هفتمین شکست تیم ملی در لیگ ملت های والیبال/ ایران به بلغارستان باخت

هفتمین شکست تیم ملی در لیگ ملت های والیبال/ ایران به بلغارستان باخت

تیم ملی والیبال ایران با شکست مقابل بلغارستان برای هفتمین بار در لیگ ملت های 2024 مغلوب شد.

به گزارش آیت البرز، تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود از هفته دوم لیگ ملت های 2024 از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح جمعه، 18 خرداد به مصاف بلغارستان رفت و سه بر دو 20 بر 25، 25 بر 22، 25 بر 23، 20 بر 25 و 15 بر 11 شکست خورد.

این هفتمین شکست ایران در دو هفته لیگ ملت های 2024 است. ایران در آخرین مسابقه خود در هفته دوم ایگ ملت ها فردا از ساعت 6 و 30 دقیقه به مصاف ترکیه می رود.   

ترکیب تیم ایران: محمدطاهر وادی، محمد ولی زاده، مهدی جلوه، امین اسماعیل نژاد، مرتضی شریفی، میلاد عبادی پور و آرمان صالحی

سرمربی: مایوریسیو موتا پایز

ترکیب تیم بلغارستان: آسپاروف، پتکوف، دیمیتروف، تاتاروف، گروزدانوف، نیکولوف و پتکوف

سرمربی: جیانلورنزو بلنجینی

ست اول: 25 بر 20 ایران

بازی پایاپای پیش می رفت و در امتیاز 5 برابر بود تا اینکه شریفی توپ را به آرامی به دست سه دفاع بلغارستان زد و توپ بیرون رفت و امتیاز برای ایران شد. در ادامه ولی زاده با دفاع خود یک امتیاز دیگر برای ایران گرفت. دو اشتباه متوالی از بازیکنان بلغارستان فاصله امتیازات را بیشتر کرد و ایران را 9 بر 5 پیش انداخت. بازیکنان ایران با دفاع دیمیتروف امتیاز چهاردهم را هم گرفتند و ایران 14 بر 9 جلو بود. اسماعیل نژاد دو امتیاز پیاپی گرفت تا ایران همچنان 22 بر 17 جلو باشد. بازیکن بلغارستان سرویس خود را به تور زد تا ایران 25 بر 20 برنده این ست شود.

ست دوم: 25 بر 22 بلغارستان

نیکولوف سرویس خود را خراب کرد تا امتیاز اول این ست برای ایران باشد. بازیکنان ایران با عملکرد خوب خود 7 بر 5 تیم برتر میدان بودند. شریفی با سرویس پر قدرت خود یک امتیاز مستقیم گرفت تا نتیجه کار 10 بر 6 به سود ایران باشد و بلنجینی وقت استراحت درخواست کند. بلغارستان در امتیاز 11 بازی را به تساوی کشاند و پایز وقت استراحت گرفت. عبادی پور  و اسماعیل نژاد آبشارهای خود را به بیرون زدند تا بلغارستان 13 بر 11 جلو بیفتد. تاتاروف با جا گذاشتن مدافعان ایران امتیاز گرفت تا بلغارستان 17 بر 14 جلو باشد. بلغارستان در نهایت این ست را 25 بر 22 برنده شد.

ست سوم: 25 بر 23 بلغارستان

رقابت در شروع این ست نزدیک بود و دو تیم امتیاز به امتیاز پیش رفتند. در ادامه بلغارستان 11 بر 9 جلو افتاد و اختلاف امتیاز ایجاد کرد. ولی زاده با دفاع خود امتیاز گرفت تا بازی در امتیاز 11 برابر شود. تاتاروف یک امتیاز گرفت و در ادامه خطای تور وادی اعلام شد تا بلغارستان بار دیگر 13 بر 11 پیش بیفتد. صالحی با عبور از دو دفاع بلغارستان آبشار خود را تبدیل به امتیاز کرد تا امتیاز 18 برای ایران به دست بیاید و به یک قدمی بلغارستان برسد. داور خطای حمل تاتاروف را گرفت تا بازی در امتیاز 20 برابر شود. در حالی که ایران 21 بر 20 جلو بود رالی زیبایی بین دو تیم شکل گرفت که در نهایت اسماعیل نژاد آبشار خود را به آنتن زد و امتیاز برای بلغارستان شد. اسماعیل نژاد سرویس خود را به تور زد  و در ادامه هم این بازیکن دفاع شد تا بلغارستان دو امتیاز پیاپی بگیرد و 24 بر 22 جلو بیفتد. بازیکنان بلغارستان با دفاع اسماعیل نژاد امتیاز 25 را هم گرفتند و 25 بر 23 برنده این ست شدند.

ست چهارم: 25 بر 20 ایران 

ایران در ابتدای این ست عملکرد خوبی داشت و 5 بر یک جلو افتاد. بلغارستان بازی را در امتیاز 10 به تساوی کشاند اما بار دیگر ایران 12 بر 10 پیش افتاد. پتکوف یک امتیاز مستقیم سرویس گرفت و در ادامه هم تاتاروف با عبور از دفاع ایران توپ خود را در زمین ایران جای داد تا بازی بار دیگر در امتیاز 14 برابر شود. محمد ولی زاده دو امتیاز مستقیم سرویس گرفت تا ایران 20 بر 17 پیش بیفتد. مصلح آبادی فراهانی هم دو امتیاز مستقیم سرویس گرفت تا ایران این ست را 25 بر 20 برنده شود.  

ست پنجم: 15 بر 11 بلغارستان  

رقابت در شروع این ست هم نزدیک بود. اسماعیل نژاد آبشار خود را بیرون زد، در ادامه پتکوف امتیاز مستقیم سرویس گرفت و سپس تاتاروف آبشار خود را در زمین ایران جای داد تا بلغارستان پنج بر دو جلو بیفتد. ایران بازی را در امتیاز 5 به تساوی کشاند. حسین خانزاده که ستاره ایران در این ست بود یک امتیاز مستقیم سرویس گرفت تا ایران 8 بر 7 جلو بیفتد. وادی به دلیل اعتراض به داوری یک کارت زرد گرفت. پتکوف با دفاع خانزاده امتیاز گرفت و بلغارستان 11 بر 9 جلو افتاد. در نهایت بلغارستان این ست را 15 بر 11 برنده شد.  

پایان خبر آیت البرز 

هفتمین شکست تیم ملی در لیگ ملت های والیبال/ ایران به بلغارستان باخت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هفتمین شکست تیم ملی در لیگ ملت های والیبال/ ایران به بلغارستان باخت" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هفتمین شکست تیم ملی در لیگ ملت های والیبال/ ایران به بلغارستان باخت"، کلیک کنید.