جزییات تعیین سهمیه واردات در سال 1403 اعلام شد

جزییات تعیین سهمیه واردات در سال 1403 اعلام شد

طبق تصمیم وزارت صمت برای سهمیه واردات حوزه های تولیدی و بازرگانی، سهمیه علی الحساب به میزان 30 درصد سهمیه اختصاص داده شده در سال 1402، برای فصل بهار 1403 اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش آیت البرز، سامانه جامع تجارت اعلام کرده که طبق تصمیمات وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، بررسی سهمیه واردات در سال 1403 تغییر خواهد کرد.

بر این اساس سهمیه علی الحساب به میزان 30 درصد سهمیه اختصاص داده شده در سال 1402، در حوزه های بازرگانی و تولیدی برای فصل بهار 1403 اختصاص پیدا کرده است. همچنین اعطای سهمیه سال 1403، به تولیدی های فاقد سهمیه در سال 1402، منوط به ثبت برنامه تولید در بخش داخلی سامانه جامع تجارت و تایید ادارات صمت استانی و در چارچوب دستورالعمل مربوطه است.

اعطای سهمیه در حوزه «ماشین آلات» هم در سال 1403، منوط به اعلام مقادیر سهمیه های فوق توسط وزارت صمت است، ثبت سفارش هایی که بخشی از ارز خود را تامین و یا بخشی از ماشین آلات خود را اظهار گمرکی کرده باشد، به شرط عدم افزایش ارزش پرونده، امکان ادامه فرآیند تجاری (بدون کنترل سهمیه) را دارند.

همچنین پاسخ دهی به درخواست های مجوز در حوزه های سهمیه «CKD» و «CBU» در سال 1403، منوط به اعلام مقادیر سهمیه های فوق توسط وزارت صمت است. 

گفتنی است از اول فروردین استفاده از باقیمانده سهمیه سال 1402 امکان پذیر نخواهد بود. همچنین پرونده های دارای تامین ارز (به میزان تامین سال قبل) و ترخیص (به میزان ترخیص سال قبل) از بررسی سهمیه در سال 1403معاف هستند.

تخصیص سهمیه مازاد به کالاهای خاص (لاستیک، پنبه، ویسکوز و کاغذ) نیز در بهار سال 1403 کمافی السابق برقرار است و معافیت ثبت سفارش های «قرارداد با دستگاه های اجرایی» از کنترل سهمیه واردات، در سال 1403 لغو شده است و لازم است واحدهای تولیدی و بازرگانی تعهدات قراردادی خود را در برنامه اعلام شده در سامانه جامع تجارت درج و بر آن اساس از سهمیه ارزی وفق دستورالعمل مربوطه استفاده کنند.

بر اساس اعلام سامانه جامع تجارت حالت ثبت سفارش «تا 500 هزار دلار» برای کلیه بازرگانانی که قبل از سال 1403 کارت بازرگانی دریافت کرده اند، کماکان معاف از بررسی سهمیه بوده و بازرگانانی که از سال 1403 کارت بازرگانی دریافت می کنند، مشمول سهمیه 100 هزار دلاری با شرایط مندرج در دستورالعمل مربوطه هستند.

همچنین قواعد ثبت سفارش تلفن همراه در بهار سال 1403طبق روال قبل خواهد بود (تخصیص یک ششم میانگین واردات تلفن همراه بازرگان در سال های 1401 و 1402 به عنوان سابقه اولیه).

گفتنی است پرونده های ثبت سفارش معتبر سال 1402، به میزانی که تامین ارز یا ترخیص نشده باشند، جزو مصرف از سهمیه سال 1403 محسوب خواهند شد.

سایر قواعد کنترل سهمیه در سال 1402 هم در بهار سال 1403 نیز برقرار است. پاسخ دهی به درخواست مجوزهای «بررسی سیستمی سهمیه واردات»، به صورت سیستمی بوده و نیازی به مراجعه حضوری متقاضیان نیست.

پایان خبر آیت البرز 

جزییات تعیین سهمیه واردات در سال 1403 اعلام شد

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جزییات تعیین سهمیه واردات در سال 1403 اعلام شد" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جزییات تعیین سهمیه واردات در سال 1403 اعلام شد"، کلیک کنید.