مقام ارشد روسیه: اف-16ها اهدافی مشروع برای حمله هستند

مقام ارشد روسیه: اف-16ها اهدافی مشروع برای حمله هستند

قانونگذار ارشد روسیه امروز دوشنبه گفت اگر جنگنده های اف-16 در حملاتی علیه نیروهای روسیه شرکت کنند، این جنگنده ها به «اهدافی مشروع» بدل خواهند شد.

به گزارش آیت البرز، «آندری کارتاپولوف» رییس کمیته دفاعی دومای دولتی روسیه با اشاره به احتمال استفاده غرب از جنگنده های اف-16 علیه نیروهای روسی تاکید کرد: «اگر اف-16ها در حملات علیه نیروهای روسیه دست داشته باشند، این جنگنده ها و فرودگاه های خارج از اوکراین می توانند اهداف قانونی تلقی شوند.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از «سرهی هولوبتسوف» رییس هوانوردی در نیروی هوایی اوکراین گزارش کرد: «اوکراین شاید برخی از جنگنده های اف-16 را که قرار است از متحدان غربی خود دریافت کند، در پایگاه های خارجی برای محافظت از آنها در برابر حملات روسیه نگهداری کند.»

بلژیک، دانمارک، هلند و نروژ متعهد شده اند که بیش از 60 جنگنده اف-16 ساخت آمریکا را در اختیار اوکراین قرار دهند. خلبانان این کشور جنگ زده در حال حاضر در حال گذراندن دوره آموزشی برای پرواز با این هواپیماهای جنگی هستند که تحویل آنها قرار است در اواخر سال 2024 آغاز شود.

رییس هوانوردی در نیروی هوایی اوکراین افزود: «تعداد مشخصی از هواپیماها در پایگاه های هوایی امن خارج از اوکراین نگهداری می شوند تا در اینجا مورد هدف قرار نگیرند.»

پایان خبر آیت البرز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مقام ارشد روسیه: اف-16ها اهدافی مشروع برای حمله هستند" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مقام ارشد روسیه: اف-16ها اهدافی مشروع برای حمله هستند"، کلیک کنید.