داوران مسابقه تیاتر کودک جشنواره معرفی شدند

داوران مسابقه تیاتر کودک جشنواره معرفی شدند

آیت البرز/یزد دبیر بیست و هشتمین جشنواره تیاتر کودک و نوجوان که در اردکان یزد برگزار شد، در احکامی داوران مسابقه تیاتر کودک جشنواره را معرفی و منصوب کرد.

امیر مشهدی عباس، طی احکامی جداگانه مریم سعادت، بهرام شاه محمدلو، امید نیاز، حسین پیغمبری و سیروس همتی را به عنوان اعضای هییت داوران بخش مسابقه کودک این رویداد هنری منصوب کرد.

مریم سعادت بازیگر باسابقه تیاتر، سینما و تلویزیون و یکی از کارگردانان شناخته شده تیاتر کودک و نوجوان است.

او که از سال 1346 تاکنون در زمینه بازیگری و عروسک گردانی فعالیت می کند، علاوه بر حضور در آثار نمایشی متعدد از جمله تقدیر بازان، خاطرات و کابوس های یک جامه دار از زندگی و قتل میرزا تقی خان فراهانی، کنسرت حشرات و غیره، در عرصه تصویر نیز آثار متعددی همچون «عملیات مهد کودک»، «تارزن و تارزان، «آب پریا»، «کتابفروشی هدهد»، «مدرسه مادربزرگ ها»، «قصه های تابه تا»، «ماجرای تقی جان»، «بازگشایی مدارس»، «بچه های عروسکی» و «خونه مادربزرگه» را در کارنامه دارد.

بهرام شاه محمدلو، کارگردان، تهیه کننده و بازیگر تیاتر، سینما و تلویزیون و چهره شناخته شده عرصه تیاتر کودک و نوجوان است.

او که از تشکیل دهندگان اولین گروه مرکز حرفه ای تیاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1350 محسوب می شود، حضور در آثار ماندگاری همچون مجموعه آقای حکایتی (کودک و نوجوان)، داستان های نوروز، یک حرف از هزاران، کتاب فروشی هدهد، رنگین کمان و آب پریا  را در کارنامه هنری خود دارد.  

امید نیاز نویسنده، مجری، بازیگر و کارگردان عرصه تیاتر و سینما است. او با نمایش هایی همچون «دختر پادشاه»، «هی تو»، «این قصه ام» و «بچه های خاکستری» از شناخته ترین فعالان تیاتر کودک و نوجوان محسوب می شود.

سیدحسین پیغمبری، کارگردان و بازیگر اهل یزد است. او دانش آموخته رشته کارگردانی سینما از دانشکده سوره اصفهان است و کارگردانی در آثاری همچون شهر اسباب بازی ها، دژ، بازی سلطان و سیاه، پیک نیک در میدان جنگ و عروسی دختر حسن آقاست را در کارنامه دارد.

سیروس همتی بازیگر، کارگردان و نمایش نامه نویس عرصه تیاتر است که علاوه بر فعالیت های متعدد در عرصه تیاتر بازی در آثار سینمایی و تلویزیونی مختلفی همچون فیلم مارمولک به کارگردانی کمال تبریزی را در کارنامه دارد.

او سوابق مختلفی نیز در عرصه داوری در جشنواره های مختلفی همچون نخستین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی، جشنواره ملی آسمان هشتم رضوی و جشنواره تیاتر خیابانی مریوان را در کارنامه دارد.

به گزارش آیت البرز و به نقل از روابط عمومی جشنواره، بیست و هشتمین جشنواره بین المللی تیاتر کودک و نوجوان با شعار «تیاتر، تمرین ناب زندگی» و با هدف تقویت همدلی و همراهی، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، به دبیری امیر مشهدی عباس، اسفندماه سال 1402 در شهر تاریخی اردکان یزد برگزار می شود.

پایان خبر آیت البرز

داوران مسابقه تیاتر کودک جشنواره معرفی شدند

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "داوران مسابقه تیاتر کودک جشنواره معرفی شدند" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "داوران مسابقه تیاتر کودک جشنواره معرفی شدند"، کلیک کنید.