زاخارووا: واکنش مسکو به استفاده از دارایی های روسیه دردناک خواهد بود

به گزارش آیت البرز از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا پنجشنبه در نشستی خبری افزود: (برای واکنش به این اقدام) به اندازه کافی، اموال و سرمایه های اروپایی در روسیه وجود دارد و اینکه نمایندگان دولت ما بارها در این باره سخن گفته اند، کافی است.
وی خاطرنشان کرد: اقدامات تلافی جویانه مسکو برای بروکسل بسیار دردناک خواهد بود، بنابراین آنها باید قبل از هر چیز هزینه اقدام جنون آمیز خود را باید از کیف پول خودشان بپردازند.

پیش از این، خبرگزاری رویترز گزارش داد: سران گروه هفت (G7) روز پنج شنبه در زمینه ارائه 50 میلیارد دلار وام به اوکراین با استفاده از سود دارایی های مستقل روسیه که پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در سال 2022 مسدود شده اند، توافق کردند. این توافق، محور اصلی روز افتتاحیه نشست سالانه سران گروه هفت در جنوب ایتالیا بود که برای دومین سال متوالی با حضور ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین برگزار شد.
گروه 7 متشکل از رهبران هفت کشور بزرگ صنعتی جهان است. این گروه ابتدا در سال 1975 میلادی با حضور 6 کشور آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا تشکیل شد و سپس کانادا نیز به این گروه پیوست. نشست رهبران این گروه هر سال در یکی از کشورهای عضو انجام می شود.

اقدامات فرانسه در اوکراین درگیری مستقیم با فدراسیون روسیه را نزدیک تر می کند
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بخش دیگری از این نشست خبری اعلام کرد: اقدامات فرانسه در اوکراین به طور فزاینده ای احتمال درگیری مستقیم با روسیه را نزدیک تر می کند.
وی افزود: این موضوع، پیامدهای غیرقابل پیش بینی برای امنیت نه تنها اروپا بلکه جهان خواهد داشت.

آمریکا و انگلیس در تدارک خرابکاری هستند
زاخارووا در ادامه این نشست خبری گفت: ایالات متحده آمریکا و انگلیس، اوکراین را برای انجام حملات تروریستی تحریک می کنند و در حال برنامه ریزی خرابکاری گسترده علیه روسیه هستند.
وی افزود: آنگلوساکسون ها آشکارا رژیم کی یف را برای انجام حملات وحشیانه تحریک می کنند و در واشنگتن و لندن شروع به برنامه ریزی برای خرابکاری در مقیاس بزرگ کرده اند.
این دیپلمات روس در این زمینه به انتشار روزنامه انگلیسی «دیلی اکسپرس» اشاره کرد که در صورت هر موفقیت نظامی یا پیروزی مسکو در اوکراین، حکومت ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین خواهان انجام فعالیت های تروریستی در داخل روسیه شامل بمباران مدارس و دیگر زیرساخت های غیرنظامی خواهد بود.
زاخارووا ادامه داد: همه این فعالیت های تروریستی، منحصرا و تنها با پول “غرب جمعی” امکان پذیر است.

پیش از این، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا 31 مه 2024 تایید کرد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با حملات اوکراین به خاک روسیه موافقت کرده است.
در این پیوند، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه یادآور شد که انتخاب هدف و ماموریت های پروازی برای سیستم های حمله مدرن از راه دور یا خودکار، «بدون حضور پرسنل نظامی اوکراینی» انجام می شود.
پوتین با هشدار به کشورهای عضو ناتو تامین کننده این تجهیزات تاکید کرد: این کار توسط کسانی انجام می شود که این سیستم های حمله را به اوکراین تولید و عرضه می کنند.
دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه نیز 31 مه اعلام کرد که تمامی تسلیحات دوربرد تحویل داده شده به اوکراین در حال حاضر مستقیماً توسط پرسنل نظامی کشورهای عضو ناتو کنترل می شود و چنین اقداماتی می تواند دلیلی برای حملات تلافی جویانه باشد.

زاخارووا: واکنش مسکو به استفاده از دارایی های روسیه دردناک خواهد بود

پیش بینی حضور نمایندگان 30 کشور در مجمع بین المللی بریکس
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بخش دیگری از این نشست خبری اعلام کرد: افزون بر 100 نماینده از 30 کشور جهان در مجمع بین المللی بریکس که 17 تا 19 ژوئن در ولادی وستوک برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.
وی افزود: این مجمع بین المللی با حضور فعالان سیاسی، حزبی و اجتماعی که روحیه تعامل سازنده در راستای منافع مشترک دارند برگزار می شود.
این دیپلمات که کشورش در سال 2024 ریاست دوره ای گروه بریکس را برعهده دارد، خاطرنشان کرد: حزب سیاسی “روسیه متحد” سازمان دهنده این اجلاس است که با شعار “اکثریت جهانی برای جهانی چندقطبی” برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: مجمع بین المللی بریکس امسال در قالب گسترده تر و با حضور نمایندگانی از کشورهای عضو بریکس و کشورهای همفکر با آن شکل خواهد گرفت و در قالب آن، راهکارهای عملی برای افزایش نقش اکثریت جهان در فرایندهای حکمرانی جهانی بررسی خواهد شد.

وتوی آمریکا بر قطعنامه های حامی مردم غزه مصداق جنایت خونین
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بخش دیگری از این نشست خبری گفت: وتوی آمریکا (در شورای امنیت سازمان ملل متحد) بر قطعنامه هایی که می تواند صلح و ثبات را در نوار غزه به ارمغان آورد، جنایتی خونین محسوب می شود.
وی ادامه داد: وتوی آمریکا بر قطعنامه های پیشنهادی اخیر در راستای حمایت از مردم غزه در حالی است که همه مردم جهان، صرف نظر از نظام سیاسی، وضعیت نوار غزه را غیرقابل قبول توصیف می کنند.

پیش از این، 18 آوریل 2024، ایالات متحده از حق وتوی خود در شورای امنیت سازمان ملل استفاده کرد و پیش نویس قطعنامه الجزایر را که به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد توصیه می کرد، وتو کرد. بیشتر اعضای شورای امنیت از جمله روسیه و چین به این سند رای مثبت دادند. سوئیس و انگلیس رای ممتنع دادند. وتوی آمریکا توسط چندین کشور از جمله مصر، ایران، قطر، چین و روسیه به شدت محکوم شد.

ایروان از هیاهو درباره سازمان امنیت جمعی دست بردارد
زاخارووا در واکنش به اظهارات نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در مورد سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO)، از ایروان خواست تا از “هیاهو بی پایان” درباره ادامه عضویت در این سازمان خودداری کند.
وی اظهار داشت: آنها بارها گفته اند که سازمان پیمان امنیت جمعی ساختاری است که همه داوطلبانه در آن آمده اند. هیچ سازوکار اجباری فرماندهی و اداری بر کشورهای شرکت کننده وجود ندارد. در این سازمان، گفتگوی متقابل محترمانه وجود دارد. هیچکس کشوری را به زور در این پیمان نگه نمی دارد، در این شرایط، چرا شخصیت های سیاسی در همان ارمنستان اینقدر حدس و گمان می زنند؟
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در عین حال تاکید کرد که طرف روسی همیشه با ارمنستان دوست خواهد بود؛ ما در مورد شخصیت های خاصی صحبت نمی کنیم که در افق های سیاسی کشورهای مختلف در یک دوره زمانی خاص ظاهر می شوند. ما در مورد مردم صحبت می کنیم، ما در مورد دو کشور صحبت می کنیم. ما در ارمنستان، سرمایه گذاری زیادی کرده ایم. هیچ کس نمی تواند مناسبات مسکو و ایروان را تخریب کند.

پیش از این نخست وزیر ارمنستان اعلام کرده بود که گام منطقی بعدی ایروان در رابطه با سازمان پیمان امنیت جمعی، خروج از این سازمان خواهد بود.
با این وجود، دیمیتری پسکوف، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد که اتحاد و مشارکت در روابط بین مسکو و ایروان ادامه یابد.

310310

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "زاخارووا: واکنش مسکو به استفاده از دارایی های روسیه دردناک خواهد بود" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "زاخارووا: واکنش مسکو به استفاده از دارایی های روسیه دردناک خواهد بود"، کلیک کنید.