مصرف منطقی انرژی در فرآیند های پیچیده صنعتی به کمک هوش مصنوعی

مصرف منطقی انرژی در فرآیند های پیچیده صنعتی به کمک هوش مصنوعی

رییس مرکز تحقیقات بهره وری و هوشمندسازی سامانه های انرژی گفت: استفاده از هوش مصنوعی برای مصرف منطقی انرژی در فرآیند های پیچیده صنعتی و ارتقای تکنولوژی و بهره وری عملکرد سامانه های انرژی ازجمله فعالیت های این مرکز است.

مجتبی هراتیان رییس مرکز تحقیقات بهره وری و هوشمندسازی سامانه های انرژی(بهسا) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آیت البرز در تشریح فعالیت های این مرکز پس از راه اندازی در دی 1402 اظهار کرد: این مرکز با تمرکز بر تحقیق و توسعه در زمینه فناوری های بهره وری جدید و هوشمند در فرآیند های تولید، انتقال، توزیع و مصرف انرژی در راستای طراحی بهینه سامانه های انرژی، کاربرد هوش مصنوعی در کنترل بهینه فرآیند های صنعتی از دیدگاه مصرف انرژی، استقرار و بهره برداری کارآمد از منابع انرژی غیرمتمرکز و یا تجدیدپذیر و کاربرد منطقی انرژی در بخش صنعت و ساختمان، فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: ازجمله اهداف این مرکز می توان تقویت پایه های علمی و پژوهشی کشور در زمینه بهره وری و کاربرد هوش مصنوعی برای مصرف منطقی انرژی در فرآیند های پیچیده صنعتی، هدفمند ساختن موضوع پایان نامه های تحصیلات تکمیلی، توسعه، تحقیق و پژوهش در زمینه ارتقای تکنولوژی و بهره وری عملکرد سامانه های انرژی و فرهنگ سازی در این حوزه را ذکر کرد.

رییس مرکز تحقیقات بهره وری و هوشمندسازی سامانه های انرژی (بهسا) با اشاره به عقد تفاهم نامه همکاری با چندین شرکت در حوزه انرژی توسط این مرکز گفت: این مرکز از ابتدای تاسیس تاکنون در راستای اخذ طرح های پژوهشی برون دانشگاهی، هدایت پایان نامه های دانشجویی به سمت موضوعات هدفمند و مورد نیاز صنعت در حوزه انرژی و گسترش سایر فعالیت های مرکز، موفق به عقد تفاهم نامه همکاری با چندین شرکت در حوزه انرژی شده و با حمایت مالی صنایع به ارزش بیش از 6 میلیارد ریال توانسته در راستای تحقق اهداف خود گام بردارد. 

هراتیان نقش نیروی انسانی متخصص و متعهد در پیشبرد ماموریت این مرکز را یادآور شد و ادامه داد: این مرکز با برقراری ارتباط با واحد های تحقیق و توسعه صنایع انرژی به ویژه در استان، بهره مندی از منابع علمی و سرمایه های انسانی دانشگاهی و احداث آزمایشگاه انرژی، ماموریت خود را برای بهبود مصارف انرژی و کنترل بهینه و هوشمند سامانه های انرژی در حوزه های صنعت و ساختمان با هدف کمک به توسعه پایدار کشور و ارتقای محیط زیست دنبال می کند.

مصرف منطقی انرژی در فرآیند های پیچیده صنعتی به کمک هوش مصنوعی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مصرف منطقی انرژی در فرآیند های پیچیده صنعتی به کمک هوش مصنوعی" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مصرف منطقی انرژی در فرآیند های پیچیده صنعتی به کمک هوش مصنوعی"، کلیک کنید.