کاهش زمان رسیدن آمبولانس های اورژانس بر بالین بیماران

کاهش زمان رسیدن آمبولانس های اورژانس بر بالین بیماران

همواره در موارد بیماری هایی نظیر سکته های قلبی و مغزی، حوادث و تروماهای جدی و غیره، «زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار» و ارایه خدمات فوریت های پزشکی از اهمیت بسزایی برخوردار است؛ در همین راستا هم در دولت سیزدهم در راستای کاهش زمان رسیدن تکنسین های اورژانس بر بالین بیماران اقدام شد و اکنون در کلانشهری مانند تهران، زمان رسیدن آمبولانس به 15 دقیقه و موتورلانس به 9 دقیقه کاهش یافته است.

به گزارش آیت البرز، روز گذشته با حضور دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 33 دستگاه موتورلانس جدید، بزرگ ترین انبار پشتیبانی کشور در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی و اتاق هدایت عملیات بحران (EOC)، به بهره برداری رسید.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در ابتدای دولت مردمی، 150 دستگاه موتورلانس در استان تهران فعال بود و با تدابیر اتخاذ شده، با تزریق این 33 دستگاه، ناوگان موتورلانس به 264 دستگاه افزایش می یابد.

در ابتدای دولت زمان رسیدن آمبولانس بر بالین ، 25 دقیقه و موتورلانس 17 دقیقه در استان تهران بوده که با اقدامات انجام شده، خصوصاً افزایش ناوگان موتورلانس، زمان رسیدن آمبولانس به 15 دقیقه و موتورلانس از لحظه دریافت تماس به 9 دقیقه کاهش یافته است.

تمام ناوگان موتورلانس به دستگاه تله کاردیولوژی مجهز است و بیماران قلبی در محل توسط متخصص قلب ویزیت شده و به این ترتیب آمار مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

افتتاح بزرگ ترین انبار پشتیبانی کشور در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی 

بزرگترین انبار کشور در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی توسط خیّرین به متراژ 2400 متر مربع وقف شده که در این دولت سوله و پایگاه اورژانس آن ساخته شده است.

زمان شروع پروژه از سال 1398 آغاز شده که تا ابتدای دولت 50 درصد کار انجام شده بود و در این دولت به اتمام رسید.

این انبار بزرگترین انبار پشتیبان حوزه فوریت های پزشکی در سراسر کشور است و نقش بسزایی در پشتیبانی عملیات ها خواهد داشت.

پایان خبر آیت البرز

کاهش زمان رسیدن آمبولانس های اورژانس بر بالین بیماران

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "کاهش زمان رسیدن آمبولانس های اورژانس بر بالین بیماران" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "کاهش زمان رسیدن آمبولانس های اورژانس بر بالین بیماران"، کلیک کنید.