زگیل های روی پوست سر

این زگیل ها تقریباً به اندازه یک نخود هستند ، سطح سفت و زبری دارند است.در ابتدا یکی وجود دارد و با پیشرفت بیماری این HPV ها افزایش می یابد. زگیل های معمولی که به صورت گرد یا چند ضلعی هستند بیشتر مواقع روی پست در بزرگسالان دیده می شوند تا کودکان . بیشتر در انگشتان، کمر و لبه های پا وجود دارد. حالت اول معمولاً در پلک ها و گردن دیده می شود و به رنگ خاکستری مایل به قهوه ای است و علایمی ندارد. نوع دوم معمولاً در پوست سر ، صورت و انگشتان پا دیده می شود ، دارای بافت نرم ی است و مواد کراتین در نوک آن بیرون می زند.

زگیل های روی پوست سر

زگیل کف پا

زگیل کف پا در سطح پوست کف پا رشد میکند و باعث ایجاد آن تعریق زیاد پا است. سفر طولانی یا ضربه نیز می تواند باعث ایجاد زگیل کف پا شود. در مرحله اولیه ، تاول های براق روی پا به وجود می آید، رنگ آنها  خاکستری قهوه ای یا خاکستری کثیف با مرزهای مشخص و حلقه های شاخی در اطراف پا هستند . همچنین ممکن است  HPV کف پا خشن ناهموار و گرد روی سر متاتارس یا بین انگشتان پا ظاهر شوند که بیشتر ناشی از اصطکاک است. چند روز پس از شروع بیماری ، HPV های کف پا به خودی خود از بین می روند. در صورت ناپدید شدن آنها باید با پماد درمان شوند. از  بهترین کرم سفید کننده شب میتوانید برای رفع لک های صورت، روشن کردن پوست صورت، درمان شلی و افتادگی پوست و رفع چروک استفاده کنید.

زگیل های تخت

این نوع بیشتر در  صورت و پشت دست نوجوانان به دلیل عفونت های ویروسی HIV به وجود می آید . آنها بیضی ، چند ضلعی یا گرد هستند و تعدادشان متفاوت است. HPV های صاف در امتداد خراش ها رشد می کنند ،پس به آنها دست نزنید. اما زگیل های تخت برعکس چیزی که با آرامی به وجود می آیند سریع محو میشوند .  لطفا از بیماری نترسید و حتما به مراجعه کنید ، باید در اسرع وقت برای درمان به یک بیمارستان عادی پوست مراجعه کنید.

درمان خانگی زگیل

در زیر چندین درمان خانگی برای زگیل که معمولا دارای کمترین عوارض هستند را توضیح می دهیم اما در صورتی که عارضه زگیل در شما تداوم یافت پیشنهاد میکنیم هرچه سریع تر به دکتر درماتولوژی مراجعه کنیید

 سرکه سیب

خرید سرکه سیب از سوپرمارکت ها آسان است و گران هم نیست ، می تواند با انواع زگیل ها مقابله کند. زیرا اسید مالییک و اسید لاکتیک موجود در سرکه سیب (در واقع اجزای اصلی بسیاری از داروها برای صورت این دو مورد هستند) می توانند بر روی خود زگیل اثر بگذارند و آن را از پوست اطراف جدا کرده و ویروس داخل بدن را از بین ببرند. همچنین باعث نرمی و لایه برداری پوست می شود.

سرکه سیب به عنوان نوعی غذا ، برای پوست صورت و بدن نیز بی خطر است ، هنگام استفاده از آن می توان با خیال راحت روی هر قسمت از بدن که با نسبت 1: 1 با آب رقیق شود و به نصف غلظت اصلی رقیق شود. پاک کردن سرکه سیب بسیار ساده است. همین حالا یک پنبه را در مایع 1: 1 خیس کنید ، سپس پنبه را روی آن  قرار دهید و آن را با کمک باند یا نوار پزشکی به مدت 12 ساعت ثابت کنید ؛ زمان بیشتر یا کمتر مشکلی ندارد. کرم پودرکوین زیرساز مناسبی برای میکاپ میتواند باشد و تمام ناهمواری های پوست  را با کمک این کرم از بین ببرید.

پوست پرتقال

یکی دیگر از داروهای محبوب  HPV،  با اینکه سند علمی معتبری وجود ندارد اما گفته می شود پوست پرتقال حاوی مقدار کمی الکل است که سوزش آن را هنگام فشردن روی پوست می توانید حس کنید. روش کار درمان شامل مالیدن پوست پرتقال روی این عارضه پوستی  یکبار در روز است. ظاهراً ، این عارضه به تدریج بعد از 14 روز کم کم  می افتد.

علف هرز قاصدک

شاید تا بحال به دید درمانی به قاصدک نگاه نکرده باشید. اما جالب است بدانید در ایران  از دیرباز از قاصدک و بسیاری دیگر از شیره های گیاهان استفاده درمانی می شده است. صمغ تلخ و سوزاننده برخی و حتی شیرین بخی مانند قاصدک دشمن کشنده زگیل است طبق دستاورد های مطالعاتی نیز این گیاه دارای خواص خوبی برای کلاژن پوست است.

توجه داشته باشید از قاصدکی استفاده کنید در مکان های سمی و فاضلاب های شیمیایی رشد کرده باشند و حتما طبیعی باشند برای امتحان این روش برای این کار میتواند به دشت یا محلی که قاصدک های زیاد دارد سفر کنید یا به روستایی که در نزدیک تان است بروید و حدود ده روز از صمغ آن بر روی HPV خود بریزید تا اینکه نتیجه بهتری کسب کنیم.

درمان زگیل با سیر

اگر می خواهید از سیر برای از بین بردن زگیل به طور طبیعی استفاده کنید ، ابتدا باید منطقه آسیب دیده را با آب و صابون بشویید یک حبه سیر را خرد کنید تا آب سیر خارج شود سیر له شده را مستقیم به HPVبمالید و سپس از یک باند استفاده کنید تا آب سیر به منطقه آسیب دیده نفوذ کند. به مدت چند هفته هر روز در صورت نیاز تکرار می شود.

سیر برای درمان زگیل های معمولی بسیار موثر است. سیر تازه بهترین عملکرد را دارد و از آب سیر نیز می توان استفاده کرد. سیر را روی تکه کوچکی از پوست بمالید تا ببینید پوست به سیر حساسیت دارد یا خیر.

برخی از افراد ممکن است در معرض سیر تازه دچار جوش شوند. با این که برای پوست ضرری ندارد اما کمی احساس  سوزش خواهید کرد. اگر به سیر حساسیت دارید ، هنوز می توانید از این روش استفاده کنید. اگر هر بار آن را فقط به مدت یک ساعت استفاده کنید ، از بین بردن HPV ممکن است بیشتر از دیگران طول بکشد.

پس دوباره زخم را بشویید و خشک کنید. سیر تازه خرد شده یا خرد شده را روی HPV قرار داده و با باند جدید بپیچید. یا اینکه  HPV را با نوار پارچه ای بپیچانید تا زگیل خشک شود.

یک مطالعه روی کودکان برای درمان HPV  توسط سیر ، نشان داد که همه زگیل ها با موفقیت از بین می روند و به جز بوی شدید هیچ عارضه جانبی واضحی  برای سیر وجود ندارد مگر حساسیت های پوستی خیلی کوچک بی ضرر. درما زگیل کودکان با سیر موفقیت امیز است اما پیشنهاد میشود با مراجعه به از نظر تخصصی پزشک مطلع شوید و درمان زا زیر نظر متخصص جلو ببرید

زگیل های معمولی

این نوع HPV بر پشت دست و انگشتان شما رشد میکند . حجم آن از اندازه یک غله خردل ، تا اندازه نخود است. گاهی اوقات رگهای خونی لخته ای ریز که شبیه نقاط سیاه هستند می توانند در یکی از آنها  دیده شوند.

زگیل قصاب ها

این نوع مانند زگیل های معمولی به نظر می رسند  و کسانی بیشتر به آن مبتلا می شوند که مکررا با گوشت و ماهی خام در ارتباط لمسی دارند ، از این رو با این اسم نامگذاری شده است.  البته هنوز  اینکه ویروس hpv از گوشت خام است یا نه  تایید و بررسی دقیق نشده.  ازخواص سرم های لاکچری کوین  رفع چین و چروک های پوست ، آبرسانی عمیق و کمک به درخشندگی  پوست می توان نام برد.

زگیل تخت

زگیل های تخت بیشتر اوقات روی بازوهای شما دیده میشوند و ممکن است به جای یک جوش و آکنه اشتباه گرفته شوند، این زگیل ها حجم زیادی نمیگیرند و در همان انداز خردل یا کمی بیشتر رشد میکنند. رنگ آنها همسان پوست یا  کمی خاکستری تر از آن می باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "زگیل های روی پوست سر" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "زگیل های روی پوست سر"، کلیک کنید.