رقابت 105 نفر برای هر صندلی مجلس در خراسان رضوی/ 8 نفر برای مجلس خبرگان نامزد شده اند

رقابت 105 نفر برای هر صندلی مجلس در خراسان رضوی/ 8 نفر برای مجلس خبرگان نامزد شده اند

به گزارش آیت البرز از خراسان، امیر فریدنیا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهارکرد: شورای نگهبان، 1026 نفر را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید کرده که شامل 901 مرد و 125 نفر زن می شوند.

وی با بیان اینکه آقایان 88 درصد مجموع نامزدها و بانوان نیز 12 درصد را شامل می شوند، گفت: تا روز گذشته، 51 نفر از شرکت در این انتخابات انصراف داده اند و آمار تایید صلاحیت ها در مرحله شورای نگهبان، 59 درصد است.

دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی بیان کرد: از 28 نفری که برای مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کردند، 11 نفر عدم تایید داشتیم و 7 هم انصراف انصراف دادند و 10 نفر تایید شدند که 2 نفر به دیگر حوزه های انتخابی خارج از استان تغییر حوزه دادند و هشت نفر باقی ماندند.

فریدنیا با بیان اینکه احتمال تغییر آمار شعب وجود دارد، عنوان کرد: تاکنون 3 هزار و 562 شعبه ثابت و 984 شعبه سیار داریم؛ شهروندان عزیز می توانند برای طرح سوالات، شکایات و پیشنهادات خود با شماره 117 تماس بگیرند.

سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: در هفته گذشته تعرفه های اخذ رای را همراه اقلام انتخاباتی از ستاد کشور تحویل گرفتیم که بیش از 5 میلیون و 700 برگ تعرفه است؛ تعرفه خبرگان و مجلس در یک برگه توزیع می شود و برگه های تعرفه از یک اسفند به مدت چهار روز به تمامی شهرستان ها و مخازن انتخاباتی منتقل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات مجلس خبرگان رهبری از امروز شروع شده است، تصریح کرد: تبلیغات مجلس خبرگان به مدت 15 روز ادامه دارد و تا 29 بهمن ماه مناظره های کاندیداهای مجلس نیز تمام می شود؛ 28 و 29 بهمن مناظره حوزه انتخاباتی مشهد ضبط خواهد شد.

سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی در خصوص وضعیت تایید صلاحیت نمایندگان فعلی استان گفت: تاکنون از نمایندگان استان آقای رحیمی جهان آبادی نماینده تربت جام و خانم چنارانی رد صلاحیت شدند؛ آقای رزمیام و بحرینی نیز از تهران ثبت نام کردند که ممکن است تغییر حوزه دهند و برای هر کرسی انتخابات مجلس در مشهد 105 نفر به رقابت می پردازند که هر نامزدی 20 درصد آراء را اخذ کند می تواند وارد مجلس شود.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رقابت 105 نفر برای هر صندلی مجلس در خراسان رضوی/ 8 نفر برای مجلس خبرگان نامزد شده اند" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رقابت 105 نفر برای هر صندلی مجلس در خراسان رضوی/ 8 نفر برای مجلس خبرگان نامزد شده اند"، کلیک کنید.