تامین «مسکن» عمده مشکل مددجویان در سبد هزینه خانوار/ ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی به سیل زدگان

تامین «مسکن» عمده مشکل مددجویان در سبد هزینه خانوار/ ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی به سیل زدگان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران از خودکفایی 3094 مددجوی کمیته امداد این استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش آیت البرز، ابوالفضل پرپنچی در نشست خبری خود با اشاره به طرح پویش اطعام مهدوی که در پنجمین سال خود در روز میلاد امام زمان شروع شد، بیان کرد: در سال جاری 350 آشپزخانه مهدوی فعال شده است.

به گفته وی، در سال گذشته 3 میلیون پرس غذا و 230 هزار سبد کالا تهیه و توزیع شد. حدود 450 میلیارد تومان میزان کمک خیران بود. سعی داریم این اقدامات با افزایش 30 درصدی در کل استان انجام شود.

پرپنچی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 81 هزار و 288 خانوار تحت پوشش امداد هستند که به صورت موردی و دایم خدمات دریافت می کنند، گفت: 4266 خانوار یک یا چند خدمت دریافت می کنند و 77 هزار و 22 خانوار به صورت دایم از خدمات بهره می گیرند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: بیشترین مشکل خانواده ها در سبد هزینه ای، بحث مستاجران است که حدود 33 هزار مستاجر تحت پوشش هستند که 21 هزار و 736 مورد اجاره و ودیعه مسکن کمک شده است. همچنین 7500 مورد کمک در زمینه تامین لوازم ضروری منزل صورت گرفته است.

وی در خصوص فرانشیز و خدمات درمانی که 73 هزار و 273 مورد کمک هزینه فرانشیز پرداخت شده است، یادآور شد: به 3016 بیمار صعب العلاج کمک شده است.

پرپنچی در خصوص اشتغال و خودکفایی گفت: تا پایان 11 ماهه امسال 11 هزار و 177 وام اشتغال پرداخت و 10 هزار و 75 فرصت شغلی فراهم شده است. همچنین 2525 نفر از راهبری شغلی و 10 هزار و 850 نفر از آموزش رایگان فنی و حرفه ای استفاده کرده اند.

به گفته وی، امسال برای 3094 نفر نیز جشن خودکفایی گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به اقدامات این استان در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: تاکنون 163 مورد خرید ساختمان و 1223 مورد تعمیرات ساختمانی انجام شده است.

وی تعداد دانش آموزان تحت پوشش امداد استان تهران را 21 هزار و 905 نفر و همچنین تعداد دانشجو و طلبه های تحت پوشش را یکهزار و 225 نفر اعلام کرد و گفت: ارزش خدماتی که تاکنون به این افراد پرداخت شده معادل 13 هزار و 500 میلیون تومان است و در 11 کانون فعال 6 هزار و 623 دانش آموز حضور داشته اند.

پرپنچی در ادامه در خصوص خدمات مشاوره ای نیز توضیح داد: 18 هزار و 394 مورد خدمات مشاوره ای ارایه شده است. 19 هزار و 89 مددجو از برنامه آموزش خانواده نیز استفاده کرده اند.

وی در ادامه از توزیع 21 هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان استان و همچنین توزیع 21 هزار بسته برای استان های معین مانند سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و … خبر داد.

وی در ادامه از برگزاری دوره آموزشی طرح یاس و شرکت 910 نفر دختر مجرد 25 تا 40 سال در این دوره با همکاری هلال احمر خبر داد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایتام و محسنین تحت پوشش نیز توضیح داد: 27 هزار و 99 نفر تحت پوشش هستند و 77 هزار و 902 حامی داریم. تاکنون حامیان در بحث اکرام 316 میلیارد تومان کمک کردند.

پرپنچی ادامه داد: 241 هزار و 930 صندوق خانگی متوسط و اماکن داریم که صدقات نقد حدود 71 میلیارد تومان و زکات و کفارات حدود 82 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تهران با بیان اینکه درآمد مبتنی بر نیاز 311 میلیارد تومان بوده است، گفت: در مجموع میزان درآمد مشارکت های مردمی طی امسال 2 هزار و 635 میلیارد تومان بوده و همچنین 72 خانه امداد در سطح استان راه اندازی شده است.

وی در ادامه با اشاره به صندوق امداد ولایت تصریح کرد: 15 هزار و 654 مورد وام کارگشایی پرداخت شده و پرداخت 256 وام خرید مسکن و 500 وام دانشجویی و 2172 وام اشتغال صورت گرفته است.

پرپنچی یادآور شد: همچنین 21 اردوی جهادی برگزار شده و خدمات حقوقی و معاضدت حقوقی 453 مورد ارایه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در ادامه تجلیل از مددکاران بیمارستانی خبر داد و گفت: برای استان های کمتر برخورداری که معین آنها هستیم اقداماتی انجام می دهیم. به طور مثال در سیل سیستان و بلوچستان، 1.5 میلیارد تومان به صورت نقدی، 900 دست پوشاک و 5000 جفت کفش برای سیل زدگان در استان سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

وی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن خانواده زندانیان گفت: 2790 خانوار زندانی نیز تحت پوشش ما هستند و از زندانیانی که از زندان خارج می شوند حمایت های پس از خروج انجام می شود.

پرپنچی درباره حمایت از خانواده های معتادان متجاهر و کودکان کار گفت: کارگروه آسیب های اجتماعی برای ما تکالیفی را مشخص کرده و ما افرادی که به لحاظ نیازمندی با مشکل مواجه هستند را تحت پوشش قرار می دهیم که به محض اعلام و معرفی تحت پوشش قرار می گیرند.

وی اعلام کرد که 458 مورد حامی خارج از کشور داریم که از 4032 یتیم حمایت می کنند.

پرپنچی ادامه داد: حدود 80 درصد تحت پوشش ما زن سرپرست خانوار هستند و از این 80 درصد زنان سرپرست خانوار جوان هستند. 15 درصد خانوارهای تحت پوشش روستایی هستند و 31 درصد خانوارهای تحت پوشش ما سالمند هستند.

پایان خبر آیت البرز

تامین «مسکن» عمده مشکل مددجویان در سبد هزینه خانوار/ ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی به سیل زدگان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تامین «مسکن» عمده مشکل مددجویان در سبد هزینه خانوار/ ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی به سیل زدگان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تامین «مسکن» عمده مشکل مددجویان در سبد هزینه خانوار/ ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی به سیل زدگان"، کلیک کنید.