سرویس کفگیر ملاقه سیلیکونی

بهترین سرویس کفگیر و ملاقه سیلیکونی

آشپزی با سرویس کفگیر ملاقه سیلیکونی بسیار راحت و لذت بخش است. این ست جذاب به شما کمک می کند تا در زمان آشپزی، بهترین استفاده را از کفگیر و ملاقه داشته باشید. همچنین به راحتی نگهداری و تمیزکاری آن بپردازید. این سرویس، دارای یک سطل جهت جای گذاری کفگیر و ملاقه ها است که برای نگهداری و ذخیره سازی آن ها بسیار مناسب است. با قرار دادن کفگیر و ملاقه در این سطل پس از استفاده، می توانید از آلودگی و آلایش آشپزخانه جلوگیری کرده و همچنین آن ها را به راحتی پس از استفاده شست و تمیز کنید.

سرویس کفگیر و ملاقه سیلیکونی همچنین از جنس مقاوم در برابر حرارت است که اجازه می دهد آن ها را به راحتی در ظروف گرم قرار داد و از آن ها در هنگام آشپزی استفاده کرد. همچنین، مواد سیلیکونی این سرویس باعث می شود کفگیر و ملاقه ها ضد خش و مقاوم باشند.

سرویس کفگیر ملاقه و ابزار آشپزی 12پارچه سیلیکونی شامل 11 ابزار و یک پایه سطلی است، که یک سرویس کامل برای هر آشپزخانه ای می باشد.دسته این ابزار ها از جنس چوبی بامبو تولید شده است و قطر این دسته ها در حدود 2 سانتی متر است که باعث شده بسیار محکم و خوش دست باشند. سَری این ابزار ها از جنس سیلیکون است. به همین دلیل بهترین گزینه برای آشپزی با ظروف نچسب هستند.

سرویس کفگیر ملاقه سیلیکونی

علاوه بر این به دلیل اینکه سیلیکون خالص نرم و انعطاف پذیر است. مغزی سختی برای سری آن ها در نظر گرفته شده است تا از استحکام مناسبی برخوردار باشند که نتیجه این ترکیب ابزاری کاربردی و ایمن برای آشپزی است. همچنین قابل ذکر است که ست کفگیر ملاقه های سیلیکونی کاملا نسوز بوده و تحمل دمای 220 درجه را دارا بوده و برای کسانی که نسبت به ظروف خود حساس می باشند که دچار آسیب نشود این سرویس گزینه ای مناسبی است.

سیلیکون یک ماده با قابلیت تحمل حرارت بالا است، بنابراین کفگیر و ملاقه سیلیکونی قابل استفاده در دمای بالا هستند و نگرانی از آسیب به آن ها در اثر تماس با غذا یا حرارت نخواهید داشت. سطح صاف و غیر چسبیده کفگیر و ملاقه 12 پارچه، جلوگیری از چسبیدن غذا به آن ها را فراهم می کند.

محتویات سرویس کفگیر ملاقه 12 پارچه:

  • ملاقه
  • کفگیر کتلت برگردان شیار دار
  • قاشق اسپاگتی
  • قاشق شیار دار
  • کتلت برگردان ساده
  • لیسک بزرگ
  • قاشق ساده گود
  • قاشق بلند
  • فرچه بزرگ
  • انبر سالاد و آشپزی
  • همزن دستی دسته استیل
  • پایه نگهدارنده پلاستیکی

تصاویر این سرویس زیبا و با کیفیت گالری پاپیون در سایت pinterest.com موجود می باشد.

کفگیر چیست؟

کفگیر یکی از ابزار آشپزخانه است که معمولا دسته دار و دارای سوراخهای کوچک میباشد.با استفاده از آن کف غذا را گرفته و یا برنج را به داخل ظرف میکِشند.

سایزهای مختلف کفگیر کدامند و هر یک چه کاربردی دارند؟

کفگیر در اندازه های متفاوتی در بازار موجود است.غالبا از سایز کوچک آن برای قابلمه و ماهیتابه و از سایز بزرگش برای دیگ استفاده میشود.

ملاقه چیست؟

ملاقه یکی دیگر از ابزار آشپزی و به شکل قاشقی بزرگ با دسته ای بلند است.غالبا از ملاقه به منظور جابجایی مایعات و سرو سوپ و آش استفاده میشود.

انواع مختلف کفگیر و ملاقه به لحاظ جنس کدامند؟

1.استیل:

کفگیر و ملاقه استیل حتما باید ضد زنگ باشد.این مدل معمولا برای سرو غذا مورد استفاده قرار گرفته و بهتر است آن را در پخت و پز بکار نبرید.

علت عدم استفاده از جنس استیل در آشپزی و پخت و پز چیست؟

1.اکثر ظروف پخت و پز از جنس نچسب هستند.بنابراین استفاده از ابزار استیل باعث آسیب دیدن و ایجاد خط و خش بر روی آنها میشود.

2.استیل رسانای خوبی برای گرماست.به علاوه استفاده از آن برای ظروفی از جنس چینی،سرامیک،پیرکس و شیشه ای نیز مناسب نمیباشد.

مزایای کفگیر و ملاقه استیل چیست؟

استیل بهترین جنس برای ابزار مورد استفاده در آشپزی و پخت و پز است.استیل ضدزنگ کمترین واکنش شیمیایی را با انواع مواد غذایی نشان میدهد.بنابراین میتوان بدون هیچ گونه نگرانی از آن در تهیه انواع غذاهای سرد و گرم استفاده کرد.

2.چوبی:

کفگیر و ملاقه چوبی بدین جهت که عایق گرمایی خوبی نیست میتواند برای استفاده در پخت و پز گزینه مناسبی باشد.اما اگر تحت فشار یا ضربه واقع شود طبیعتا آسیب خواهد دید.

معایب کفگیر چوبی چیست؟

1.پس از مدتی رنگ و بوی غذاهای طبخ شده را به خود میگیرد.بنابراین مراقبت صحیح از آن بسیار حاٸز اهمیت است.

2.معمولا کارایی لازم را به جهت میزان تیزی مناسب برای جابجایی مواد غذایی سرخ شده ندارد.

3.به راحتی آلودگیهای محیطی و ترکیبات مختلف مواد غذایی را به خود جذب میکند.از این رو ممکن است در مراحل بعدی آشپزی به غذای در حال پخت منتقل شود.

4.آلودگیهای جذب شده گاها با شستشوی معمولی از بین نمیرود.به همین سبب ممکن است تهدیدی برای سلامتی تان باشد.

5.استفاده از ابزار چوبی در صورت ترک خوردگی باعث نفوذ سریع آلودگیها به داخل شکاف آن میشود.بر همین اساس پس از چند بار استفاده بوی نامطبوعی به خود میگیرد.

3.پلاستیکی:

همانطور که میدانید پلاستیک اگر در مجاورت حرارت قرار بگیرد ذوب خواهد شد.البته امروزه برخی از ابزار آشپزی پلاستیکی با درجه ذوب بسیار بالا ساخته شده و مورد استفاده قرار میگیرد.با این وجود ابزار پلاستیکی دوام بالایی نداشته و گزینه مناسبی برای پخت و پز نمیباشد.

ایراد اصلی کفگیر و ملاقه پلاستیکی چیست؟

ابزار آشپزی از جنس پلاستیک معمولی و غیر سیلیکونی در مجاورت حرارت از خود واکنش نشان میدهد.به همین علت استفاده از آن برای طبخ غذا چندان توصیه نمیشود.

 در کفگیر و ملاقه پلاستیکی نشان Food grade به چه معناست؟

ابزار آشپزی پلاستیکی امروزه به محبوبیت بسیاری در بین افراد دست یافته است.اما بد نیست بدانید که لزوما هر نوع کفگیر و ملاقه پلاستیکی برای آشپزی مناسب نیست.به این دلیل که ممکن است نتواند کیفیت مطلوب و قابل قبولی اراٸه دهد.

اگر ابزار پلاستیکی نسبت به حرارت و گرما مقاوم بوده و دارای نشان “فود گرید” باشد رضایت مشتری را جلب میکند.

کدام کفگیر و ملاقه های پلاستیکی دارای نشان “فود گرید” میباشند؟

مدلهایی که در آنها مواد پلاستیکی قبل از ورود به صنعت غذایی مورد آزمون واقع شده باشند.بدین معنا که تاییدیه(ای ای سی) استاندارد اتحادیه اروپا و (اِف دی اِی) اتحادیه آمریکا را کسب کنند.

در این صورت میتوانید خاطرجمع باشید که استفاده از این ابزار آشپزی مشکلی در پخت و پز ایجاد نمیکند.یعنی با مواد غذایی واکنش نمیدهد،بنابراین اطمینان خواهید داشت که مواد غذایی تان در سلامت کامل پخته خواهد شد.

4.سیلیکونی:

این نوع ابزار،به دلیل جنس و ترکیبی که دارند منعطف بوده و مانع از وا رفتن مواد غذایی سرخ شده میشوند.کفگیر و ملاقه سیلیکونی در انتقال گرما عملکرد ضعیفی دارند.همینطور ممکن است در چند روز اول استفاده بوی بدی متصاعد کنند.

5.مسی:

ابزار مسی معمولا با روکش قلع تولید میشود و در حرارت بسیار بالا قابل استفاده است.یعنی در مجاورت حرارت مشکلی برای آن پیش نمی آید.از این رو جایگزین بسیار مناسبی برای کفگیر و ملاقه نسوز و تفلون است.زیرا در حرارت بالا مواد شیمیایی مضر و یا سمی تولید نمیکند.

مزیت استفاده از کفگیر مسی چیست؟

آزاد کردن یون مس در اثر حرارت دیدن درون غذا و در نتیجه گلبول سازی بدن و بهبود عملکرد مغز! توضیحات تخصصی در این باره را می توانید در سایت youtube.com مشاهده نمایید.

6.آلومینیوم:

کفگیر آلومینیوم از دسته ابزار آشپزی صنعتی برنج کشی به شمار میرود.معمولا در مراکز مختلفی نظیر رستورانها،تهیه غذاها،تالارها،هتلها،ادارات،بیمارستانها و هییت ها کاربرد دارد.

کفگیر آلومینیومی مقاوم بوده و رسانای گرمایی خوبی نیست.به همین سبب دیرتر داغ میشود.

7.تفلون:

این ابزار ظاهرا از جنس پلاستیک ولی با روکش تفلون و نچسب بوده و معمولا به رنگ سیاه میباشد.البته مدلهایی نیز تولید شده اند که دسته های رنگی دارند.بنابراین شما بسته به رنگ وسایل آشپزخانه و سلیقه شخصی تان میتوانید رنگ دلخواه را انتخاب کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "سرویس کفگیر ملاقه سیلیکونی" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "سرویس کفگیر ملاقه سیلیکونی"، کلیک کنید.

آتوسا خوش خواهد

من آتوسا، خبرنگاری که تعهدی عمیق به خدمت به مردم دارم. در این سایت، با تمرکز بر مسائل مهم اجتماعی و اقتصادی، تلاش می‌کنم تا صدای گروه‌ه‌های نادیده گرفته شده را به گوش شما برسانم و برای ایجاد عدالت و برابری در جامعه تلاش کنم.