تشرف بیش از 40 هزار زایر به زیارت دوره مدینه

تشرف بیش از 40 هزار زایر به زیارت دوره مدینه

زایرانی که پیش یا پس از ایام تشریق و انجام اعمال در مدینه حضور پیدا می کنند، در یکی از روزهای حضورشان به «زیارت دوره» می روند. این عنوان به زیارت اماکن زیارتی و تاریخی مدینه اطلاق می شود که مورد توجه و استقبال زایران هم قرار می گیرد.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آیت البرز، «زیارت دوره» در عملیات حج 1403 یکی از برنامه های محوری و اصلی در دو شهر مکه و مدینه است که از سوی زایران هم با استقبال خوبی همراه شده است و برخی خواستار تکرار آن هستند که به دلیل فرصت پنج روزه حضور زایران در مدینه و البته فشردگی برنامه های آنها در مکه این امکان وجود ندارد.

با این حال در مدینه یکی از روزهای حضور زایران به زیارت دوره اختصاص پیدا می کند که با برنامه ریزی صورت گرفته با توجه به گرمای هوا و برای پیشگیری از گرمازدگی زایران، این برنامه در نخسیتن ساعات صبح یا عصر انجام می شود.

 مسجد قبا، مسجد ذو قبلتین، مزار حضرت حمزه سید الشهدا (ع) و شهدای اُحد، محل جنگ احزاب یا خندق و مساجد موجود در آن منطقه، مسجد مباهله، مسجد غمامه، چاه غرس، مساجد سبعه از جمله مکان هایی است که زایران در زیارت دوره به آنجا می روند.

زیارت دوره عملیات حج امسال با روایتگری و ارایه توضیحاتی همراه است که هر روز دو نوبت زایران را به دیدن این اماکن تاریخی و مذهبی می برد و اطلاعات تاریخی اماکن را در اختیار آنها قرار می دهد. تعدادی از زایران و حجاج ایرانی از زیارت دوره به عنوان یکی از بهترین برنامه های بعثه مقام معظم رهبری برای ایام حج نام می برند و خواستار تداوم این برنامه هستند.

بنا بر اظهارات علی اصغری، رییس ستاد مدینه منوره از ابتدای حضور زایران یعنی از روز 24 اردیبهشت ماه تا کنون بیش از 40 هزار زایر در قالب 289 کاروان با 901 اتوبوس به زیارت دوره مشرف شده اند.

تعداد پر شماری از زایران در بازیدهای روزانه که حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از هتل ها دارند ضمن تشکر، درخواست تداوم این برنامه را دارند. همچنین از واحد سمعی و بصری بعثه مقام معظم رهبری می خواهند تا فیلم روایت گری این مکان ها در اختیارشان قرار بگیرد.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تشرف بیش از 40 هزار زایر به زیارت دوره مدینه" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تشرف بیش از 40 هزار زایر به زیارت دوره مدینه"، کلیک کنید.