نقش سرنوشت‌ساز «اطرافیان» بایدن در انتخابات ۲۰۲۴

«جو بایدن» در مناظره اخیر خود با «دونالد ترامپ» شکست فجیعی خورد و زمزه کناره‌گیری او مطرح شده است، اما بسیاری از کارشناسان بر این باورند که او تنها به حرف افراد بسیار نزدیک به خود گوش می‌کند و مشاورانی ندارد که ناتوانی‌اش را به او یادآور شوند.

به گزارش آیت البرز، رسانه آمریکایی در مقاله‌ای عنوان کرد که در حضور یا غیبت «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اظهارات رسانه‌ها، ستون‌نویس‌ها و مردم نقشی نخواهد داشت و بایدن تنها از حلقه نزدیک مورداعتماد خود حرف‌شنوی دارد.

در گزارش آکسیوس آمده است: «گرچه بایدن در مناظره شکست خورد، اما تنها راهی که ممکن است کناره‌گیری کند این است که همان گروه کوچک وفاداران دیرینه‌اش که در نامزدی از او حمایت کردند، به‌طور ناگهانی تصمیم بگیرند که بایدن باید کناره‌گیری کند.»

به گزارش این رسانه، همسر و خواهر جو بایدن، «تد کافمن» دوست قدیمی او و چند تن از مشاوران کاخ سفید تنها کسانی هستند که می‌توانند در این زمینه تصمیم‌گیری کنند. این حلقه مانند یک شورای ریش‌سفیدان و نوعی الیگارشی حاکم عمل می‌کند که بر تصمیمات کوچک و بزرگ زندگی و ریاست‌جمهوری بایدن تسلط دارد.

بر اساس گزارش اخیر روزنامه نیویورک‌تایمز، بایدن در تصمیم‌گیری برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ به جز این حلقه نزدیکان، با هیچ کارشناس دیگری مشورت نکرد و هیچ فرایند سازماندهی‌شده‌ای را طی نکرد. او پس از آشنایی با نظرات نزدیکان خود، به‌تنهایی تصمیم به ورود به انتخابات گرفت.

به گزارش آکسیوس، امروز هم اگر بایدن تصمیم به ماندن در رقابت‌ها بگیرد، بی‌شک تنها دلیلش این است که او و الیگارش‌های اطرافش به این نتیجه رسیده‌اند که «کامالا هریس» معاون وی و گزینه احتمالی حزب دموکرات برای جایگزینی بایدن، می‌تواند عملکرد بهتری در برابر ترامپ داشته باشد.

نقش سرنوشت‌ساز «اطرافیان» بایدن در انتخابات ۲۰۲۴
«جیل بایدن» همسر جو بایدن

آکسیوس در این گزارش همچنین مدعی شد که حزب دموکرات برای آمادگی در صورت کناره‌گیری بایدن، تمامی گزینه‌ها را بررسی کرده و احتمالاً کامالا هریس را به‌عنوان جایگزین او در رقابت با نماینده حزب جمهوری‌خواه معرفی خواهد کرد. فارغ از اینکه احتمال رأی‌آوری دیگر چهره‌های دموکرات در این بازه زمانی کوتاه پایین است، حزب دموکرات اساسا نمی‌تواند در صورت کناره‌گیری بایدن، نامزدی را از نخستین زن سیاه‌پوست آمریکایی که اصالتش به آسیای جنوبی باز می‌گردد، دریغ کند.

از سوی دیگر، آکسیوس گزارش داد که رهبران دموکرات کنگره آمریکا هم به عنوان یکی از نیروهایی در نظر گرفته می‌شوند که ممکن است بایدن را تحت فشار قرار دهند. در این گزارش آمده است: «آن‌ها (رهبران کنگره) تماس‌ها و پیامک‌هایی از قانون‌گذاران وحشت‌زده دریافت کرده‌اند که می‌ترسند ضعف بایدن (در رقابت‌های انتخابات) به قیمت خروج کنترل کرسی‌های کنگره از دست دموکرات‌ها در انتخابات نوامبر منجر شود.»

به گزارش رسانه آمریکایی، یکی از مشاوران حزب دموکرات که ارتباط زیادی با کاخ سفید دارد در این باره گفته است: «این دیگر فقط مسئله خانواده جو بایدن یا احساسات او نیست، بلکه فاجعه‌ای بزرگ است که باید به آن رسیدگی شود.»

نقش سرنوشت‌ساز «اطرافیان» بایدن در انتخابات ۲۰۲۴
«والری بایدن» خواهر کوچک‌ بایدن

در این گزارش آمده است که نزدیکان بایدن سعی دارند برای حفظ منافع خود، عملکرد ضعیف او در سخنرانی‌های عمومی و مخصوصاً مناظره اخیر با ترامپ را نادیده گرفته و آن را برگی کم‌اهمیت از کتاب عملکرد بایدن نشان دهند. بایدن گاهی پرانرژی و سرحال‌تر از چیزی است که بسیاری انتظار دارند، اما در این گزارش آمده است: «معمولاً او همان بایدنی است که در صحنه مناظره دیدیم، یعنی خسته، کند و با سخنان بریده‌بریده.»

اطرافیان بایدن تا امروز تصاویر گاف‌های او در برابر دوربین‌ها را به شیطنت رقبا و تقطیع فایل‌های ویدئویی نسبت می‌دادند، اما در شب مناظره با ترامپ، رای‌دهندگان آمریکایی به صورت زنده عملکرد ضعیف او را دیدند و این را نمی‌توان انکار کرد. به گزارش رسانه آمریکایی، هر سکته کلامی، زل‌زدن بایدن به ناکجا و هر اشتباهی که بایدن مرتکب می‌شود، به رای‌دهندگان در انتخابات ۲۰۲۴ یادآوری می‌شود که او در پایان دور دوم ریاست‌جمهوری خود ۸۶ سال خواهد داشت.

یک کارشناس انتخاباتی آمریکا به نام «جیمز کارویل» که مغز متفکر کارزار «بیل کلینتون» در انتخابات ۱۹۹۲ بود، ضمن مخالفت با نامزدی بایدن در انتخابات می‌گوید: «هرگز با نامزدی او موافق نبودم. افراد کمی هستند که بایدن واقعاً به حرف آن‌ها گوش دهد. او مشاور ندارد، بلکه کارمند دارد.»

یکی از چهره‌های نزدیک به بایدن در حزب دموکرات پیشنهاد کرده است که اطرافیان بایدن گفت‌وگوی شفاف و صادقانه با او داشته و مشکلاتش را به او یادآور شوند، چون اعضای کنگره نگران بقای حیات سیاسی خود هستند و نمی‌خواهند با این کشتی که سکانش در دستان بایدن است، غرق شوند.

پایان خبر آیت البرز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقش سرنوشت‌ساز «اطرافیان» بایدن در انتخابات ۲۰۲۴" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقش سرنوشت‌ساز «اطرافیان» بایدن در انتخابات ۲۰۲۴"، کلیک کنید.