بایدن، ترامپ را یک جنایتکار محکوم توصیف کرد

بایدن، ترامپ را یک جنایتکار محکوم توصیف کرد

به گزارش آیت البرز جو بایدن به گروه کوچکی از اهداکنندگان کمک های مالی در جریان جمع آوری پول برای کمپین انتخاباتی خود در منطقه گرینویچ ایالت «کنتیکت» گفت: «برای اولین بار در تاریخ آمریکا، یک رییس جمهور سابق که جنایتکاری محکوم است، اکنون به دنبال پست ریاست جمهوری است».

به نقل از ایرنا بایدن اظهار داشت: «با این حال هر چقدر هم که [این موضوع] نگران کننده باشد، حمله همه جانبه دونالد ترامپ به دستگاه قضایی آمریکا آسیب رسان تر است.»

رییس جمهور آمریکا افزود: «بی ملاحظه و خطرناک» است که بگوییم در دستگاه قضایی تقلب شده است چون ترامپ و متحدانش نتیجه [رای دادگاه نیویورک در محکومیت وی] را دوست ندارند.

30 مه (10 خردادماه) دونالد ترامپ به عنوان نخستین رییس جمهوری سابق آمریکا در دادگاهی در نیویورک در 34 مورد از اتهام های وارده مجرم شناخته شد؛ حکمی که بسیاری از تحلیلگران آمریکایی آن را تاریخ ساز دانسته و می گویند این موضوع، به ابهام ها در مورد شرکت ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2024 و پیامدهای آن را بیش از گذشته در افکار عمومی داخل آمریکا و در سطح جهان دامن زد.

به گفته مقامات کمپین انتخاباتی بایدن، رییس جمهور آمریکا تاکنون تا حد زیادی از پرداختن به حکم دادگاه ترامپ دوری کرده بود تا این تصور را ایجاد نکند که او این روند را سیاسی می کند.

بر اساس گزارش رویترز، اظهارات جدید بایدن در روز دوشنبه نشان می دهد که چگونه او و ستاد انتخاباتی اش می توانند از محکومیت ترامپ استفاده کنند تا رای دهندگان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را متقاعد کنند که ترامپ برای این منصب مناسب نیست.

هیات منصفه دادگاه منهتن در نیویورک که پرونده پرداخت حق السکوت دونالد ترامپ به یک هنر پیشه فیلم های مستهجن را بررسی می کرد، رییس جمهور سابق آمریکا را گناهکار شناخت.

12 عضو هیات منصفه دادگاه منهتن نیویورک که از شهر نیویورک هستند، پیشتر به دنبال بررسی شواهد و صحت اظهارات شهود کلیدی پرونده حق السکوت ترامپ بودند و سرانجام او را 34 مورد اتهامی مجرم و گناهکار شناختند.

ترامپ در اولین واکنش به حکم محکومیت خود از سوی هیات منصفه دادگاه نیویورک گفت: من کاملا بی گناهم، این حکم یک ننگ است.

رییس جمهور سابق آمریکا این محاکمه را «جعلی و قاضی را فاسد» خواند و افزود: قضاوت واقعی روز 5 نوامبر از سوی مردم (روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) صورت خواهد گرفت.

ترامپ در سراسر جریان این دادگاه با خشم به این تصمیم واکنش نشان داد و علاوه بر دستگاه قضایی آمریکا، قاضی پرونده و هر فرد منتقدی را مورد حمله قرار داد. وی همچنین وعده داد درباره این حکم درخواست استیناف خواهد داد.

311311

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بایدن، ترامپ را یک جنایتکار محکوم توصیف کرد" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بایدن، ترامپ را یک جنایتکار محکوم توصیف کرد"، کلیک کنید.