بوحبیب: لبنان به دنبال استقرار آرامش در منطقه است/ امیرعبداللهیان: دستاورد هیچِ رژیم صهیونیستی و حامیان آن پس از 4 ماه جنگ

در نشست خبری مشترک؛

بوحبیب: لبنان به دنبال استقرار آرامش در منطقه است امیرعبداللهیان: دستاورد هیچِ رژیم صهیونیستی و حامیان آن پس از 4 ماه جنگ

وزرای خارجه ایران و لبنان در نشست خبری مشترک بر لزوم توقف جنگ و نسل کشی در غزه و کشتار غیرنظامیان تاکید کردند.

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آیت البرز؛ حسین امیرعبداللهیان و عبدالله بوحبیب همتای لبنانی او امروز بعدازظهر در جلسه ای با یکدیگر در رابطه با مسایل منطقه، توسعه هرچه بیشتر روابط بین دو کشور، جنگ غزه و … به صحبت پرداختند و سپس در نشستی خبری مشترک شرکت کردند.

عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان در خصوص صحبت های صورت گرفته با همتای ایرانی خود اظهار کرد: در خصوص لزوم توقف تجاوز های نظامی رژیم صهیوینستی و عقب نشینی رژیم از سرتاسر خاک لبنان صحبت کردیم.

وی افزود: امروز در خصوص رسیدن یک راه حل پایدار در لبنان و جنوب لبنان رایزنی و همچنین در خصوص لزوم پیاده سازی قطعنامه 1701 شورای امنیت که در سال 2006 به تصویب رسیده گفت وگو کردیم.

وزیر خارجه لبنان بیان کرد: در خصوص تقویت نیرو های مسلح لبنان رایزنی کردیم، لبنان هیچگاه به دنبال جنگ نبوده و نخواهد بود، لبنان به دنبال استقرار آرامش در منطقه است.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در این نشست خبری گفت: تهران و بیروت تاکید دارند که جنگ راه حل نیست، معتقدیم مقاومت فلسطین و حماس هم در مسیر جلوگیری از نسل کشی رژیم صهیونیستی و هم در مسیر سیاسی خردمندانه عمل کردند.

وی افزود: بر جهانیان آشکار است که بیش از 4 ماه جنگ در غزه و کرانه هیچ دستاورد ملموسی برای رژیم صهیونیستی و حامیان آنها نداشته است.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: آمریکا همزمان در دو مسیر حرکت می کند، مسیر اول تداوم ارسال مداوم سلاح و مشارکت در جنگ غزه و مسیر دوم سخن گفتن از راه حل سیاسی.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: اگر آمریکا به دنبال آرامش در منطقه است راهکار آن توقف نسل کشی و جنگ و جنایت در غزه و کرانه باختری است.

امیرعبداللهیان در پایان گفت: تا لحظاتی دیگر در محل سفارت ایران در بیروت کنفرانس مطبوعاتی خواهیم داشت و در آنجا پاسخگوی سوالات خبرنگاران خواهیم بود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بوحبیب: لبنان به دنبال استقرار آرامش در منطقه است/ امیرعبداللهیان: دستاورد هیچِ رژیم صهیونیستی و حامیان آن پس از 4 ماه جنگ" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بوحبیب: لبنان به دنبال استقرار آرامش در منطقه است/ امیرعبداللهیان: دستاورد هیچِ رژیم صهیونیستی و حامیان آن پس از 4 ماه جنگ"، کلیک کنید.