قاضی زاده هاشمی : بخش خصوصی انگیزه لازم برای سرمایه گذاری را نداشته است

قاضی زاده هاشمی : بخش خصوصی انگیزه لازم برای سرمایه گذاری را نداشته است

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: متاسفانه در دهه 90 رشد اقتصادی ما منفی یا نزدیک به صفر بوده است. این رشد اقتصادی به دلیل نرخ پایین سرمایه گذاری اتفاق افتاده است. بخش خصوصی با موانع زیادی روبرو بوده است و انگیزه لازم برای سرمایه گذاری را نداشته است.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آیت البرز، امیرحسین قاضی زاده هاشمی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در میزگرد اقتصادی صداوسیما، گفت: رشد پایین اقتصادی به دلیل کاهش میزان سرمایه گذاری است. در این نشست فرشاد حیدری و ایمان زنگنه به عنوان مشاوران اقتصادی او را همراهی می کنند.

فرشاد حیدری در کارنامه خود ریاست هیئت مدیره و مدیرعاملی بانک ملی، عضویت در هیئت مدیره و مدیریت امور اعتباری بانک تجارت، معاونت نظارت بانک مرکزی و ریاست موسسه عالی آموزش بانکداری دارد. ایمان زنگنه نیز دارای دکتری اقتصاد پولی و کارشناس رسمی امور بانکی است.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در ابتدای این نشست، گفت: آنچه در خانواده ها و مردم بر ما گذشته این است که ذره ذره قدرت خرید خانواده ها کاهش یافته و حقوق کارمندان و کارگران به وسط ماه هم نمی رسد.

وی افزود: افزایش قیمت ها را به دلیل تورم داشته و جاماندگی حقوق و دستمزد نیروی کار را شاهد بوده ایم.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: متاسفانه در دهه 90 رشد اقتصادی ما منفی یا نزدیک به صفر بوده است. این رشد اقتصادی به دلیل نرخ پایین سرمایه گذاری اتفاق افتاده است. بخش خصوصی با موانع زیادی روبرو بوده است و انگیزه لازم برای سرمایه گذاری را نداشته است.

وی افزود: سیاستمداران ما برای حل این موضوع راهکارهای مختلفی را انجام می دادند که اولین آن پرداخت یارانه بوده است یا اختصاص ارز ترجیحی بوده است. با سبد کالا حمایت می کردند، قیمت ها را ثابت نگه می داشتند و یا قیمت گذاری دولتی داشتیم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قاضی زاده هاشمی : بخش خصوصی انگیزه لازم برای سرمایه گذاری را نداشته است" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قاضی زاده هاشمی : بخش خصوصی انگیزه لازم برای سرمایه گذاری را نداشته است"، کلیک کنید.