انواع تومورهای مغزی و درمان آنها

انواع تومورهای مغزی و درمان آنها

تومور مغزی نه تنها بر طول عمر افراد مبتلا اثر می گذارد بلکه می تواند به طور قابل توجهی کیفیت زندگی این افراد را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش آیت البرز، در سال 2023 میلادی، تقریباً 25 هزار نفر در ایالات متحده با تومور مغزی تشخیص داده شدند.

انواع مختلفی از تومورهای مغزی و راه هایی برای درمان آنها وجود دارد که یک تیم درمان و مراقبت های بهداشتی ممکن است برای فرد بیمار در نظر بگیرند.

تومورهای مغزی اولیه آنهایی هستند که از مغز منشا می گیرند مانند گلیوبلاستوما، مننژیوم یا سایر موارد از این گروه. تومورهای متاستاتیک مغز نیز از سایر قسمت های بدن منشا می گیرند اما به مغز یا نخاع منتقل می شوند.

یک متخصص مایو کلینیک در این باره می گوید: بیمارانی که با تومورهای مغزی مراجعه می کنند ممکن است گاهی با سابقه طولانی سردرد مراجعه کنند و سردرد به جای بهبود، بدتر و بدتر می شود.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، همچنین تشنج و غش کردن ناگهانی از دیگر علایم تومورهای مغزی هستند که نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارند.

تشخیص این بیماری نیاز به تصویربرداری مغز با اسکن مغزی MRI و معاینه توسط متخصص مغز و اعصاب یا جراح مغز و اعصاب دارد.

به گفته این متخصص مایو کلینیک، درمان تومور مغزی ترکیبی از اول، تشخیص و دوم، یک بحث چند رشته ای است.

او می گوید: همه با هم بحث می کنیم و سعی می کنیم یک درمان و مدیریت شخصی سازی شده برای آن بیمار را اجرا کنیم.

وی خاطر نشان می کند درمان می تواند شامل جراحی، شیمی درمانی، پرتودرمانی یا ترکیبی از این موارد باشد.

با اینکه همه افراد ممکن است تومور مغزی را تجربه کنند اما تحقیقات نشان داده است که فاکتورهایی مانند افزایش سن، ابتلا به بیماری هایی مانند چربی خون، فشار خون و قند خون، مصرف نوشیدنی های الکلی، سابقه خانوادگی، اضافه وزن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید و اشعه های مضر می تواند ریسک ابتلا به این عارضه را چندین برابر کند.

تومور مغزی نیز مانند هر بیماری دیگر خود را با یک سری علایم و نشانه ها بروز می دهد. شناخت این علایم به تشخیص کمک خواهد کرد. البته این نکته را فراموش نکنید که علایم این بیماری بسته به اندازه و محل قرارگیری متفاوت است. به طور کلی می توان گفت بیشتر افراد مبتلا به تومور مغزی علایم زیر را خواهند داشت:

– سردرد

– تشنج

– مشکلات بینایی

– مشکلات تعادلی یا هماهنگی

– اختلالات گفتاری یا زبانی

– ضعف یا بی حسی در یک طرف بدن

– تغییر در رفتار یا خلق وخو

– سردردهای صبحگاهی

– حالت تهوع یا استفراغ

– سرگیجه

– مشکل در تمرکز یا حافظه

– مشکل در خواب

– مشکل در بلع

– مشکل در کنترل ادرار یا مدفوع

متخصصان توصیه می کنند که می توان با انجام برخی از توصیه ها از جمله اجتناب از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی سرطان زا، کنترل فشار خون و کلسترول، حفظ وزن سالم، برخورداری از یک رژیم غذایی سالم و متعادل و ورزش منظم ریسک ابتلا به تومور مغزی را کاهش داد.

پایان خبر آیت البرز

انواع تومورهای مغزی و درمان آنها

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "انواع تومورهای مغزی و درمان آنها" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "انواع تومورهای مغزی و درمان آنها"، کلیک کنید.