آخرین وضعیت زایران ایرانی در مدینه

آخرین وضعیت زایران ایرانی در مدینه

مسیول ستاد مدینه از ورود بیش از 30 هزار زایر به مدینه خبر داد و گفت: از این جمعیت حدود 10 هزار نفر در این شهر حضور دارند.

علی اصغری در گفت وگو با خبرنگار اعزامی آیت البرز به حج با اشاره به آخرین تحولات زیرساختی در مدینه و ارایه آماری از عملیات حج 1403 اظهار کرد: شمار زایرانی که از ابتدای عملیات حج 1403 وارد شهر پیامبر (ص) شده اند تاکنون بیش از 30 هزار و 140 نفر در قالب 218 کاروان است که با 131 پرواز فرایند انتقال آنها انجام شده است.

او در ادامه تعداد زایران حاضر در مدینه را 10 هزار و 416 نفر اعلام کرد و افزود: حدود 24 هزار زایر تاکنون به زیارت روضه پیامبر (ص) مشرف شده اند و 26 هزار نفر هم از فرصت زیارت دوره استفاده کرده اند. همچنین برای زایرانی که به مدینه مشرف شده اند تاکنون بیش از 348 هزار پرس غذا در دو آشپزخانه «الاقلیمیه» و «خمری» طبخ و توزیع شده است.

مسیول ستاد مدینه ادامه داد: تا کنون حدود 13 هزار و 515 نفر در مدینه خدمات درمانی دریافت کرده اند.

اصغری با بیان اینکه تا کنون حدود 19 هزار و 500 زایر پس از پنج روز اقامت در مدینه، در مسجد شجره محرم شده و با قطار سریع السیر از مدینه منوره به مکه منتقل شده اند، افزود: به کارگیری قطار سریع السیر یک فرصت بسیار خوب است، که مدت زمان جابجایی زایران را به حدود دو ساعت تقلیل داده و این اقدام امنیت، آرامش و سرعت را با خود به ارمغان آورده است. در دوره های قبل که این جابجایی با اتوبوس انجام می شد، علاوه بر احتمال مخاطرات جانی برای زایران، با مشکلاتی از جمله خستگی، سرگردانی و تاخیر در رسیدن به مکه روبرو بودیم.

پایان خبر آیت البرز

آخرین وضعیت زایران ایرانی در مدینه

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آخرین وضعیت زایران ایرانی در مدینه" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آخرین وضعیت زایران ایرانی در مدینه"، کلیک کنید.