47 درصد از دانشمندان کشور در حوزه سلامت فعالیت دارند

47 درصد از دانشمندان کشور در حوزه سلامت فعالیت دارند

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه 47 درصد از مجموع دانشمندان کشور در حوزه سلامت فعالیت دارند، گفت: 300 عضو هیات علمی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور در میان این گروه قرار دارند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم وفناوری آیت البرز، یونس پناهی در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور در مشهد مقدس، از توسعه اقدامات فناورانه به عنوان یکی از شاخص های دولت مردمی یاد کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از موفق ترین مجموعه های کشور بود و در این دانشگاه در هفته های گذشته شاهد افتتاح نخستین پژوهشگاه سلامت کشور بودیم که مزین به نام شهید آیت الله رئیسی شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تصریح کرد: در حوزه سلامت اکوسیستم فناوری در کشور ایجاد شده و در طول سال های 1401 تا امسال، 25 مرکز رشد فناوری سلامت در نقاط مختلف کشور فعال شد که نسبت به موارد موجود در سال 1401 رشد 21.7 درصدی داشته است.

پناهی تاکید کرد: در طول 33 ماه گذشته، 5 پارک علم و فناوری سلامت جدید در کشور ایجاد شد و پارک ها ی فعال در این حوزه به 15 مورد رسیده است؛ همچنین با تولید شتابنده ها، شاهد اضافه شدن 826 اختراع جدید و رشد 42 درصدی در این حوزه بوده ایم.

وی با اشاره به رشد 42 درصدی تولید علم توسط اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی، گفت: در حال حاضر به ازای هر عضو هیات علمی 1.34 مورد تولید علم داریم. همچنین دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی در طول سه سال گذشته ورود خوبی در رتبه بندی های بین المللی تایمز و گایدن داشته اند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان گفت: تغییر و تحولات خوبی در حوزه زیرساختی انجام شد و امیدواریم که راه پرافتخار شهید جمهور، آیت الله رئیسی به خوبی توسط دولتمردان دولت چهاردهم ادامه یابد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "47 درصد از دانشمندان کشور در حوزه سلامت فعالیت دارند" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "47 درصد از دانشمندان کشور در حوزه سلامت فعالیت دارند"، کلیک کنید.