بهترین کتاب آموزش seo کدام است؟ معرفی کتاب های برتر فارسی و انگلیسی

احتمالا شما از آن دسته از افراد هستید که قصد دارید مهارت سئوی خود را با مطالعه از روی کتاب افزایش دهید و در حال حاضر مشغول به خواندن این مقاله هستید. در مورد سئو می توان گفت که مفاهیم پایه را می توان با مطالعه یادگرفت اما سئو مهارتی است که نیاز به تمرین و کار کردن دارد تا به خوبی آن را یاد بگیرید. در این مقاله به معرفی برترین های کتاب آموزش seo فارسی و انگلیسی پرداخته شده است.

کتاب های فارسی برای آموزش seo

سئو برای همیشه

اولین کتاب مورد بررسی، کتاب سئو برای همیشه می باشد که توسط مجموعه وبسیما(Websima) گردآوری شده است. رویکرد وبسیما در این کتاب بیان مفاهیم پایه ای از سئو می باشد که تغییر نمی کند. این کتاب در 9 فصل به بیان ساده و همراه با مثال این مفاهیم پرداخته است. نکته ی منفی این کتاب آن است که در بعضی مفاهیم، مقاله های مکملی وجود دارد که باید به سایت این مجموعه مراجعه نموده و آن ها را مطالعه فرمایید.

بهترین کتاب آموزش seo کدام است؟ معرفی کتاب های برتر فارسی و انگلیسی

آموزش بک لینک سازی با تکنیک های کلاه سفید

کتاب دیگر در آموزش سئو، کتاب آموزش بک لینک سازی با تکنیک های کلاه سفید است که توسط امیرحسین اسماعیلی نوشته شده است که همانگونه که از اسم آن مشخص است صرفا به بیان آموزش بک لینک سازی و تاثیر آن در بهبود وضعیت آن پرداخته شده است. این کتاب به شما می آموزد که چگونه با استفاده از کمک سایت های دیگر بتوانید رتبه ی سایت خود را افزایش دهید. این کتاب این مفاهیم را در 10 فصل بیان نموده است.

بهترین کتاب آموزش seo کدام است؟ معرفی کتاب های برتر فارسی و انگلیسی

سئو و بهینه سازی سایت: رازهای موفقیت در تجارت الکترونیک

یکی دیگر از بهترین کتاب های آموزش seo، کتاب سئو و بهینه سازی سایت: رازهای موفقیت در تجارت الکترونیک اثر سید مجید پورسادات کودهی است که نویسنده بر اساس تجربه کاری خود مهم ترین مطالب را گرد آوری نموده و با زبانی ساده بیان نموده است. این کتاب در ده فصل نگاشته شده است و خط روند آن به این صورت است که فرد ابتدا با مفاهیم اولیه آشنا می شود و سپس در فصول بعدی با بخش های مختلف سئو و شیوه بهره گیری از آن آشنا می شود و در فصل پایانی تعاریف و اصطلاحات خاص سئو را می شناسد. از جمله ضعف های این کتاب می توان به عدم وجود تمرین اشاره نمود.

بهترین کتاب آموزش seo کدام است؟ معرفی کتاب های برتر فارسی و انگلیسی

دکترای سئو: آموزش صفر تا صد بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

این کتاب که جزو کتا ب های برتر آموزش seo می باشد توسط فروغ شریعتمداری و سعید حکیمی نیا نوشته شده است که همانگونه از نام آن مشخص است تلاش شده تا تمامی مباحث سئو را پوشش دهد. در این کتاب شما ابتدا می آموزید که سئو چیست و سپس با نحوه کارکرد آن آشنا می شوید و در ادامه مفاهیم نظیر الگوریتم ها و شیوه کارشان، راهکارهای پیشبرد اهداف و معرفی مهراتتان بیان می شود. نویسنده این کتاب تلاش کرده تا صفر تا صد سئو را برای مخاطب بیان کند اما متاسفانه این کتاب بیشتر جنبه معرفی دارد و در آن خبری از تمرین آموزش گام به گام وجود ندارد.

عملیات سئو

این کتاب به طور اختصاصی تلاش کرده تا به شما بیاموزد چگونه سایت خود را به رتبه اول برسانید. احمد اردیبهشت در این کتاب ابتدا تلاش کرده تا سئو و تاثیرات آن در کسب و کار را به زبان ساده بیان نماید و سپس مفاهیم و اصول اولیه را همراه با کاربرد شرح داده. این کتاب دارای چهار فصل است و از نکات مثبت آن می توان به بخش انتهای کتاب اشاره نمود که تحت عنوان ” پرسش های احتمالی هنگام برون سپاری” مشکلات احتمالی و پر تکرار همراه با راه حل های آن ها را بیان کرده است. اما این گتاب دو نقطه ضعف اساسی دارد ابتدا سال انتشار آن که 1396 می باشد و مورد دیگر عدم وجود تمرین.

کتاب های انگلیسی برای آموزش سئو

در این بخش از مقاله به بررسی کتاب های برتر به زبان انگلیسی پرداخته شده است.

چالش 28 روزه سئو (The 28 Day SEO Challenge)

این کتاب آموزش seo به طور اختصاصی به آموزش افزایش ترافیک سایت پرداخته است. این کتاب که توسط متیو وودوارد(Matthew Woodward) نوشته شده ، یک راهنمای کامل مربوط به افزایش اختصاصی ترافیک جستجوی سایت است که در 28 روز(؟) سه موضوع تکنیکال سئو، محتوا و لینک ها و پیوندها رو برای مخاطب شرح داده است. نکته منفی در مورد این کتاب آن است که برای مطالعه این کتاب شما ابتدا باید با سئو و مفاهیم آن آشنا باشی تا بتوانید از این کتاب استفاده نمایید.

سئو برای مبتدیان: معرفی سئو از پایه (SEO For Beginners: An ntroduction To SEO Basics)

این کتاب که توسط جمعی از نویسندگان نوشته شده است مختص مبتدیان تجارت الکترونیک می باشد که باید در راستای کار خود با مفاهیمی از سئو آشنا باشند. این کتاب ابتدا به معرفی اصول اولیه سئو پرداخته و در ادامه نحوه کار سئو را عنوان نموده و در بخش انتهایی چرایی اهمیت سئو را عنوان کرده است. از نقاط ضعف این کتاب می توان به تخصصی نبودن آن برای افرادی است که می خواهند وارد بازارکار سئو شوند و هدف از نگارش آن آشنا کردن افراد حاضر در تجارت الکترونیک با سئو است.

وجود سئو: حرکتی از رشته ها به کلیات(Entity SEO: Moving from Strings to Things)

در این کتاب آموزش seo که به تازگی مجددا مورد بازنگری قرارگرفت نویسنده تلاش کرده تا معنای سئو و علت وجود آن را برای مخاطب بیان کند. در این کتاب مواردی از قبیل استراتژی های سئو، پیوندها، نحوه ایجاد پیوندها، چینش محتوا، نحوه ساختار سازی و مهارت های مورد نیاز برای انجام امورات سئو را توضیح داده است. اما متاسفانه این کتاب در بخش تمرین و رفع اشکال هیچ موردی را ندارد.

هنر سئو: تسلط بر بهینه سازی موتورهای جستجو(he Art Of SEO: Mastering Search Engine Optimization)

این کتاب که به سرپرستی اریک انج(Eric Enge) نوشته شده است کوشیده تا به صورت حرفه ای مخاطب را با دنیای سئو آشنا کند. در این کتاب ابتدا به اوصل اولیه موتورهای جستجو وو تاریخچه و نحوهع عملکرد آنان پرداخته شده و پس از روشن شدن این موارد برای مخاطب با سئو، کلمات کلیدی، توسعه وب پیج ها، بهینه سازی اصولی، بازاریابی، ابزارهای سئو و شیوه ارزیابی وب پیج ها پرداخته شده است. همچنین در ویرایش جدید این کتاب مواردی نظیر آخرین فاکتورهای الگوریتمی مانند پاندا، پنگوین و جریمه های موتور جستجو بیان شده اند.

روانشناسی یک وب سایت (The Psychology Of A Website)

متفاوت ترین کتاب در این مقاله کتاب فوق اثر متیو کاپالا(Matthew Capala) می باشد که ابتدا به بررسی جنبه روانشناسی و توضیح مساییل پیرامون شناخت رفتار مشتری و تحلیل آن پرداخته و سپس این موارد و کاربرد آن ها را با سئو بیان نموده است و نام “سئو مدرن” بر آن گذاشته است. به طور اسده می توان گفت متیو کاپالا تلاش کرده با ترکیب سئو و بازخورد مشتریان ترکیبی نوین برای بهینه کردن سایت ارایه دهد. متاسفانه برای مطالعه این کتاب علاوه بر آشنایی اولیه با سئو باید با مفاهیمی از روانشناسی آشنا باشید.

درست است که کتاب آموزش seo منبعی معتبر برای یادگیری می باشد اما در این حوزه به علت ساختار پیچیده و تغییر سریع آن، کتاب ها به سرعت نیازمند تغییر و بازنگری می شوند و از این حیث تاریخ مصرف کوتاهی دارند. از طرف دیگر سئو مهارتی است که باید با تمرین و تکرار همراه باشد تا فرد به درستی با آشنا شود و بتواند موارد مورد نیاز را برای ارتقا رتبه صفحات انجام دهد، طبیعی است که تمام این موارد با کتاب امکان پذیر نیست و باید به سراغ یادگیری به کمک دوره های آموزشی رفت. طبق بررسی های انجام شده بهترین دوره ی سئو، دوره ای است که همراه با تمرین، پشتیبانی، هزینه کم، بیان صفر تا صد و نمونه کار باشد که طبق بررسی های انجام شده بین دوره های موجود به زبان فارسی در ایران مشخص شد “دوره آموزش سئو 2024 جامع در قالب پروژه واقعی ارز دیجیتال” از مجموعه دانشجویار بالاترین کیفیت و بیشترین ارزش خرید را دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بهترین کتاب آموزش seo کدام است؟ معرفی کتاب های برتر فارسی و انگلیسی" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بهترین کتاب آموزش seo کدام است؟ معرفی کتاب های برتر فارسی و انگلیسی"، کلیک کنید.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.