اوسمار ویرا یک استاد تمام حرفه ای

اوسمار ویرا یک استاد تمام حرفه ای

آفتاب نیوز :

قبلا در مورد توانایی فنی اسمارویرا روی نیمکت پرسپولیس زیاد صحبت شده است. او در نیمه مربیان همین بازی قبلی، باخت سه بر صفر را با برد 4-3 عوض کرد. تعویض ها و تغییر تاکتیک های او بی نظیر بود، اما این هفته نشان داد که چه روانشناس قابلی هم هست.

این هفته بازیکنان ضعیف بازی قبل را دوباره بازی داد تا به تیمش پیام بدهد به آن ها اعتماد و باور دارد. اما باز این ها همه هنر او در جریان 90 دقیقه و شرایط مسابقه نبود، ویرا قبل از این بازی با یک حرکت نشان داد که چه مربی شش دانگی است. یک مربی در سطح بالا باید روانشناس قابلی باشد. باید بتواند از همه یاد بگیرد، حتی از رقبا! باید چشمان بازی داشته باشد و نقاط قوت دیگران را دیده و تقلید کند و با تمایز درست، نقاط ضعف را هم دیده و مانع تکرار آن در تیم خودش شود.

هفته قبل استقلال در پایان نیمه اول وقتی فهمید پرسپولیس سه گل خورده ناخودآگاه تحت تاثیر قرار گرفت و به مساوی در قایمشهر راضی شد. بعد از پایان مسابقه فهمید رقیب کامبک زده و صدر جدول را از دست داده است. ویرا برای جلوگیری از تکرار این اشتباه در تیم خودش دستور درستی قبل از بازی داد. اینکه هیچ کدام از نزدیکان تیم حق ندارند نتیجه بازی همزمان استقلال گل گهر را به بازیکنان منتقل کنند.

او با این کار اجازه نداد تمرکز بازیکنانش از روی بازی و رقیب خود دور شود. رمز موفقیت پرسپولیس چه در سال قبل که سپاهان را گرفت و قهرمان شد و چه این فصل که همین کار را با استقلال کرد، تنها در همین خلاصه شده است. پرسپولیس کاری به رقبا ندارد و فقط روی بازی خود تمرکز می کند. مربی برزیلی هم نشان داد که چقدر اهل یادگیری، حتی از رقبا است.

اوسمار ویرا یک استاد تمام حرفه ای

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اوسمار ویرا یک استاد تمام حرفه ای" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اوسمار ویرا یک استاد تمام حرفه ای"، کلیک کنید.