«وعده صادق» رویدادی در مقابله با تحریف در روایتگری/ سطح جوایز از 30 تا 4 میلیون تومان

به گزارش خبرگزاری آیت البرز از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین نادری در نشست خبری رویداد بزرگ تولید آثار هنری «وعده صادق» با اشاره به وقایع اخیر گفت: در حال پشت سرگذاشتن ایام خاصی چه در جبهه حق و چه در جبهه باطل هستیم، برهه حساسی از مقطع تاریخ که سرعت حوادث آن به قدری بالاست که تحلیل گران از تحلیل، روایت صحیح و نشان دادن درست وقایع باز می مانند؛ اتفاقاتی که منشا تحول اساسی در منطقه می شود.

وی ادامه داد: واقعه ای که از طوفان الاقصی آغاز شد به ضربه مهلکی به رژیم صهیونیستی انجامید و این برخورد به قدری سنگین بود که رژیم صهیونیستی تمام خط قرمزها را زیرپا گذاشت تا جبران آسیب کند. این رژیم برای جبران ضربه وارده اقدامات دیوانه وار خود را توسعه داد و طی 360 روز که از ماجرای طوفان الاقصی گذشته به اندازه جنگ جهانی دوم در باریکه غزه بمب ریخت. همچنین در حادثه روز گذشته برای آزادی 14 اسیرش بیش از 600 نفر را زخمی و اسیر کرد اما نتوانست تصویری از پیروزی را ترسیم کند.

معاون فرهنگی و عملیات روانی نیروی هوافضای سپاه با اشاره به اینکه ضربات به رژیم صهیونیستی راهبردی بوده اما آنها با اقدامات تاکتیکی سعی در پاسخگویی به ما را دارند، به کشورهایی که فلسطین را به رسمیت می شناسند پرداخت.

تبیین و روایت صحیح

وی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری و سیلی که جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی زد اشاره کرد و افزود: عملیات موشکی و پهپادی که ما جمهوری اسلامی داشت در دنیا بی سابقه است و ما تنها با بخش کمی از تجهیزات را وارد میدان شدیم و این صحنه اقتدار آفرین را به نمایش گذاشتیم و بر همین اساس هم برای تبیین و روایت صحیح آن رویداد بزرگ تولید آثار هنری «وعده صادق» را برنامه ریزی کرده ایم.

نادری تاکید کرد: ما می خواهیم شکل درستی از این عملیات برای افکار عمومی و مردم دنیا روایت شود تا دشمن امکان روایت جعلی و تحریف حادثه را نداشته باشد و اصل کار به شکل دیگری نمایش داده نشود.

رییس شورای سیاست گذاری رویداد بزرگ تولید آثار هنری «وعده صادق» اظهار کرد: ما به دنبال این هستیم که با هدف تبیین و مقابله با تحریف عملیات «وعده صادق»، بکارگیری ظرفیت مردمی و با دعوت از هنرمندان و یک روایت هنری زوایای این کار بزرگ را آشکار کنیم و در معرض قضاوت همگان قرار دهیم.

وی ادامه داد: رویداد بزرگ تولید آثار هنری «وعده صادق» وسیله ای می شود تا با آثار هنری چهره های هنری و شخصیت های ارزشمند را تجلیل کنیم و افراد جدیدی را شناسایی کنیم تا در عرصه های دیگر بتوانند نقش آفرین باشند.

در بخش دیگری از این نشست ابوالفضل همراه؛ دبیر رویداد تولید آثار هنری «وعده صادق» گفت: این رویداد رقابتی خواهد بود و مربوط به عملیات وعده صادق است. بخش های این رویداد شامل ادبیات ( شعر، داستان کوتاه و دلنوشته) به دبیری نغمه مستشار نظامی، پویانمایی (انمیشین و موشن گرافیک) به دبیری بابک کرباسی، هنرهای تصویری (کلیپ، نماهنگ، مستند و فیلم کوتاه) به دبیری علی شجاعی، هنرهای تجسمی (پوستر، اینفوگرافیک و کاریکاتور) به دبیری مهدی متولیان، سرود، موسیقی و موزیک ویدیو) به دبیری محسن توسلی، پادکست به دبیری محسن نادری و استندآپ به دبیری علی ضیایی برگزار می شود. همچنین مشاور عالی رویداد مجید شاه حسینی و عبدالحمید قدیریان دبیر علمی رویداد هستند.

«وعده صادق» رویدادی در مقابله با تحریف در روایتگری/ سطح جوایز از 30 تا 4 میلیون تومان

ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی از هنرمندان

وی همچنین اعلام کرد: از اهدافی که در این رویداد دنبال می شود مشارکت اهالی فرهنگ و هنر و تولید آثار فاخر در این حوزه است. ما تلاش داریم تا ضمن بررسی زوایای «وعده صادق» و ارج نهادن به دستاوردهای آن، بانک اطلاعاتی از هنرمندان حوزه های مختلف در محور مقاومت ایجاد کنیم و با استفاده از ظرفیت هنرمندان سراسیر کشور از شبکه گسترده هنرمندان در بخشهایی چون ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشورهم بهره ببریم تا با هنرمندان جوان بیشتری در ارتباط باشیم.

دبیر رویداد تولید آثار هنری «وعده صادق» همچنین اظهار کرد: بر اساس تقویم اجرایی این رویداد از فردا جمع آوری آثار به واسطه وب سایت و پلتفرم شبکه های اجتماعی در فضای مجازی آغاز می شود و تا 30 تیرماه ادامه خواهد داشت و با بررسی آثار رسیده درمردادماه، اختتامیه رویداد تولید آثار هنری «وعده صادق» اواخر شهریورماه یا اوایل مهرماه برگزار می شود.

عبدالحمید قدیریان دبیر علمی رویداد نیز در بخش دیگری از این نشست خبری به ضرورت ایجاد نگاه فرهنگی از وقایع متعدد اشاره کرد و گفت: به گفته بزرگان، تاریخ در حال ورق خوردن و ورود به جهانی جدید است و در این میان جایگاه ایران در حال تغییر است.

وی ادامه داد: از آنجا که رویداد تولید آثار هنری «وعده صادق» رویدادی ملی است و همه آحاد با هر نوع تفکر مدیون این اتفاق عظیم است همه نگرشها هم همدل با این فضا است. به عبارتی دیگر این رویداد بستر مناسبی برای فرهنگی کردن فضا است و ما به واسطه آن می توانیم بگوییم که شاهد وقایع در غزه و بیداری در اروپا و آمریکا هستیم.

دبیر علمی رویداد تولید آثار هنری «وعده صادق» لازمه ایجاد نگاه فرهنگی را تغذیه فرهنگی، برخورداری از نگرش فرهنگی و ارایه تعریفی از آینده بشریت دانست تا در قالب بحث هنری مطرح و توسط اهل علم ه تیوری تبدیل شود.

وی همچنین بیان کرد: معتقدم رویداد تولید آثار هنری «وعده صادق» به دلیل جایگاه ملی و فراملی که دارد بستر خوبی است تا برآوردی از خود در قالب هنر ارایه کنیم و با بعد بین المللی تاثیرگذارتر باشیم.

قدیریان در پایان سخنانش ازهنرمندان شرکت کننده در این رویداد خواست تا به کلمه یوم الله توجه کنند. وی همچنین پیشنهاد چاپ کتاب نفیس از آثار تولیدی این رویداد را مطرح کرد.

نقطه آغاز تولیدات مهم و موثر در جبهه مقاومت

سعید لشگری معاون راهبری استان های حوزه هنری، در این جلسه رویداد تولید آثار هنری «وعده صادق» را نقطه آغازی برای تولیدات مهم و موثر در جبهه مقاومت دانست و تاکید کرد: این جلسه برای حماسه سازی نسل جوان ما تشکیل شده و نمی شود از سردارانی، چون شهید طهرانی مقدم یاد نکنیم. هنرمندان حتما پای این مسیر ما هستند و ما باور داریم این کار برکتی برای هنرمندان و مملکت ما است.

در بخش پرسش و پاسخ این نشست ابوالفضل همراه دبیر رویداد، به بین المللی بودن رویداد تولید آثار هنری «وعده صادق» اشاره کرد و با تاکید بر اینکه سعی می شود از ظرفیت هنرمندان سراسر جهان در برگزاری این رویداد بهره گرفته شود به سفارش تولیدات هنری و حمایت از آثار پرداخت.

جوایز

وی در خصوص جوایز رویداد تولید آثار هنری «وعده صادق» نیز اعلام کرد: در بخش ادبیات به نفر اول 10 میلیون تومان، به نفر دوم 8 میلیون تومان و به نفر سوم 6 میلیون تومان اهدا می شود و به هنرمند شایسته تقدیر جایزه 4 میلیون تومانی تعلق می گیرد. در بخش پویانمایی به نفر اول 30 میلیون تومان، به نفر دوم 20 میلیون تومان و به نفر سوم 15 میلیون تومان اهدا می شود و 10 میلیون تومان هم به هنرمند شایسته تقدیر اختصاص خواهد یافت.

همراه ادامه داد: در بخش موشن گرافی به نفر اول 10 میلیون تومان، به نفر دوم 8 میلیون تومان و به نفر سوم 6 میلیون تومان اهدا می شود و هنرمند شایسته تقدیر هم از جایزه 4 میلیونی برخوردار خواهد شد.در بخش هنرهای تصویری به نفر اول 12 میلیون تومان، به نفر دوم 10 میلیون تومان و به نفر سوم 8 میلیون تومان و به هنرمند شایسته تقدیر 5 میلیون تومان اهدا می شود. در بخش نماهنگ به نفر اول 20 میلیون تومان، به نفر دوم 15 میلیون تومان و به نفر سوم 10 میلیون تومان و به هنرمند شایسته تقدیر 8 میلیون تومان اعطا می شود.در بخش مستند به نفر اول 40 میلیون تومان، به نفر دوم 30 میلیون تومان و به نفر سوم 20 میلیون تومان و به هنرمند شایسته تقدیر 15 میلیون تومان اهدا خواهد شد. در بخش هنرهای تجسمی و کاریکاتور به نفر اول 10 میلیون تومان، به نفر دوم 8 میلیون تومان و به نفر سوم 6 میلیون تومان و به هنرمند شایسته تقدیر 4 میلیون تومان اهدا می شود.در بخش سرود و موسیقی به نفر اول 30 میلیون تومان، به نفر دوم 20 میلیون تومان و به نفر سوم 15 میلیون تومان و به هنرمند شایسته تقدیر 10 میلیون تومان اعطا خواهد شد.در بخش استندآپ به نفر اول 10 میلیون تومان، به نفر دوم 8 میلیون تومان و به نفر سوم 6 میلیون تومان و به هنرمند شایسته تقدیر 4 میلیون تومان هدیه می شود . همچنین در بخش پادکست به نفر اول 8 میلیون تومان، به نفر دوم 6 میلیون تومان و به نفر سوم 4 میلیون تومان و به هنرمند شایسته تقدیر 2 میلیون تومان اهدا می شود.

در پایان این نشست تیزر رویداد تولید آثار هنری «وعده صادق» پخش شد و از پوستر این رویداد رونمایی شد.

5757

«وعده صادق» رویدادی در مقابله با تحریف در روایتگری/ سطح جوایز از 30 تا 4 میلیون تومان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "«وعده صادق» رویدادی در مقابله با تحریف در روایتگری/ سطح جوایز از 30 تا 4 میلیون تومان" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "«وعده صادق» رویدادی در مقابله با تحریف در روایتگری/ سطح جوایز از 30 تا 4 میلیون تومان"، کلیک کنید.