محور فیروزکوه بسته است / ۵۰ دستگاه سنگین درحال کار هستند

آفتاب‌‌نیوز :

حسین ظفری روز چهارشنبه در گفت وگویی افزود: بارش زیاد در مدتی کوتاهی در شب گذشته در منطقه سوادکوه با خود حجم زیادی از گل و لای و نخاله را در محور فیروزکوه وارد کرد و موجب بسته شدن این محور شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر استاندار و رئیس مدیریت بحران در منطقه حضور دارند و بیش از ۵۰ دستگاه سنگین از سمت تهران و استان مازندران در پی وقوع سیلاب در سوادکوه استان مازندران در حال کار هستند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران گفت: تعدادی خودرو بدون سرنشین ازبین گل و لای بیرون آورده شده که سرنشین نداشتند و سرنشین‌ها توانسته بودند که خود را نجات دهند و در حال حاضر گزارش مبنی بر کشته شدن نداشتیم عملیات جست وجو ادامه دارد و اگر گزارش‌هایی داشته باشیم متعاقبا اعلام می‌شود.

محور فیروزکوه بسته است / ۵۰ دستگاه سنگین درحال کار هستند

هشدار نارنجی هواشناسی برای ۱۱ استان کشور

وی اعلام کرد: برای ۱۱ استان هشدار سطح نارنجی اعلام شده است و این هشدار از ۲روز قبل صادر و تاکید شده است دستگاه‌ها در مقابل باران شدید، صاعقه و رگبار شدید نقطه‌ای و طوفان در حال آماده باش هستند و سطح این آماده باش هم نارنجی است.

ظفری تصریح کرد: در استان‌های غربی هم آتش سوزی داشتیم که مهار شده است در باقی استان‌ها هشدار در سطح زرد و احتمال طوفان رگبار و باد شدید هست.

 سازمان هواشناسی امروز را رگبار باران، وزش باد و کاهش دما در برخی مناطق کشور اعلام کرد. تاکید کرده است: از امروز تا جمعه در شمال‌شرق، شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید و گردوخاک رخ می‌دهد، اعلام کرد: امروز برای شمال، شمال‌غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی رگبار باران و کاهش دما پیش‌بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی و بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز (چهارشنبه ۶ تیرماه) به تدریج با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در مازندران، گیلان، اردبیل، نیمه شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار، رعدوبرق وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود که در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل و غرب گیلان بارش‌ها شدت خواهد داشت.

همچنین امروز برای استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و استان‌های گلستان و خراسان شمالی نیز افزایش ابر وزش باد و رگبار پراکنده رخ خواهد داد.

فردا (پنجشنبه ۷ تیرماه) در شمال‌غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش ابر و رگبار پراکنده و در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارندگی، وزش باد و کاهش دما رخ می‌دهد که بارش‌ها در شرق گیلان و غرب مازندران شدت دارد.

روز‌های جمعه و شنبه (۸ و ۹ تیرماه) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر گاهی، رگبار پراکنده و رعد و برق پیش‌بینی شده است.

روز یکشنبه (۱۰ تیرماه) در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌ها رخ خواهد داد که از شدت آن کاسته می‌شود و بارندگی‌ها به صورت ضعیف‌تر رخ می‌دهد.

بر اساس این گزارش، از امروز تا روز جمعه هفته جاری در شمال‌شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک رخ می‌دهد.

روز یکشنبه هفته آینده همچنین برای شرق و شمال‌شرق کشور وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

خلیج فارس و دریای خزر از اواخر امروز و روز پنجشنبه مواج است.

آسمان تهران امروز کمی ابری در بعضی ساعات همراه با افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید و گردوخاک همراه خواهد بود؛ فردا نیز برای تهران آسمانی صاف پیش‌بینی شده که از بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و گردوخاک را خواهیم داشت. کمینه و پیشینه دمای هوا امروز در پایتخت ۲۷ و ۳۵ درجه سانتیگراد است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "محور فیروزکوه بسته است / ۵۰ دستگاه سنگین درحال کار هستند" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "محور فیروزکوه بسته است / ۵۰ دستگاه سنگین درحال کار هستند"، کلیک کنید.