ادامه یورش صهیونیست‌ها به مناطق مختلف کرانه باختری

ادامه یورش صهیونیست‌ها به مناطق مختلف کرانه باختری

در دویست و شصت و دومین روز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، منابع خبری از تداوم یورش نظامیان رژیم اشغالگر به مناطق مختلف کرانه باختری و تشدید کمپین بازداشت و کشتار فلسطینیان خبر دادند.

به گزارش آیت البرز، از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که موج حملات بی‌امان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها آغاز شد، بیش از ۳۷ هزار فلسطینی در غزه به کام مرگ کشیده شدند و اکثر آنان را زنان و کودکان بی‌گناه تشکیل می‌دهند. کرانه باختری هم از یورش‌های صهیونیست‌ها در امان نیست. بیش از ۵۰۰ تن در این منطقه فلسطین به شهادت رسیده و هزاران تن دیگر زخمی شده‌اند.

در تازه‌ترین تحولات کرانه‌ باختری، نیروهای رژیم اشغالگر در جریان یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به شهرک «سلواد» واقع در شمال شرق رام‌الله، بیش از ۴۰ فلسطینی را بازداشت کردند.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، نیروهای رژیم اشغالگر «درویش محمد حمامرة» جوان فلسطینی را پس از یورش به شهرک «حوسان» در «بیت لحم»، «راضی اللوز» جوان فلسطینی را هم پس از یورش به منزلش در شهر نابلس و همچنین یک فلسطینی را از شهرک «بلعا» واقع در شرق «طولکرم» بازداشت کردند.

بامداد امروز (دوشنبه) شماری از فلسطینیان در جریان درگیری با نیروهای رژیم اشغالگر در اردوگاه «العروب» واقع در شمال «الخلیل» دچار حالت خفگی شدند. اشغالگران همچنین در ساعات اولیه صبح امروز به اردوگاه «الفارعة» واقع در جنوب «طوباس» یورش بردند.

در همین حال نیروهای رژیم اشغالگر «محمد منذر الزعاقیق» کودک فلسطینی را پس از یورش به منزل خانواده‌اش در «بیت أمر» واقع در شمال «الخلیل» بازداشت کردند.

طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین، شمار شهدای کرانه باختری به ۵۵۳ تن رسیده که ازمیان آنها ۱۳۳ تن کودک هستند و آمار مجروحان نیز به حدود ۵ هزار و ۳۰۰ تن رسیده است. همزمان شهرک‌نشینان صهیونیست نیز تجاوزات خود به کرانه باختری را توسعه داده‌اند.

از سوی دیگر مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد آمار بازداشت‌ها در کرانه باختری اشغالی از زمان آغاز حملات به غزه به ۹۳۴۵ مورد رسیده است.

عملیات بازداشت در استان‌های الخلیل، نابلس، قلقیلیه، طوباس، رام‌الله و أریحا متمرکز بوده و به همراه آن عملیات تجاوزات، تهدید بازداشت‌شدگان و اعضای خانواده‌های آنها، تخریب و ویرانی‌های گسترده منازل فلسطینیان نیز انجام شده است.

همچنین رژیم صهیونیستی به اقدامات خود علیه اسرای فلسطینی در زندان‌هایش ادامه داده و مجازات‌های سخت و ظالمانه‌ای را علیه آنها اعمال می‌کند. نیروهای اشغالگر از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه بیش از ۳۰۰۰ کارگر فلسطینی را بازداشت کردند.

پایان خبر آیت البرز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ادامه یورش صهیونیست‌ها به مناطق مختلف کرانه باختری" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ادامه یورش صهیونیست‌ها به مناطق مختلف کرانه باختری"، کلیک کنید.