توصیه های بهداشتی پزشکان به زائران ایرانی در عرفات و منا

توصیه های بهداشتی پزشکان به زائران ایرانی در عرفات و منا

پزشکان به حجاج و زائران ایرانی درباره اعمال پیش رو توصیه هایی کردند.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آیت البرز، همزمان با آماده شدن زائران بیت الله الحرام برای وقوف در صحرای عرفات ، مشعر و منا، طاهر درودی معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت  جمعیت هلال احمر؛ مهم ترین توصیه های بهداشتی این ایام را بویژه برای پیشگیری از گرما زدگی و ضرورت رعایت بهداشت فردی بیان کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که حجاج بیت الله الحرام در ایام وقوف در عرفاف و منا بتوانند با رعایت این توصیه ها و بهداشت فردی با سلامتی و تندرستی اعمال خود را انجام دهند و حداکثر بهره معنوی را از این ایام ببرند.

وی گفت: تجهیزات پزشکی مورد نیاز و اقدامات و هماهنگی ها برای ارائه خدمات به زائران در منا و عرفات دیده شده و رعایت نکات بهداشتی می تواند به جلوگیری از بیمار شدن زائران کمک کرده و خدمتگزاران در حوزه پزشکی را یاری کند.

درودی با اشاره به حضور صدها زائر کهنسال در حج امسال، گفت: کسانی که در سنین بالا قرار دارند سعی کنند در ساعات گرم روز زیر نور آفتاب تردد نکنند و از نظر بهداشت فردی ازجمله شستن دستها با صابون بی بو اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی گفت: یکی از نگرانی های پزشکی در ایام تشریق، گرمازدگی زائران است؛ بنابراین به همه ضیوف الرحمن توصیه می کنیم، مایعات زیاد مصرف کنند.

وی با اشاره به حضور میلیونی زائران دهها کشور در ایام تشریق در سرزمین منا و عرفات و عزیمت برای رمی جمرات  از روز عید قربان گفت: به همه زائران به طور جدی توصیه می شود که حتما در مسیر رفت و برگشت به جمرات، چند بطری آب همراه داشته باشند و یا از آبخوری های مسیر برای رفع تشنگی استفاده کنند که البته استفاده از بطری های آب بهتر است. 

وی گفت: باتوجه به تعریق بدن در هوای گرم ؛ مصرف کم و کنترل شده نمک ( به استثنای بیماران قلبی) و استفاده از مایعات (به غیر از نوشابه های گازدار) توصیه می شود.

درودی  توصیه کرد که برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و سوختگی پوست بهتر است در صورت امکان زائران هر روز برای دوش گرفتن اقدام کنند تا کمتر دچار مشکل شوند. بعد از انجام اعمال عید قربان نیز می توانند از عینک های دودی و یا آفتابی و کلاه لبه دار و همچنین در صورت خارج شدن از احرام از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند.

وی سرماخوردگی و آلوده شدن به بیماریهای ویروسی را از دیگر مواردی دانست که زائران می توانند با چند دستورالعمل ساده از بیمار شدن پیشگیری نمایند.

وی به زائران توصیه کرد: حتما نسبت به شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون ؛ قرقره با سرم های شستشو و استفاده از محلول آب – نمک برای استنشاق و قرقره کردن در گلو اقدام نمایند.

درودی گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی و نکات مطرح شده از سوی پزشکان ؛ می تواند تا حدود زیادی از بیمار شدن افراد جلوگیری نماید.

اکنون بیش از 87 هزار و 500 ایرانی برای انجام مناسک حج تمتع در مکه مکرمه به سر می برند.

توصیه های بهداشتی پزشکان به زائران ایرانی در عرفات و منا

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "توصیه های بهداشتی پزشکان به زائران ایرانی در عرفات و منا" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "توصیه های بهداشتی پزشکان به زائران ایرانی در عرفات و منا"، کلیک کنید.