نقطه ضعف دنا پلاس
شرکت ایران خودرو
در سال 1393 اتومبیل دنا را به عنوان یک محصول جدید روانه بازار کشور کرد. اما این اتومبیل در واقع یک فیس لیفت سنگین از سمند بود که ابعاد و درهای آن به خوبی بیان گر این موضوع بودند. با وجود این که دنا یک خودروی جدید نبود و روی پلتفرم سمند ساخته شده و به پیشرانه قدیمی EF7 مجهز شده بود، اما در بازار کشور توانست به فروش خوبی دست پیدا کنند که دلیل اصلی این موضوع آپشن های متنوع تر و ظاهر جذاب این خودرو بود.
خوشبختانه تولید کنندگان به واسطه مهارت و تخصص بالایی که در این زمینه دارند می دانند چه نوع محصولی را طراحی و تولید کنند تا مشتریان رغبت بیشتری برای خرید داشته باشند. به همین دلیل در این صفحه شما می توانید انواع روکش صندلی دنا معمولی و همچنین روکش صندلی دنا پلاس را که ساختار یکسان اما طراحی متفاوتی دارند ببینید.
شرکت ایران خودرو با توجه به معایب دنا، نبود برخی از تجهیزات در آن و… تصمیم گرفت تا در سال 1396 نسخه جدیدی از این اتومبیل را تحت عنوان دنا پلاس وارد خیابان های کشور کند. دنا پلاس با قیمت بالاتری در مقایسه با دنا به فروش گذاشته شد که با توجه به این موضوع انتظار می رفت با خودروی کامل تری مواجه باشیم.
شرکت ایران خودرو ظاهر دنا پلاس را در مقایسه با دنا معمولی جدیدتر طراحی کرد که خطوط زاویه درب ها و همچنین چیدمان داخلی جدید چراغ ها نشان دهنده این موضوع بودند. با وجود تمام این مزایا، دو خودرو مورد بحث نقاط ضعف زیادی نیز دارند که در ادامه آن ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
تست و بررسی دنا پلاس : خودرو دنا پلاس یک مدل فیس لیفت شده از ماشین دنا معمولی است که در بازار ماشین های ایرانی بسیار پرطرفدار می باشد. این محصول یک ماشین لوکس تر و مدرن تر نسبت به دنا معمولی بوده که به بازار عرضه شده و هم اکنون در اختیار مشتریان قرار گرفته است.
جالب است بدانید به گفته مسیولین شرکت خودروسازی ایران خودرو، ساخت و عرضه خودرو دنا پلاس به بازار ماشین ایران نوعی احترام به مشتری بوده و از این جهت بسیار این خودرو را تحسین می کنند.
دنا خودرویی است که در سال 96 رونمایی شد و نسخه اولیه آن با استقبال خوبی از خریداران مواجه شد. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی در طی یک مراسم رسمی، به طور همزمان دو ماشین دنا پلاس و پژو 207 صندوقدار رونمایی شدند که از آن زمان به بعد محبوبیت دنا پلاس بیش از دنای معمولی شد.
البته این ظاهر و شیوه ساخت نسبت به دیگر ماشین های داخلی برتری بسیاری داشت و نمی توان آن را مثلا با ظاهر خودرو پراید یا حتی سمند مقایسه کرد؛ اما در طراحی ظاهری این ماشین نیز در ابتدا ایراداتی دیده می شد و به همین خاطر در تغییراتی که بعدها در دنا پلاس ایجاد شد، فیس لیفت جزیی در آن صورت گرفت و ظاهری جذاب تر پیدا کرد.
این تغییرات در واقع ظاهری زیباتر به دنا پلاس داده و در افزایش خریداران و بازار این محصول تاثیر خوبی داشت. از آن زمان به بعد این خودرو جزو ماشین های لوکس برشمرده می شود.
چراغ های جلو و عقب ماشین دنا پلاس از نظر طراحی داخلی تغییراتی را متحمل شده اند. علاوه بر این تغییرات که باعث بهبود چهره ماشین شد، از نظر نورپردازی نیز امکانات کامل تری در این خودرو اعمال شد که در نهایت باعث عملکرد بهتر سیستم نورپردازی آن شد.
یکی از این تغییرات ایجاد چراغ دیلایت بر روی چراغ های جلویی این خودرو بود. از این ها گذشته، در ظاهر جلویی ماشین شاهد تغییراتی بودیم که بر اساس آن، دنا پلاس در جلو پنجره چهره به مراتب مدرن تری به خود گرفت.
در قسمت جانبی ماشین دنا نیز شاهد تغییراتی بودیم که دنا پلاس را دارای خطوط بهتر و جذاب تری نسبت به ماشین دنا کرده بود. همچنین طرح درب ها و گلگیر عقب نیز به طور کامل تغییر یافت و حالتی شیک تر به خود گرفت.
این خودرو با توجه به محدوده قیمتی که دارد، یک انتخاب اقتصادی و بسیار عالی برای کسانی است که به دنبال خودرویی لوکس و با ظاهری مدرن هستند.
مشخصات داخلی ماشین دنا پلاس
به زعم بسیاری از خریداران این محصول، خودروی دنا از زمان تولید تا به امروز از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ از دیگر ماشین های داخلی یک سر و گردن بالاتر بود و این اختلاف همچنان وجود دارد.
اگرچه در نسخه های اولیه دنا شاهد شکایت برخی از مالکان بخاطر وجود آپشن های ناکارآمد یا بالعکس، عدم وجود یک سری آپشن ها بودیم ولی گویا در دنا پلاس مسیولین ایران خودرو این مشکلات را برطرف کرده و محصولی کامل تر و کارآمد تر به بازار خودروی ایران عرضه کنند.
ایرادات دنا پلاس از نظر مشخصات داخلی بسیار کمتر از دنا معمولی بوده و شباهت های زیاد نیز با یکدیگر دارند. از نظر طراحی داخلی دنا و دنا پلاس تقریبا یکسان بوده و متریال و ایده مورد استفاده در هر دو ماشین کیفیت خوب و قابل قبولی دارد.
این کیفیت به قدری بالاست که با جرات می توان گفت دنا پلاس نسبت به دیگر ماشین های داخلی یک سطح بالاتر بوده و شاید بتواند در بازارهای بین المللی نیز ورود کند. در خودرو دنا پلاس فرم صندلی ها به شکل اسپرت و بسیار جذاب طراحی شده و از نظر راحتی نیز در سطح خوبی هستند.
صندلی های جلو و عقب این خودرو خوبی بدن را در بر گرفته و از بدن درد جلوگیری می کنند. عایق بندی صدا هم در خودرو دنا پلاس به خوبی تعبیه شده و این مقدار ایزوله بودن با توجه به بررسی ها در ماشین دنا پلاس نیز رعایت شده است.
به قول سازندگان این محصول، بودن در کابین دنا پلاس به شما آرامش می دهد و این سخن حکایت از کیفیت بالای ساخت بدنه و ویژگی های داخل ماشین دارد.
در میان ماشین های ایرانی خودروی دنا پلاس تجهیزات نسبتا کاملی دارد که واقعا قابل تحسین است. این قابلیت ها و تجهیزات هم شامل امکانات رفاهی و هم امنیتی خودرو است که در مجموع این خودرو را بسیار جذاب تر کرده است.
البته خودروهای دنا که در سری اول تولید شده بودند از سطح امنیت بالایی برخوردار نبوده و این سطح امنیت با اضافه شدن امکانات ایمنی جدید، در خودرو دنا پلاس به ماشین افزوده شده است.
وجود سانروف، سیستم مالتی مدیا جدید، دوربین دید عقب و آنتن کوسه ای اصلی ترین تغییرات دنا پلاس در بخش تجهیزات رفاهی ماشین بوده و در بخش ایمنی نیز برای سرنشینان جلو 4 ایربگ در نظر گرفته شده که دو عدد از روبرو و دو عدد دیگر به صورت جانبی از صندلی های جلو ماشین باز می شوند.
مشخصات فنی دنا پلاس
یکی از نکات زبان زد خودروی دنا موتوری است که ایران خودرو بر روی این ماشین نصب کرده است. در واقع موتوری که ماشین های دنا و دنا پلاس از آن بهره مند هستند، از سری پیشرانه معروف EF7 یا همان موتور ملی بوده و کیفیت ساخت نسبتا بالایی دارد. این پیشرانه 4 سیلندر بوده و حجم آن 1646 سی سی است.
همچنین این موتور با آرایش خطی درون کاپوت دنا و دنا پلاس قرار گرفته است و صدای بسیار کمی هم تولید می کند. خودرو دنا پلاس با تکیه بر این پیشرانه 115 اسب بخار قدرت در دور موتور 6300 دور در دقیقه و 157 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 5000 دور در دقیقه تولید می کند که میزان قابل توجهی بوده و نشان از قدرت بالای موتور این ماشین دارد. دنا پلاس از نظر مصرف سوخت نیز وضعیت مناسبی داشته و حدود 8 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر مصرف می کند.
این میزان سوخت با توجه به وزن و امکانات موجود در این خودرو، میزان خوب و استانداردی است که البته قابلیت بهبود و بهتر شدن هم دارد! شایان ذکر است میزان مصرف سوخت دنا پلاس در جاده عدد 6.5 لیتر می باشد.
منابع: amazon
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقطه ضعف دنا پلاس" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقطه ضعف دنا پلاس"، کلیک کنید.