باقری: مناسبات ایران و عربستان در مسیر درست خود قرار دارد

باقری: مناسبات ایران و عربستان در مسیر درست خود قرار دارد

سرپرست وزارت خارجه ایران گفت «مناسبات ایران و عربستان در مسیر درست خود قرار دارد. از زمانی که روابط دو کشور به صورت رسمی احیا شد تاکنون اقدامات و تلاش های زیاد، جدی و موثری برای گسترش مناسبات در زمینه های مختلف انجام شده است».

به گزارش آیت البرز، «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در لبنان حضور دارد، در یک کنفرانس خبری در محل سفارت ایران در بیروت، سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

باقری در ابتدای این نشست با تشکر از سفر وزیر خارجه و رییس پارلمان لبنان به تهران برای ادای احترام به شهدای خدمت، گفت: تعامل و همکاری ایران و لبنان ریشه در تاریخ دارد. ما همواره در رایزنی و مشورت با دوستان لبنانی هستیم اما این بار به طور خاص برای سپاسگزاری از دولت، مردم و شخصیت های عالی مقام لبنانی به لبنان آمدم تا حضوراً از دولت، ملت و شخصیت های لبنان به خاطر همدلی و همراهی با مردم و دولت ایران در پی شهادت رییس جمهور و وزیر خارجه شهید جمهوری اسلامی ایران تشکر و سپاسگزاری کنم.

سرپرست وزارت خارجه ایران در ادامه گفت: امروز سی وپنجمین سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) است. گرامی می داریم راه و یاد این شخصیت بزرگ جهان اسلام را. برای علو درجات ایشان دعا می کنیم و از خداوند متعال طلب می کنیم تا بتوانیم مسیولانه راه ایشان را که مسیر اصلی آن، صیانت از حرکت مقاومت و حرکت به سوی حمایت از ملت مظلوم فلسطین بود، با قدرت ادامه دهیم.

او در ادامه درگذشت مادر «سید حسن نصرالله» مادر دبیرکل حزب الله لبنان را به سید مقاومت و دولت، ملت و شخصیت های لبنانی تسلیت گفت.

علی باقری در پاسخ به سوالی گفت: مناسبات ایران و عربستان در مسیر درست خود قرار دارد. از زمانی که روابط دو کشور به صورت رسمی احیا شد تاکنون اقدامات و تلاش های زیاد ، جدی و موثری  برای گسترش مناسبات در زمینه های مختلف  انجام شده است.

وی افزود : ایران و عربستان اراده جدی دارند که با تعامل و همکاری با یکدیگر  در کنار دیگر کشورهای منطقه ، منطقه ای همراه با آرامش ایجاد کنند .

باقری  با اشاره به رایزنی های اخیرش با وزیر خارجه عربستان گفت : در این رایزنی ها در مورد آخرین تحولات فلسطین و جنابت های اخیر رژیم صهیونسیتی در غزه و رفح  گفت وگو داشتیم  و دو طرف تاکید داشتیم  که باید اقدامات موثر، جدی و نتیجه بخش برای کمک به مردم فلسطین و توقف این جنایت ها  انجام شود.

باقری در پاسخ به سوالی در مورد طرح اخیر بایدن در ارتباط با آتش بس در غزه گفت : مقاومت در میدان ثابت کرده است که از بلوغ کافی برای تصمیم گیری در مورد موضوع فلسطین برخوردار است .

سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: بارها مقاومت اعلام کرده در صورت توقف جنایت ها و نسل کشی رژیم صهیونیستی و عقب نشینی کامل اشغالگر از غزه، آزادی اسرای فلسطینی حاضر است که  مسیر سیاسی را با جدیت پیگیری کند.

در حال تکمیل…

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "باقری: مناسبات ایران و عربستان در مسیر درست خود قرار دارد" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "باقری: مناسبات ایران و عربستان در مسیر درست خود قرار دارد"، کلیک کنید.