شکست میدانی، انزوای بین المللی – آیت البرز

شکست میدانی، انزوای بین المللی - آیت البرز

هرچه بیشتر به انتخابات آمریکا نزدیک شویم شاهد خواهیم بود که حمایت های این کشور نیز از صهیونیست ها کاهش خواهد یافت. این وضعیت قدرت چانه زنی حماس را در مذاکرات بیشتر می کند و می توان گفت شکست های رژیم صهیونیستی در میدان هم بر انزوای سیاسی این رژیم در عرصه بین المللی تاثیر گذاشته است.

به گزارش آیت البرز، محسن پاک آیین، تحلیلگر مسایل بین الملل در یادداشتی در جام جم نوشت: جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، بدون تردید مصداق نسل کشی است. شدت این جنایات به ویژه بعد از جلوگیری از رسیدن کمک های بشردوستانه به مردم غزه و استفاده صهیونیست ها از روش های غیرانسانی برای رسیدن به اهداف خود، باعث واقع بینی اروپایی ها شده و آنهارابه این جمع بندی رسانده که حمایت شان از رژیم اسراییل در75سال گذشته اشتباه بوده است و اکنون می خواهند حداقل برای حفظ آبروی خودشان هم که شده بخشی از این اشتباه را جبران کنند.آنها دنبال حفظ آبروی حقوق بشری خود و دفاع از آبروی لیبرال دموکراسی هستند و لذا می بینیم که به تدریج در حال همراه شدن با بقیه جامعه جهانی هستند و اقداماتی از سوی آنها مشاهده می کنیم که تا چندی قبل حتی تصور بروز چنین اقداماتی از سوی کشورهای غربی بعید بود.

جامعه جهانی و143کشور عضو سازمان ملل چندی قبل در مجمع عمومی سازمان ملل، عضویت فلسطین را در این سازمان پذیرفتند و از شورای امنیت خواستند که به این عضویت رسمیت دهد. اکنون هم اگر این درخواست در شورای امنیت با مخالفت آمریکا و وتوی این کشور مواجه شود چیزی از ارزش های اقدام جامعه جهانی کم نمی کند و فلسطین می تواند به عنوان یک کشور در سازمان ملل عضو شود. کشورهای اروپایی مخصوصا کشورهایی چون نروژ اگرچه در سطح کلان از سیاست های آمریکا پیروی می کنند اما در حوزه دفاع از حقوق انسان ها بسیار ادعا دارند و برای حفظ آبروی خود مجبور به تغییر موضع در قبال اسراییل هستند.برهمین اساس در هفته های گذشته برخی کشورهای اروپایی شروع به مخالفت با اسراییل کردند و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به عنوان یکی از اعضای سازمان ملل. البته اینها نشانه این واقعیت است که تلاش کشورهای غربی و اروپا در گذشته برای حفظ رژیم صهیونیستی اشتباه بوده است. آنها حمایت های خود از جنایتکاران اسراییل را با توجیه هایی نظیر دفاع از حقوق یهودیان، موجه جلوه می دادند و این درحالی است که رژیم صهیونیستی هیچ بویی از تعالیم الهی حضور موسی علیه السلام و تورات نبرده است. از سوی دیگر شاهد نتیجه دادن اقدام قاطع آفریقای جنوبی و چند کشور دیگر در دیوان کیفری بین المللی علیه اسراییل هستیم که رای دیوان علیه نتانیاهو و گالانت قرار است صادر شود.

همچنین اعلام اقدامات اسراییل به عنوان مصداق نسل کشی و تاکید بر ضرورت خاتمه سریع جنگ و بازکردن راه ها برای رسیدن کمک های بشردوستانه به مردم غزه، رژیم صهیونیستی را در عرصه بین المللی بیش از قبل منزوی کرده است و کشورهای اروپایی در حال رسیدن به این جمع بندی هستند که اگر از احکام دیوان کیفری بین المللی حمایت نکنند عملا خودشان را زیر سوال برده اند. اقدام اخیر نیروهای مقاومت در جبالیا که با تله گذاری در یکی از تونل ها تعدادی از نظامیان صهیونیست را به هلاکت رساندند و تعدادی را نیز اسیر کردند اتفاقی بسیار مهم بود که در طول تاریخ عمر مبارزات فلسطینی ها در مقابل اسراییل و در طول جنگ اخیر نیز سابقه نداشت و به اعتقاد کارشناسان، اگر چنین اتفاقی در اوایل جنگ رخ داده بود تاکنون کار رژیم صهیونیستی یکسره می شد. اینها نشان می دهد که در عرصه میدان هم رژیم صهیونیستی یک بازنده است. حمایت های محور مقاومت در جبهه های مختلف از لبنان گرفته تا عراق و یمن، عرصه را در زمینه نظامی بر رژیم صهیونیستی تنگ کرده است و هرچه بیشتر به انتخابات آمریکا نزدیک شویم شاهد خواهیم بود که حمایت های این کشور نیز از صهیونیست ها کاهش خواهد یافت. این وضعیت قدرت چانه زنی حماس را در مذاکرات بیشتر می کند و می توان گفت شکست های رژیم صهیونیستی در میدان هم بر انزوای سیاسی این رژیم در عرصه بین المللی تاثیر گذاشته است.

پایان خبر آیت البرز

شکست میدانی، انزوای بین المللی – آیت البرز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شکست میدانی، انزوای بین المللی – آیت البرز" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شکست میدانی، انزوای بین المللی – آیت البرز"، کلیک کنید.