رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و الجزایر درباره غزه

رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و الجزایر درباره غزه

وزیران خارجه ایران و الجزایر آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات فلسطین و منطقه را بررسی کردند.

به گزارش آیت البرز، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «احمد عطاف» وزیر امور خارجه الجزایر در یک گفت وگوی تلفنی، آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات فلسطین و منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

2 طرف در این گفت وگو با محکومیت شدید تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه و وضعیت وخیم انسانی در این منطقه، بر ضرورت اقدام فوری و موثر جامعه جهانی برای توقف کشتار غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان و امدادرسانی فوری به مردم فلسطین به ویژه در شمال غزه و رفح و جلوگیری از تهاجم نظامی ارتش صهیونیستی به منطقه رفح با هدف کوچاندن اجباری ساکنان غزه تاکید کردند.

وزیر خارجه الجزایر ضمن ابلاغ سلام های «عبدالحمید تبون» رییس جمهور الجزایر به «سید ابراهیم رییسی» و تاکید بر اهمیت شرکت رییس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس آتی سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر و اهتمام کشورش به توسعه روابط با ایران، گزارشی از اقدامات کشورش به عنوان عضو غیر دایم شورای امنیت سازمان ملل متحد برای توقف جنگ علیه غزه ارایه نمود.

امیرعبداللهیان نیز ضمن ارایه گزارشی از سفر منطقه ای اخیر خود به سه کشور لبنان، سوریه و قطر و مذاکرات با مقامات این کشورها و رهبران گروه های مقاومت، بر ضرورت اقدام مشترک کشورهای اسلامی برای کمک به مردم مظلوم فلسطین تاکید و به تماس تلفنی امروز با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و ارایه پیشنهاد برگزاری اجلاس اضطراری وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی اشاره کرد که این پیشنهاد مورد استقبال وزیر خارجه الجزایر قرار گرفت.

پایان خبر آیت البرز

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و الجزایر درباره غزه" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و الجزایر درباره غزه"، کلیک کنید.