پایان عملیات مرمت خانه تاریخی حکیم‌باشی کاشان

پایان عملیات مرمت خانه تاریخی حکیم‌باشی کاشان

آیت البرز/اصفهان معاون حوزه میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: عملیات مرمت اتاق‌های جبهه شرقی خانه تاریخی حکیم‌باشی کاشان با اعتبار بیش از سه میلیارد و پانصد میلیون ریال پایان یافت.

عباس متولی در گفت‌وگو با آیت البرز، اظهار کرد: خانه تاریخی حکیم‌باشی یکی از کم‌نظیرترین آثار دوره قاجار در کاشان است که با مساحت ۲۴۰۰ مترمربع دارای تزئینات زیبای نقاشی دیواری است و مالک اصلی آن، میرزا ابوالفضل خان حکیم‌باشی از معروف‌ترین پزشکان دربار ناصرالدین‌شاه قاجار بوده است.

وی افزود: وجود نقاشی‌هایی در قسمت شاه‌نشین که توسط عبدالوهاب غفاری پسرعموی استاد کمال‌الملک کشیده شده، به خانه حکیم‌باشی، اهمیت مضاعف بخشیده است.

معاون حوزه میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کاشان، تصریح کرد: خانه حکیم‌باشی شامل پنج حیاط، اندرونی، بیرونی، خدمه و باربند بوده و تزئینات متنوع و زیبایی از قبیل آیینه‌کاری، گچبری و نقاشی‌های کم‌نظیری در آن دیده می‌شود.

متولی گفت: عملیات مرمتی این خانه تاریخی شامل سبک‌سازی کامل بام حیاط اندرونی، اجرای سقف‌های فروریخته شده اتاق‌های جبهه شرقی خانه، اجرای صندوق چینی در بام و اجرای اندود کاهگل حفاظتی بام در دو لایه بود.

پایان خبر آیت البرز

پایان عملیات مرمت خانه تاریخی حکیم‌باشی کاشان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "پایان عملیات مرمت خانه تاریخی حکیم‌باشی کاشان" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "پایان عملیات مرمت خانه تاریخی حکیم‌باشی کاشان"، کلیک کنید.