتیبانی دراختیار گیمرها قرار می‌دهند. برخی از هدست‌ها مخصوص این پلتفرم‌ها هستند و در اتصال به کامپیوتر شخصی یا کنسول بازی دیگر، همه‌ی قابلیت‌های خود را ارائه نمی‌کنند. به‌عنوان‌مثال هدست گیمینگ مخصوص پلی ‌استیشن ۴ در صورت اتصال به ایکس ‌باکس وان کار می‌کند، اما صدای فراگیر 7.1 را ارائه نخواهد کرد و تنها تجربه‌ی استریو را به همراه دارد.

هدست گیمینگ سیمی یا بی‌سیم

از فاکتورهای مهم در انتخاب هدست بازی که روی قیمت نهایی هم تأثیر دارد، می‌توان به رابط اتصالی هدست اشاره کرد. هدست‌های سیمی و بی‌سیم، هرکدام نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند که تأثیری مستقیم روی تجربه‌ی کاربری شما خواهند داشت.

هدست‌های سیمی اغلب با رابط ۳/۵ میلی‌متر عرضه می‌شوند. البته گزینه‌های USB هم در بازار وجود دارد. انتخاب هدست سیمی با هزینه‌ی کمتری همراه خواهد بود و در بازه‌ی قیمتی برابر، امکانات بیشتری را نسبت به گزینه‌های بی‌سیم دراختیار شما قرار می‌دهد. در خانواده‌ی هدست‌های سیمی،‌ گزینه‌های انتخابی هم بیشتر هستند و از انواع پایین‌رده تا پرچم‌دار را شامل می‌شوند. از مزیت‌های مشهود هدست‌های گیمینگ سیمی هم می‌توان به عدم نیاز به شارژ اشاره کرد که قطعاً در طولانی‌مدت تأثیر زیادی روی راحتی استفاده دارد. احتمال آسیب دیدن اتصال سیمی، یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف هدست‌های گیمینگ سیمی محسوب می‌شود. همچنین این هدست‌ها به خاطر نیاز به اتصال همیشگی به سیستم، تحرک گیمر را هم محدود می‌کنند و شاید برای همه‌ی کاربران جذاب نباشند.

هدست‌های بی‌سیم از اتصال بلوتوث یا دانگل وایرلس USB برای اتصال به پلتفرم بازی استفاده می‌کنند. این هدست‌ها محدودیت‌های کمتری دارند و خصوصا حرکت و جابه‌جایی گیمر را محدود نمی‌کنند. از طرفی با توجه به روندی که از سال ۲۰۱۶ در مسیر حذف جک ۳/۵ میلی‌متری از دستگاه‌ها شروع شد، هدست بی‌سیم احتمالاً گزینه‌ای آینده‌نگرانه‌تر خواهد بود. امروزه شارژدهی هدست‌های بی‌سیم نیز بسیار بهتر شده است و می‌توان با خیال راحت ساعت‌ها از هدست بی‌سیم استفاده کرد. البته به‌هرحال نیاز به شارژ همیشه از نقاط ضعف هر تجهیز بی‌سیمی خواهد بود. به‌علاوه، این هدست‌ها قیمت بالاتری هم نسبت به نمونه‌های سیمی دارند و گزینه‌های انتخابی کاربر را محدود می‌کنند.

شاید مهم‌ترین فاکتور در انتخاب هدست گیمینگ (یا هر لوازم جانبی دیگر با مدت استفاده‌ی طولانی)، کیفیت ساخت باشد. هدست گیمینگ برای استفاده‌های چند ساعته خریداری می‌شود و کیفیت ساخت، روی دوام و همچنین راحتی استفاده‌ی کاربر، تأثیر زیادی دارد. به‌هرحال گیمر در مهم‌ترین لحاظ بازی و رقابت‌های خود به هدست نیاز پیدا می‌کند و اگر محصول خوبی استفاده نکند، احتمال خرابی یا آسیب دیدن در هنگام بازی قطعاً تجربه‌ی او را مخدوش می‌کند.

گیمرهای حرفه‌ای، خرید هدست‌های مخصوص بازی با کیفیت بالا را سرمایه‌گذاری در روند کاری خود می‌دانند. هدست گیمینگ باکیفیت، بسیاری از چالش‌های مرسوم بازی کردن طولانی همچون درد گردن، گوش، آسیب به شنوایی و موارد دیگر را از بین می‌برد.

هدبندها یکی از مهم‌ترین قطعات هدست‌های گیمینگ هستند که باید با کیفیت بالایی ساخته شوند. در نمونه‌های حرفه‌ای، شاهد استفاده از فلز به‌عنوان فریم یا سیم‌کشی داخلی برای افزایش دوام هدبند هستیم. البته نمونه‌هایی با پلاستیک باکیفیت هم در بازار وجود دارند، اما کارشناسان پیشنهاد می‌دهند که تا حد امکان، از خرید هدست‌هایی با جنس کاملاً پلاستیکی خودداری کنید. جنس پوشش هدبند که روی سر قرار می‌گیرد هم در راحتی استفاده اهمیت دارد. در نمونه‌های حرفه‌ای از فوم باکیفیت، مخمل، چرم مصنوعی و چرم طبیعی به‌عنوان پوشش هدبند استفاده می‌شود.

Audeze Maxwell Wireless

بهترین هدست بازی که ما آزمایش کرده‌ایم Audeze Maxwell Wireless است. در حالی که اغلب آنها به صورت پشت سر هم سفارش داده می شوند و دستیابی به آنها دشوار است، به لطف مجموعه کاملی از ویژگی ها و سازگاری با کنسول گسترده، ارزش بررسی آنها را دارند که آیا بهترین ها را می خواهید. آنها همچنین به دلیل استفاده از درایورهای مغناطیسی مسطح متمایز هستند، که به آنها کمک می کند پاسخ باس گسترده تری ایجاد کنند و صحنه صوتی غیرفعال گسترده تری نسبت به هدفون های درایور پویا مانند SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless ایجاد کنند .

پروفایل صدای پیش‌فرض آن‌ها خنثی است، بنابراین عناصری مانند قدم‌ها، انفجارها و صداها در صحنه‌های برش با دقت بازتولید می‌شوند. همچنین می‌توانید از پیش‌تنظیم‌های EQ برنامه آن‌ها برای سفارشی‌سازی صدا استفاده کنید. این هدفون از Dolby Atmos پشتیبانی می کند، یک ویژگی صدای فراگیر مجازی که تجربه گوش دادن شما را فراگیرتر می کند. دانگل USB بی‌سیم آن‌ها همچنین تأخیر کم را تضمین می‌کند، بنابراین صدا و ویدیوی شما در حین بازی همگام می‌مانند، و راه‌های زیادی برای اتصال آنها به کنسول شما وجود دارد. اگر یک گیمر آنلاین هستید، میکروفون بوم جداشدنی عملکرد فوق العاده ای ارائه می دهد و به شما اطمینان می دهد که صدایی واضح و قابل درک حتی در محیط های پر سر و صدا داشته باشید.

اگر به دنبال هدفون های بازی راحت تری هستید، بهتر است Astro A50 X Wireless را بررسی کنید . آن‌ها سبک‌تر هستند، بنابراین در طول جلسات طولانی بازی احساس خستگی نمی‌کنید، و طیف وسیع‌تری از گزینه‌های سفارشی‌سازی را از طریق برنامه همراه خود دارند. با این حال، عمر باتری آنها زیاد نیست و عملکرد میکروفون آنها در مقایسه با Audeze کوتاه است.

Logitech G PRO X 2 LIGHTSPEED Wireless

برخلاف Audeze Maxwell Wireless ، Logitech G PRO X 2 LIGHTSPEED Wireless در انواع مخصوص کنسول عرضه نمی شود، بنابراین اگر به دنبال بهترین هدست بازی رایانه شخصی با این قیمت هستید، آنها گزینه خوبی هستند. دانگل USB آنها تجربه بازی با تأخیر کم را فراهم می کند و تضمین می کند که صدا و تصویر همگام هستند. آنها همچنین از بلوتوث پشتیبانی می کنند که یک پله بالاتر از نسل قبلی خود است. با این حال، آنها را می توان تنها به یک دستگاه در یک زمان به این روش متصل کرد، حتی اگر از دانگل یا کابل آنالوگ نیز استفاده می کنید.

صدای باس سنگین آن‌ها باعث می‌شود که گیم‌پلی هیجان‌انگیزتر شود بدون اینکه دیالوگ‌ها را از بین ببرد. عمر باتری 97 ساعته آن‌ها می‌تواند به راحتی بازی‌های چند روزه را قبل از نیاز به شارژ انجام دهد، در حالی که دانگل آن‌ها تضمین می‌کند که صدا و تصویر شما هماهنگ هستند. اگر دوست دارید با دیگران بازی کنید، میکروفون بوم جداشدنی آنها نیز به خوبی صدای شما را از نویز پس زمینه جدا می کند، بنابراین گفتار به وضوح شنیده می شود.

متأسفانه، کیفیت ضبط آنها خوب است و صدای شما برای هر کسی که در آن طرف خط است غیرطبیعی به نظر می رسد. آنها از بلوتوث پشتیبانی می کنند اما از اتصالات همزمان پشتیبانی نمی کنند، بنابراین نمی توانید همزمان به صدای بازی گوش دهید و موسیقی را از تلفن خود پخش کنید. اگر می‌خواهید چند دستگاه را جفت کنید، می‌توانید Astro A30 Wireless را ترجیح دهید که می‌تواند از طریق بلوتوث به تلفن یا رایانه شما و از طریق USB یا آنالوگ به کنسول شما متصل شود. با این حال، آنها عمر باتری کمتری دارند و برای اکثر مردم راحت نیستند.

معرفی بهترین هدفون گیمینگ بازار

SteelSeries Arctis Nova 7 Wireless [7، 7P، 7X]

SteelSeries Arctis Nova 7 Wireless بهترین هدست میان رده ای است که ما آزمایش کرده ایم. این هدفون دارای یک دانگل USB بی‌سیم است که تأخیر کافی برای بازی فراهم می‌کند تا صدا و تصویر شما همگام شوند. مشابه انتخاب‌های قبلی، آن‌ها نمایه صدایی غنی از باس با محدوده میانی متعادل دارند، بنابراین صداها واضح و واضح هستند، اما همچنین می‌توانند مخفی به نظر برسند و جزئیاتی هم ندارند. خوشبختانه، این برنامه دارای یک EQ گرافیکی و تنظیمات از پیش تعیین شده برای سفارشی سازی صدا است.

اگرچه آنها به‌اندازه Logitech G PRO X 2 LIGHTSPEED Wireless به‌طور مداوم دوام نمی‌آورند ، عمر باتری تقریباً 30 ساعته آنها همچنان شما را از خزیدن طولانی در سیاه‌چال عبور می‌دهد. شما همچنین می توانید آنها را به صورت سیم کشی استفاده کنید. آنها در حین نظارت بر صدای شما دارای نویز بالایی هستند، و در حالی که اگر بازی های چند نفره زیادی انجام می دهید این یک نقطه ضعف است، میکروفون همچنان صدای شما را واضح و طبیعی می کند.

این هدفون همچنین از بلوتوث پشتیبانی می کند که به شما امکان می دهد صدای چت یا موسیقی را از گوشی و صدای بازی خود ترکیب کنید. آنها همچنین در چند نوع برای کنسول های مختلف عرضه می شوند. ما نسخه 7X را آزمایش کردیم که برای ایکس باکس در نظر گرفته شده است اما می تواند با استفاده از دانگل USB به پلی استیشن متصل شود، اگرچه هر تغییری که در برنامه ایجاد می کنید، مانند سفارشی سازی صدا، اعمال نمی شود. انواع 7 و 7P از اتصال بی سیم با ایکس باکس پشتیبانی نمی کنند، اما اگر فقط از رایانه شخصی یا پلی استیشن استفاده می کنید، ممکن است انتخاب بهتری باشد.

لاجیتک G535 LIGHTSPEED بی سیم

اگر به دنبال یک هدست مقرون به صرفه برای بازی هستید، Logitech G535 LIGHTSPEED Wireless را بررسی کنید. این هدفون ارزان قیمت برخی از ویژگی های مفید انتخاب های قبلی مانند بلوتوث، اتصال سیمی و سازگاری Xbox را ندارند. با این حال، اگر یک گیمر پلی استیشن هستید یا به دنبال یک هدست گیمینگ رایانه شخصی مقرون به صرفه هستید، به لطف دانگل بی سیم آنها که اتصال کم تاخیری را برای بازی فراهم می کند، ارزش دیدن را دارند.

صدای پیش‌فرض آن‌ها فاقد باس کم است، بنابراین صدای شما کمی تپش و صدا ندارد. تاکید بیش از حد در محدوده بیس بالا وجود دارد که گرما و ضربه را اضافه می کند، که می تواند به جلوه های صوتی مانند رد پا در بازی ها کمک کند. آن‌ها با نرم‌افزار همراهی کار می‌کنند که شامل یک EQ گرافیکی با تنظیمات از پیش تنظیم شده و ویژگی‌های صدای فراگیر مجازی است که می‌تواند به ایجاد یک تجربه شنیداری فراگیرتر کمک کند. با این حال، اگر هنگام بازی اغلب از میکروفون استفاده می‌کنید، به یاد داشته باشید که بهترین عملکرد را ندارد و صدای شما را در مقایسه با هدفون‌های گران‌تر اینجا ضعیف می‌کند.

معرفی مدل های بیشتر در youtube.com

 جمع بندی

ما در این مطلب به معرفی بهترین هدفون گیمینگ پرداختیم تا شما علاقهمندان به بازی بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

منبع : pinterest.com

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "معرفی بهترین هدفون گیمینگ بازار" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "معرفی بهترین هدفون گیمینگ بازار"، کلیک کنید.