آموزش انگلیسی کودکان یادگیری

آماده کردن ذهن اسفنجی بچه ها برای جذب شگفتی های زبان انگلیسی به صبر و خلاقیت زیادی نیاز دارد. اگر هم در کودکی و هم در بزرگسالی در کلاس های زبان شرکت کرده باشید، می دانید که چه قدر کلاسهای تان در این دو دوره متفاوت بوده اند. طریقه آموزش زبان انگلیسی به زبان آموزان خردسال یک بازی متفاوت است. با این که بیست بار نوشتن صیغه های یک فعل، استراتژی خوبی برای یادگیری زبان در بزرگسالان است، اما خیلی سخت می توان چند بچه را نشاند و برای شان فعل صرف کرد. پس سخت است زبان آموزان خردسال در کل مدت کلاس متمرکز نگه داشت . با این حال، می توانید از این انرژی و کنجکاوی کودکان به نفع خودتان استفاده کنید .

آموزش انگلیسی کودکان یادگیری

طراحی لباس پلیس ایرانی برای کودکان باید به گونه ای باشد که از تشخیص و شناسایی سرباز در محیط های مختلف حمایت کند  . اما آموزش به کودکان یک چالش خاص است و آن ها معمولا در مسیر یادگیری انگلیسی شان کاملا مبتدی و صفر هستند. این به این معناست که شما باید به نحوه ارایه اطلاعات و جذب زبان آموزان توجه ویژه ای داشته باشید. مشارکت و سرگرمی کلید ایجاد یک پایه قوی برای تحصیل آن ها در آینده است. . استفاده از وسایل بصری مثل تبلت یا گوشی هم مفید است، یعنی زبان آموزان می توانند در کنار لذت بردن از رنگ آمیزی یا حتی اضافه کردن تصویر، شکل ظاهری کلمات جدیدی که در حال یادگیری شان هستند را هم بهتر در ذهن بسپارند .

برجسته کردن، خط کشی و دایره کشیدن، همگی ترفند های بصری رایجی هستند که بزرگسالان برای یادآوری بخشی از اطلاعات استفاده می کنند. ایجاد نگاره های بصری ایده خوبی است تا کودکان بتوانند شروع به تجسم ظاهر حروف انگلیسی کنند. آخر هفته چه کردی؟ شروع کلاس با یک سوال این چنینی، می توانید زبان آموزان را نسبت به آنچه قرار است در مورد آن صحبت کنید، به فکر فرو ببرد. برقراری دیالوگ های عادی و روزمره هم زبان آموزان را با واژگان روزمره مرتبط با زندگی و چیزهای مورد علاقه شان آشنا می کند. اشاره کردن به کلماتی مثل سر، شانه ها، زانو ها و انگشتان پا به زبان انگلیسی روی یک عروسک بسیار ساده تر از نوشتن لیستی از واژگان است

اگر به جای یک زبان با یک کلاس کار می کنید، می توانید مکالمات متفرقه ای با آن ها داشته باشید. به طور مثال بپرسید ناهار چه دارند، آخرین بازی فوتبال چه طور بود و یا هر سوالی که پاسخ به آن برای بچه ها هیجان انگیز باشد. با این کار تک تک آن ها وارد بحث می شوند و علاوه بر این روی تفاوت های ضمایری مثل I و Me هم کار می شود. آموزش به کودکان بدون بازی مثل بال مرغ بدون چاشنی و سس است . هیچ کدام بدون آن یکی صفایی ندارد! بازی ها روش های آموزشی موثری برای زبان آموزان خردسال هستند زیرا آن ها می توانند بدون این که متوجه شوند، یاد بگیرند. بازی های فعال به آن ها اجازه می دهد تا مقداری انرژی شان را تخلیه کنند و با بازی های آرام به چالش کشیده می شوند و تمرکز می کنند.

چه بازی هایی هست که می توانید امتحان کنید ؟ برخی از آن ها را در دوران کودکی بازی کرده اید! فکر کنید در یک کلاس تیاتر هستید. برای بچه ها یک نقش انتخاب کنید و از آن ها بخواهید آن را به زبان انگلیسی ایفا کنند. البته در انتخاب نقش دقت کنید زیرا مثل افسر پلیس یا همسایه سال خورده می تواند حتی برای هر بزرگسالی هم ناخوشایند باشد! با آن ها طوری رفتار کنید که از اشتباه کردن نترسند. به هر حال، آموزش زبان انگلیسی به کودکان باید در جهت ایجاد اعتماد به نفس در صحبت کردن و ساختن یک پایه محکم باشد. ترتیب فاعل – فعل – مفعول و صیغه درست افعال را می توان بعدا هم یاد داد !

چند کلاه گیس ، عینک آفتابی، و کلاه بردارید تا به زبان آموز کمک کنید در نقشش فرو برود و بیشتر احساس کند که در حال بازی کردن است، نه اینکه فقط چند دیالوگ بگوید. وقتی آن ها واقعا با کاراکتر نقش ارتباط برقرار کنند، خرید لباس پلیس نیروی انتظامی به عنوان یکی از جوانمردانه ترین اقدامات در جهت حفظ امنیت و نظم شهری تلقی می شود  . با فرض این که میانگین مدت کلاس فقط یک ساعت یا کم تر باشد، زمان زیادی در روز باقی می ماند تا همه چیز هایی که یک زبان آموز تازه یاد گرفته، فراموش شود . کودکان به اندازه بزرگسالان اطلاعات را حفظ نمی کنند، بنابراین تکرار در زبان انگلیسی برای زبان آموزان خردسال امری حیاتی است .

به جای این که هر جلسه یک مبحث را آموزش بدهید و بعدا از آن ها امتحان بگیرید، در هر جلسه مطالب قبلی را آن قدر تکرار کنید تا ملکه ذهنشان شود. این کار هم چنین به زبان آموزان کمک می کند تا از واژگان و نکات گرامری با هم استفاده کنند، نه این که به جملات و الگوهایی که در هر درس می آموزند، تکیه کنند. اگر اولین بارتان است که معلم زبان انگلیسی می شوید ، شاید این ایده که بچه ها را به مکان بزرگ تر و خارج از چارچوب کلاس ببرید، کمی نگران کننده به نظر برسد. اما اگر به صورت حضوری به زبان آموزان انگلیسی آموزش می دهید و اجازه بیرون بردن آن ها را دارید، حتما این کار را بکنید .

قرار گرفتن در فضای آزاد فکرشان را باز می کند و امکان آموزش واژگان جدید متناسب با جا هایی که می روید به صورت عینی میسر خواهد شد. چه به صورت آنلاین زبان آموزش می دهید و چه حضوری ، هم چنان می توانید از روش های آموزشی سرگرم کننده ای که گفته شد استفاده کنید، فقط کمی متفاوت تر! به عنوان مثال، اگر از طریق وب کم تدریس می کنید، همچنان می توانید زبان آموزتان را تشویق کنید تا روی یک تخته وایت بورد کوچک یا با قلم و کاغذ، بازی مردافکن و سایر بازی ها را انجام بدهد . اگر فلش کارت یا بازی حافظه دارید، با نظارت و اجازه بزرگ سالان، زبان آموز شما می تواند از اینترنت برای مشاهده صفحه ای که به اشتراک گذاشته اید استفاده یا روی بازی ای که طراحی کرده اید، کار کند.

نکته دیگری که باید به خاطر بسپارید؛ این است که لازم نیست دایما روش های آموزشی جدیدی به شاگردان خردسال ارایه دهید . اگر متوجه شدید که زبان آموزان تان به خوبی واکنش نشان می دهند و از مجموعه بازی ها لذت می برند، به استفاده از آن ها ادامه دهید! تهیه کتاب زبان کودکان خوب  کار سختی نیست و می توانید به راحتی آن ها را دانلود کنید. مطمین باشید فرزندان شما زیاد درگیر چیزی که شما می گویید نیستند و بیشتر دوست دارند تا با اشکال آن ها درگیر باشند و همچنین مراسم کتاب خوانی شب را بیش از هر چیزی دوست دارند پس می توانید به راحتی لغات و گرامرهایی را که می خواهید به آن ها آموزش دهید.

همان طور که کودکان زبان اول خود را یاد می گیرند، یعنی در معرض گوش دادن به همه پیرامون خود هستند، جمع آوری اطلاعات و سپس استفاده از آن ها، فرآیندی باورنکردنی را پشت سر می گذارد. کودک نخستین بار که آن را می شنود، از کلمه “teddy” تقلید نمی کند، بلکه در عوض، این کلمه را بارها و بارها توسط افراد مختلف شنیده است، کاربردهای مختلف آن را می داند و در نهایت می داند که به چه چیزی می گویند teddy، همین امر باعث می شود تا یک کلمه ملکه ذهن شود.  گوش دادن به رادیو که افراد مختلف با لهجه های مختلف دران حرف می زنند و یا پادکست هایی که امروزه در شبکه های اجتماعی پخش می شود می تواند در هنگام صرف شام آن را پخش کنید.

کودکان عاشق هر کاری هستند که در آن نقاشی و چسباندن و برش این جور چیزها باشد، فعالیت های مختلف را از آن ها بخواهید اما به زبان انگلیسی. مثلاً رنگ زدن دفتر مهدکودک و یا برش کاغذ. با آن ها به زبان انگلیسی صحبت کنید ولی لازم نیست فعالیتی که آن ها انجام می دهند مربوط به انگلیسی باشد. این نوع عبارات برای آموزش انگلیسی کودکان بسیار کمک کننده هستند. مثلا با فرزند خود کیک بپزید و دستور پخت آن را به زبان انگلیسی پخش کنید و به این ترتیب با لغات مختلف برای آشپزی که در عین حال ساده هم هستند آشنا می شوید. وقتی می خواهید به فرزندان خود زبان را بیاموزید بهتر است با خود درباره مزایای آن فکر کنید.

آهنگ ها به طور هم زمان چند مهارت را در کودکان تقویت می کنند به طوری که نمی توان به تنهایی چنین کاری را برای آن ها انجام داد. آنان با آهنگ می توانند لحن و شعر و ریتم و همچنین جملات کامل را یاد بگیرند و بدانند که هر جمله را با چه لحن و حالتی بیان کنند و همین امر اعتماد به نفس را در آنان افزایش می دهد. لباس سربازی بچگانه باید از جنس هایی باشد که در برابر عوامل خوردگی مانند مواد شیمیایی مقاومت داشته باشد . مغز باید طی فرایند یادگیری زبان فرایندی از رمزگشایی و یافتن الگوی را طی کند.  یادگیری یک زبان جدید و در کل یک مهارت جدید برای همه انسان ها مشکل است اما کاملاً واضح است که برای کودکان این امر تلاش کمتری را می طلبد.

کلام آخر

در این مقاله مراحل آموزش زبان انگلیسی به کودکان را جزییات کامل یاد گرفتیم. شما می توانید در خانه و در قالب کارهای سرگرم کننده ای که بررسی کردیم زبان انگلیسی را از سنین پایین به فرزندتان آموزش دهید. در حال حاضر سایت های زیادی هستند که زبان انگلیسی را به صورت آنلاین و رایگان آموزش می دهند پس هر جا کم آوردید، می توانید از آن ها استفاده کنید. هرگز تلاش نکنید که مراحل آموزش زبان به کودکان خیلی سریع طی شود، آموزش این مهارت به صبر و زمان زیادی احتیاج دارد. تمام برنامه های درسی و بازی های تان را سر و سامان دهید تا از همان ها برای زبان آموزان جدید تان استفاده کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آموزش انگلیسی کودکان یادگیری" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آموزش انگلیسی کودکان یادگیری"، کلیک کنید.