اعزام اولین کاروان عمره مفرده از فردا؛ 5 هزار زایر راهی سرزمین وحی می شوند

آیت البرز گزارش می دهد؛

اعزام اولین کاروان عمره مفرده از فردا؛ 5 هزار زایر راهی سرزمین وحی می شوند

آغاز عملیات عمره مفرده 1403 از فردا سوم اردیبهشت ماه انجام می شود و قرار است 5 هزار و 720 زایر راهی سرزمین وحی شوند.

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آیت البرز، آغاز عملیات عمره مفرده 1403 از فردا سوم اردیبهشت ماه انجام می شود.

ایمان شمسایی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج هم این خبر را تایید کرد.

از این رو این عملیات 10 روزه است و روزی یک پرواز در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها و یک پرواز در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می شود.

زایران خانه خدا در قالب 11 پرواز به ترتیب از فرودگاه های مشهد (3 اردیبهشت)، زاهدان (4 اردیبهشت)، اهواز (5 اردیبهشت)، تبریز (6 اردیبهشت)، یزد (7 اردیبهشت)، کرمان (8 اردیبهشت)، بندرعباس (9 اردیبهشت)، ساری (10 اردیبهشت)، اصفهان (11 اردیبهشت)، شیراز (12 اردیبهشت) و مشهد (13 اردیبهشت) و در قالب 11 پرواز نیز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم کشور عربستان خواهند شد.

امسال پنج هزار و 720 زایر خانه خدا عازم سرزمین وحی می شوند، دو هزار و 860 زایر از فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها و دو هزار و 860 زایر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می شوند.

تمامی پرواز ها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.

این گزارش اضافه می کند، سال گذشته با برقراری روابط سیاسی ایران و عربستان، اعزام زایران عمره در دستور کار قرار گرفت. اقداماتی برای این منظور انجام شد و حتی مسیولان کشورمان چندین بار به عربستان سفر کردند و توافق هایی انجام دادند. در اخرین اقدام مقرر شد تا اواخر آذر زایران ایرانی اعزام شوند. اما باز هم به دلیل ثبت نام دیرهنگام این امر رخ نداد و اعزام ها به 13 دی موکول شد.

در روز قبل از اعزام، اما خبری مبنی بر لغو پرواز ها منتشر شد و اعزامی هم صورت نگرفت. این در حالی است که برای حدود 2 هزار نفر ویزا صادر شده بود و بیش از 40 هزار نفر اماده اعزام به عمره بودند.

زمان سپری شد و مسیولان کشورمان مدعی شدند که سعودی ها مجوز پرواز نمی دهند. کار از سوی مقامات وزارت خارجه پیگیری شد، اما باز هم تا پایان سال گذشته زایران به عربستان اعزام نشدند.

عمره گزاران 10 روز در سرزمین وحی حضور خواهند داشت که 5 روز در مکه و 5 روز در مدینه است. هزینه سفر هم 40 میلیون و 600 تا 42 میلیون و 900 هزار تومان اعلام شده است. در حالی که سال گذشته این مبلغ 41 تا 44 میلیون تومان بود.  

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اعزام اولین کاروان عمره مفرده از فردا؛ 5 هزار زایر راهی سرزمین وحی می شوند" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اعزام اولین کاروان عمره مفرده از فردا؛ 5 هزار زایر راهی سرزمین وحی می شوند"، کلیک کنید.