ثبت 160 درصد تورم و 58 درصد کاهش ارزش پول ملی در 30 ماه قابل دفاع است؟

رییس کل اسبق بانک مرکزی در یادداشتی در شبکه اجتماعی ایکلس نوشت: آیا ثبت 160 درصد تورم ، 58 درصد کاهش ارزش پول ملی در 30 ماه! با درآمد 35 میلیارد دلاری نفت، قابل دفاع است؟

همتی: ثبت 160 درصد تورم و 58 درصد کاهش ارزش پول ملی در 30 ماه قابل دفاع است؟

آفتاب نیوز :

عبدالناصر همتی در این توییت نوشت نوشت: آیا هشدار در خصوص چاپ ماهانه 20 هزار میلیارد تومان پول (600 هزار میلیارد تومان در 30 ماه) غیرکارشناسی و مغرضانه است؟ آیا دوره فشار حداکثری و کرونا، با دوره بعد از ترامپ و درآمد 4 برابری نفت، قابل مقایسه است؟

همتی افزود: آیا ثبت 160 درصد تورم ، 58 درصد کاهش ارزش پول ملی در 30 ماه! با درآمد 35 میلیارد دلاری نفت، قابل دفاع است؟

گفتنی است که بانک مرکزی در واکنش به انتقادهای اخیر همتی، اعلام کرده بود: «با متر و مقیاس آقای همتی فقط در سال 1399 معادل 100 برابر کل دوران سازندگی خلق پول شده است! علی ای حال، فارغ از روش نادرست و مغالطه آمیز رییس کل اسبق بانک مرکزی در تحلیل ارقام کل های پولی (مقایسه صرف سطح متغیر های انباره و بی توجهی به تحولات رشد آن ها در یک دوره زمانی)، بررسی روند رشد نقدینگی در دو سال گذشته حاکی از مدیریت باثبات نقدینگی و حرکت این متغیر کاملاً مبتنی بر مسیر برنامه ریزی شده توسط بانک مرکزی بوده است. رجوع به ارقام رشد نقدینگی طی سال های 1398 الی 1400 و مقایسه آن با ارقام رشد نقدینگی طی سال های 1401 و 1402 می تواند معیار مناسبی برای قضاوت در خصوص مدیریت کل های پولی در دوران تصدی آقای همتی در بانک مرکزی و دوره کنونی باشد.

بانک مرکزی افزود: بدون تردید، روند صعودی رشد نقدینگی و ثبت ارقام بی سابقه این متغیر در پایان سال 1399 و نیمه اول سال 1400 مساله ای بس نگران کننده بود که تداوم آن می توانست اقتصاد کشور را با معضلات و مخاطرات گوناگونی مواجه سازد و ضمن افزایش نااطمینانی ها در تصمیمات خرد فعالان اقتصادی کشور، آثار مخربی بر متغیر های کلان اقتصادی به وجود آورد. حال که حدود 2 سال از آن مقطع نگران کننده گذشته است، متغیر های پولی کشور در وضعیت نسبتاً پایداری قرار گرفته اند و آمار ها حاکی از تحقق اهداف بانک مرکزی در کنترل رشد نقدینگی و قرار گرفتن در محدوده های تعیین شده دارد.»

ثبت 160 درصد تورم و 58 درصد کاهش ارزش پول ملی در 30 ماه قابل دفاع است؟

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ثبت 160 درصد تورم و 58 درصد کاهش ارزش پول ملی در 30 ماه قابل دفاع است؟" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ثبت 160 درصد تورم و 58 درصد کاهش ارزش پول ملی در 30 ماه قابل دفاع است؟"، کلیک کنید.