اتصال فلش به تلویزیون ال جی

نکات کاربردی نحوه اتصال فلش به تلویزیون ال جی

شاید به نظر برسد که اتصال فلش به تلویزیون بسیار ساده بوده و هیچ قانون خاصی ندارد اما برخی مواقع ممکن است فلش شناسایی نشده و نیاز باشد به برخی موارد توجه شود. با توجه به اینکه نحوه اتصال فلش به تلویزیون ال جی و سوالاتی پیرامون آن معمولا از سوی مشتریان از  نمایندگی تلویزیون ال جی مطرح می شود، در این راهنما نحوه اتصال فلش به تلویزیون ال جی و تمامی مواردی که در این رابطه مطرح می شود را به طور کامل توضیح داده ایم

اتصال فلش به تلویزیون ال جی

انواع پورت USB در تلویزیون ها

همانطور که می دانید پورت USB تلویزیون کاربرد محدودتری نسبت به پورت USB کامپیوترها دارد و بیشتر برای اتصال هارد و فلش برای مشاهده فیلم و عکس و یا گوش دادن به موسیقی است. پورت USB1.0 در تلویزیون های قدیمی تر مورد استفاده قرار می گرفت که با سرعت انتقال داده 12 مگابیت بر ثانیه، ضعیف ترین پورت USB بود. تلویزیون های جدیدتر پورت USB2.0 با سرعت 480 مگابیت و یا USB3.0 با سرعت انتقال داده 5 گیگابایت بر ثانیه دارند که دارای سرعت بالاتری است. در نظر داشته باشید برای اتصال فلش به تلویزیون اگر فلش نوع USB3.0 و یا USB3.1 باشد اما تلویزیون آن را پشتیبانی نکند، سرعت انتقال داده به میزان پورت دستگاه تلویزیون محدود خواهد شد و این کارکرد طبیعی دستگاه است

کاربرد پورت USB در تلویزیون

همانطور که ممکن است بارها از این پورت تلویزیون استفاده کرده باشید، پورت USB در بیشتر تلویزیون ها از جمله تلویزیون های برند ال جی برای اتصال فلش به تلویزیون و یا وصل کردن هارد اکسترنال به تلویزیون است. ممکن است بخواهید از این طریق گوشی موبایل را به تلویزیون وصل کرده و محتوای آن را بر روی تلویزیون مشاهده کنید اما این پورت در تلویزیون های ال جی مربوط به این کارکرد نیست و آنچه کارخانه ال جی در مورد پورت USB در این تلویزیون ها اعلام کرده است، مربوط به اتصال هارد و فلش است

نحوه دسترسی به محتوای فلش در تلویزیون

در بیشتر تلویزیون ها با انتخاب کلید Input، Source و یا کلید دیگری که برای انتخاب نوع ورودی تلویزیون باشد، می توانید ورودی مورد نظر که می تواند همان فلش باشد را انتخاب کنید. در برخی مدل تلویزیون ها نیز کلیدی به نام USB به صورت جداگانه بر روی کنترل تلویزیون قرار دارد و با انتخاب آن می توانید به محتوای فلش دست پیدا کنید. در تلویزیون مارک LG و Nexar نیز به همین شکل می توانید محتوای داخل فلش را مشاهده نمایید.

در برخی مدل های تلویزیون ال جی که دارای قسمت Smart Share هستند، در بخش Smart Share اطلاعات داخل فلش یا هارد قابل مشاهده است.برای دسترسی به اطلاعات فلش بر روی تلویزیون GPlus در برخی مدل ها با انتخاب کلید Source و USB و در تعدادی مدل ها با ورود به بخش «رسانه» می توانید به محتوا دسترسی داشته باشید.

ضبط برنامه بر روی فلش در تلویزیون

برای ضبط برنامه ی کانال ها در تلویزیون ال جی و یا تلویزیون های برند دیگر با انتخاب کلید Record که گاهی با علامت یک دایره مشخص شده است، می توانید انتخاب کنید که ضبط برنامه آغاز شود. بر روی تلویزیون ال جی لازم است برای ضبط برنامه به تلویزیون هارد وصل کنید زیرا فلش را در بیشتر مواقع برای ضبط شناسایی نمی کند اما در تلویزیون مارک جی پلاس و نکسار بر روی فلش نیز ضبط انجام می شود. برای ضبط برنامه می توانید ضبط فوری یا ضبط زمان بندی شده را انتخاب کنید.

نکته ی بسیار مهم در ارتباط با اتصال هارد خارجی به تلویزیون ال جی و ضبط برنامه این است که برای شروع ضبط، در صورت تایید شما تلویزیون اطلاعات هارد را شخصی سازی می کند و پس از آن فقط می توانید محتوای داخل هارد را بر روی تلویزیون ال جی مشاهده کنید بنابراین به این موضوع دقت داشته باشید زیرا ممکن است اطلاعات شما با ارزش بوده و از این پس به نمایش بر روی تلویزیون الجی محدود شود. برای اطلاعات بیشتر می توانید به راهنمای روش ضبط برنامه بر روی تلویزیون ال جی و یا نحوه ضبط برنامه بر روی تلویزیون جی پلاس مراجعه کنید.

نحوه وصل کردن USB به تلویزیون به چه صورت است؟ USB یکی از پرکاربردترین حافظه داخلی موجود در بازار است که جهت ذخیره اطلاعات از دستگاه های مختلف استفاده می شود. اطلاعاتی که درون USB ذخیره می شود، باید از طریق دستگاه هایی چون تلویزیون، تلفن همراه، کامپیوتر و … نمایش داده شود. در واقع تنها راه دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در USB، اتصال آن به دستگاه های ذکر شده است. در این مطلب به توضیح آموزش اتصال USB به تلویزیون می پردازیم. چنان از راهنمای اتصال USB به تلویزیون ال جی، سامسونگ، سونی و … آشنا نیستید، می توانید تا انتهای مطلب همراه آی پی امداد باشید.

کاربران گرامی، در صورت وجود هرگونه پرسش درباره نحوه وصل کردن USB به تلویزیون می توانید از سایت afterhourstvrepair.com کمک بگیرید .

نحوه اتصال USB به تلویزیون هوشمند چگونه است؟

در صورتی که قصد وصل کردن USB به تلویزیون و استفاده از آن را دازید، باید فلش را به پورت متصل به تلویزیون وصل کنید. امروزه تمام تلویزیون های هوشمند موجود در بازار از پورت USB سریع پشتیبانی می کنند. بنابراین کافیست تا پورت USB در قسمت بدنه تلویزیون پیدا کنید. معمولاً پورت USB در قسمت پشتی یا کناره تلویزیون نصب می شود. فلش را به شکل صحیح وارد پورت کنید و برای چند ثانیه تا چند دقیقه منتظر بمانید تا اطلاعات فلش در تلویزیون نمایش داده سود. حال گزینه home را فشار داده و گزینه USB را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه USB تمام پوشه های ذخیره شده در فلش،  در دستگاه تلویزیون به نمایش در می آیند و شما می توانید با انتخاب هریک از فایل های ویدیویی، صوتی، تصویری و … به آن ها دسترسی پیدا کنید.

چرا برخی از اطلاعات USB در تلویزیون نمایش داده نمی شوند؟

آیا با وجود اتصال USB به پورت تلویزیون بازهم برخی از اطلاعات در تلویزیون نمایش داده نمی شوند؟ یکی از مهمترین دلایلی که موجب می شود اطلاعات USB در تلویزیون نمایش داده نشوند، پشتیبانی نکردن تلویزیون از فرمت مورد نظر است. تلویزیون از جمله دستگاه هایی است که ممکن است برخی از فرمت ها را پشتیبانی نکند. به همین دلیل برخی از اطلاعات ذخیره شده در فلش نمایش داده نمی شوند. برای رفع این مشکل می توانید USB مورد نظر خود را به دستگاه دیگری مانند کامپیوتر یا تلفن همراه متصل کنید.

نتیجه گیری از وصل کردن USB به تلویزیون

در سایت  youtube.com به بررسی نحوه وصل کردن USB به تلویزیون و همه نکاتی که در هنگام متصل کردن USB به تلویزیون باید به آن توجه شود، پرداختیم. اتصال USB به تلویزیون یک روش آسان برای دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در فلش است که از طریق اتصال آن به پورت تلویزیون انجام می شود. هرگونه خرابی در پورت تلویزیون ممکن است باعث بالا نیامدن اطلاعات ذخیره شده در تلویزیون شود.

چنانچه پورت USB در تلویزیون خراب است، باید برای تعمیرات تلویزیون اقدام کنید. یکی از شرکت های معتبر و باسابقه که تعمیرات انواع لوازم خانگی را با کیفیت بسیار بالایی انجام می دهد، شرکت آی پی امداد است. تکنسین های در آی پی امداد با استفاده از قطعات اورجینال و کمک تکنسین های دوره دیده، در کمتر از یک ساعت در محل حاضر شده و تعمیرات پورت USB  در انواع تلویزیون های هوشمند را انجام می دهد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اتصال فلش به تلویزیون ال جی" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اتصال فلش به تلویزیون ال جی"، کلیک کنید.